Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har LÄST att de bör få i sig mjölken inom 2 h?
De antikroppar som finns i råmjölken är samma antikroppar som stoet har.Behöver råd, mitt sto dräktig på 200 dygn ska vaccineras (A2 och tetanus) nu för att det inte ska bli något hopp i hennes vaccinationsschema... Men jag vill vaccinera på 300 dygn för att fölet ska få ett skydd den första tiden... Hur hade ni gjort? Hoppar jag över den här vaccinationen av stoet så måste jag göra om grundvaccinationen på henne längre fram... Det är ok för mig att göra det, men hur hade ni gjort? :-)
De antikroppar som finns i råmjölken är samma antikroppar som stoet har.
Dvs, om stoet har antikroppar mot stelkramp och influensa så ger hon dem även via råmjölken till fölet. Det är inte alls nödvändigt att man vaccinerar stoet precis en månad före fölning, utan det som är viktigt är att hon vaccineras alls så att hon har antikroppar att dela med sig av.
Hur har ni andra gjort ang föl/fosterförsäkring ?
Hört att fölet är försäkrat genom stot första 30 dagarna ? Kan det stämma ?
Mitt sto har idag 50 dygn kvar till 335 dygn Hjälp va tiden flög iväg helt plötsligt, börjar bli dax att lägga in semester nu
Lycka till allihop härinne som går I väntans tider
De flesta bolag täcker fölet i 30 dagar med stoets veterinärvård. Under förutsättning att hon har en A1 veterinärvård och inte en begränsad förstås.
A
Var hittar du den försäkringen? De jag har tecknat kostade 2000kr och täckte bara 30' i liv...
Välkommen
Vad spännande med första fölet.
Jag ska också få mitt första
Beräknad till 27/3
Var hittar du den försäkringen? De jag har tecknat kostade 2000kr och täckte bara 30' i liv...
läs poffs inlägg igenJag betalade 2600 för 15´ liv o 30´vet.vård.
Va kul mitt sto e med beräknad till den 27 mars men kommer garantert gå över tiden..hon brukar sätta juvet en månad innan å har inte börjat fylla på märkvärt ännu så blir nog ett april föl