Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Iom att jag tycker Spökets mage varit så liten tänker jag förutsätta att det som börjar fylla ut nu bara är fölis, större=bättre! Heja fölis! :angel:

Ojrå! Jag tror på allvar att hon slår volter därinne ibland, så som magen studsar och far. Hur mysigt som helst! (har bestämt mig för att det är ett stoföl, därav "hon". :p )

Senast ändrad:

KL

Till både Panamera och Grandezza: Beklagar så era förluster, man lägger ner så mycket tid, pengar o känslor på hästarnas välmående och så blir det så här ändå. Väldigt sorgligt för er och jag känner för er.

Halvt kl.

Det värmer verkligen att läsa vad alla skriver, och det har faktiskt hjälpt mig igenom dom senaste riktigt tuffa dagarna. Att förlora det första fölet, och dessutom såhär sent, det har verkligen varit jobbigt.

Imorgon kommer destruktionsbilen och hämtar lille killen.
Under helgen har han legat inpackad i ett av Brittas täcken i en skottkärra, och ovanpå det lilla paketet ligger det två stora rosor och hans lädergrimma som Britt fick i julklapp... :cry:

Det positiva är i alla fall att Britta lever och verkar må bra.
Hon har dock fått två stora svullnader under magen, ca 15x15 cm stora och 2-3 cm höga. Är det någon som vet vad det kan tänkas vara?

Återigen, tack för allt stöd som ni har visat! Helgen har varit förjävlig, men allt ser lite, lite ljusare ut för var dag som går.

Svullnaderna är ödem. Jag vet inte vad de beror på men de är ofarliga och kommer att försvinna. Mitt sto har också haft det i omgångar.

Kl
Här har vi fullt juver o svullen lång slida... 334d idag!

Inget föl inatt, men imorse var där en liten kristall på ena spenen!

27zyp2g.jpg

Det där är inte vad jag kallar "färdiga juver". De brukar bli änu mers spända när det är dags.

kl
När kan man börja känna och se sparkar igentligen?
Stoet är på 210 dygn idag :)

På dygn 215 så här är det rätt lång tid kvar.
20130324_145051_resized_zps5db0c341.jpg

20130324_145041_resized_zpsaa178bec.jpg

Magen ser mycket mindre ut på bild än i verkligheten. Hästen verkar må fint och den lille lever om som bara den därinne speciellt vid fodring. Noterar att hästen nu varje gång jag kommer med hö, ställer sig och kissar. Någon som vet varför? Är det vanligt? (det är inget som hon gör i vanliga fall).

Jag vet detta, och hon hade mindre juver imorse=bilden.

kl
En bild från igår, bakifrån :)

15u05g.jpg

kl
När kan man börja känna och se sparkar igentligen?
Stoet är på 210 dygn idag :)

Det varierar säkert. På Sawanna kände jag sparkar/rörelser för nästan en månad sen och en vecka senare kunde jag se rörelserna tydligt. Hon är på dygn 216 idag. Men om det är normalt vet jag inte för det är första fölet för både henne och mig.

Senast ändrad:

Här är det bara 10 dagar kvar till beräknad fölning. :D Så spännande, både juver och magen växer. :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V