Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Hon är beräknad till den 27/3 det är om 15 dagar.
Men det skulle väl i princip kunna hända när som helst?
Förutom att jag inte ser några andra tecken än att hon ger mig en känsla..... Hon beter sig annorlunda på något sätt....
Jag har iaf halmat upp boxen för säkerhets skull!

Så har hon gjort i ett par dagar!!
Boat med hösilaget!!!
Magen har ändrat form, men det var kanske för någon vecka sedan?
Jag tycker den är mer spetsig, hängande eller vad jag ska säga?
Dessutom är mitt sto "fulare" i kroppen på något vis??
Kan de föla utan att böckenbanden känns som gelé????

Senast ändrad:

Förresten, jag vet att jag frågat tidigare ang tidiga föl, men om hon kniper i 5 dagar till, så hon fölar på 320, så är det inte FÖR tidigt iaf va????
Jag stressar väl upp mig bara en massa nu.
Hon fölar säkert om 50 dagar bara för det.

Hahaha min har BF den 21:e och jag är hur lugn som helst ^^
Men det är för att min visar inga tecken på att det är föl på g. Förra vändan fick hon jättejuver och det t o m rann lite innan fölet kom. Nu finns det inte tillstymmelse till tuttar :p

Men jag vet att när min kommer att börja närma sig så kommer jag bli :nailbiting: Jag har koll på henne och vi är beredda med fölväska och box men tror det kommer att dröja.

Ja....min Maja har gått över både 330 dygn och 11 månader-ingen fölunge i sikte än så länge. Juvret fylls på lite grann efterhand men ännu inga "jättetuttar". Lite "sockrig vätska" men inget "klibb" och definitivt ingen mjölk!

Så det är bara att vänta vidare!:)

Kl

Förra lördagen åkte jag iväg till föl-BB med min dam. Hälsade på henne i lördags och det var en dam som blev glad att se sin matte :love:

Rangordningen i den nya stoflocken var inte helt klar och pållan tyckte det var lite läskigt. Ville nog helst följa med hem igen ;-)

Om du är inne på det fotot så koperar du länken som det står Direct på under "Links to share this photo" till höger. :)

Din bild:
Oktawia1.jpg

Jag har ingen dräktig men det är så rolig att följa er allihop! :D

Vid 320 säger de ju att det är inom normal tid så det är nog ingen fara :)
Har du börjat vaka?
Jag har haft ett föl tidigare för tio år sedan ca.
Ett fyra årigt sto som fick sitt första.
Kan inte minnas att hon hade varken speciellt stort juver eller slappa bäcken band när fölet kom!

Här har Älva börjat få lite flytningar, juvret har börjat fyllas på igen efter att ha stått still en tid o rumpan blir dallrigare för var natt!

Hoppas båda våra kniper lite till, känns iallafall lugnare om de passerat 320!

Glömde skriva att det sprutar gulaktig kladdig vätska ur spenarna om man petar på dom!
Har kristaller på dom o har svårt att stå still i boxen, vet inte vilket ben hon ska stå på :)

Snabbt svar!!!! Visst ska tempen gå ner när det är dags????
Hon har gått från 38,2 till 37,5 mätt vid samma tidpunkt.
Jag är så nervös så jag glömmer allt jag lärt mig!!!

Jo det har jag läst o hört!
Sen har jag oxå läst om dom som det inte stämt för då det kanske varit kallare så stoets temp sjunkit pga det tex.
Spännande!

Ha "Att bli med föl" inom räckhåll dygnet runt:)

Sen säger jag som jag sagt flera gånger tidigare, när man tror att bäckenbanden släppt helt har de oftast inte kommit ens hälften. Jag glömmer själv varje gång hur det ska kännas, det blir som deg hela vägen från korset ner till hasen.

Ingenting stämmer in på henne i övrigt!
Inget fyllt juver, inga vaxproppar, inga släppta bäckenband, ingen mörk färg på slemhinnorna. Jag kanske jagar upp mig själv bara.
Men hon beter sig skumt. Bäddar, står och stirrar, står i konstiga ställningar, lyfter på svansen, tittar bak och nu detta med tempen!
Jag blir tokig!!!!

En annan sak slog min förvirrade hjärna!
Mitt sto inseminerades den 26/4 men efter sa de att ägget inte släppt.
Sedan inseminerades hon igen den 1/5 och då hade ägget släppt.
Även om jag hela tiden räknat från den 1/5, så skulle det egentligen kunna vara så att hon är upp till 5 dygn längre gången?
Att hon skulle kunna vars på 320 idag?
Stämmer det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10