Dräktiga ston 2013/2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2013/2014

Lugn, lugn.

KL

Jag är ju i Skåne och hälsar på min och hon är helt grotesk. Hon ska ha om fyra månader och ser ut att vara sprickfärdig, känns väl sådär. Men de har haft fri tillgng på mkt bra foder så det är nog bra mycket mat också. Hon är helt platt över ryggen där hon faktiskt brular vara lite tunn...

Imorgon ska hon saneras och då kanske det kommer lite bilder

Det är lite tråkigt att inte ha henne hemma, men hon har det så otroligt bra! Och det komer ju fyra fölungar här så ungen får sällskap.
dessutom så kommer jag att åka ner till fölning, antagligen kommer jag flera gånger under våren.

Men jag är lite bekymrad över att hon är så stor, skräcken är ju att det är två därinne, men hon hade inte två ägg så det borde inte vara möjligt

orkar inte gå tillbaka så långt.... är det en ponnyunge du ska ha?
(har för mig att du har en riktigt fin ponnyfuxa, men jag kanske minns fel)

Sen även om jag har rätt i det kan du ju ha fler djur.... för många för min hjärna att hålla reda på ;)

Vad gullig du är!
Vi turades om jag och min man att kolla henne, men allt var lugnt hela natten.
Ingen unge här inte.
Hon har ju som sagt inga andra tecken, så jag kanske kan slappna av ett tag till?
Är livrädd att missa fölningen!!
Det låter som att Älva har mer tecken än min?

Nej, iår är det ett KWPN-sto som ska få ett föl efter Toulouse (nån som vet vart han har tagit vägen förresten?)

Ponnyn är 4 år iår och ska betäckas till våren om hon inte säljs. Hon gjorde ju ett fanastiskt treårstest med 8-10 på hoppningen, så jag planerar att "addera2 lite hoppteknik via en ridponnyhingst som jag hoppas blir godkänd i helgen.

KL
Ni som det är dags för.
Kan ni få en fotograf att följa förloppet?
Menar inte att ni ska hyra ett proffs:p utan kanske en medhjälpare.:)

Jag har nu reserverat en relativt van uppfödare till att ha ständig jour... i sommar:meh:

Det hade ju varit roligt!
Mitt problem är ju bara att jag känner mig så himla osäker på när det verkligen är dags! Kanske kan min dotter ta bilder. Det blir nog lite svårt att ringa hit någon i tid och otid :D

Jag har fotat tidigare fölningar, och till och med filmat en för tv-programmet Hippo. Tyvärr vet jag inte riktigt var den filmen finns nu, och tror aldrig den kom med i något program.

Ringer du någon när det börjar hinner de knappast fram innan det är över om det inte är närmsta grannen.

Mitt sto fick alla sina fyra på 20 minuter var. Inom en timme efter att de fötts var de på benen och hade diat.

Jag har förstått att det går väldigt fort.
Tror inte heller jag hinner det, menade mer att om jag ringer efter någon när jag tror att det kommer att ske, så är det troligtvis falsklarm :D

DSC_0243_zpsdade851f.jpg

Såhär ser mitt sto ut just nu, magen har ändrat form, mer spetsig eller vad man ska säg nertill. Vet inte om bilden är riktigt rättvis, tycker hon ser mer spetsig ut i verkligeten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 271
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 031
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10