Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Neeej vad hemskt :cry: allas mardröm!! Vilken fin liten hingstunge.. :cry:
Visade hon inga tecken på fölning innan?

Styrkekramar!!

Ja fy fan för denna dagen alltså... :cry:

Nej inga alls, inget fyllt juver igår (är dock fyllt nu så det har hänt över natten), ingen tempförändring, ingen beteendeförändring, inget sånt alls... Så jag förstår ingenting! :cry:

Usch.. vad hemskt.. Beklagar jättemkt.. Kanske något stod fel till med fölet eftersom hon fölade utan att kroppen ställt in sig på det.. Virus eller att fölet dött i magen eller liknande. Hoppas hon (och du) repar sig snabbt!

Så sorgligt..så ledsen för er skull.
Själv vakar vi i omgångar nu.Dygnet runt, har tyvärr ingen möjlighet att använda alla fina övervaknings grejer.Så här sovs det i sadelkammare.
Min lilla tjej är på dygn 338 i dag..har ingen mjölk i juvret än men allt annat tyder på föl..Men hon får gärna vänta till nästa vecka bara mjölken får komma till.

*kl*

Tåkigt Panamera, jag beklagar verkligen...

Lite roligar dock så fölade Ulla idag kl 12,15.
Hon passade på ute så vi fick släpa in fölet på ett täcke, men det gick bra.
Resultatet blev ett brunt stoföl med fyra vita ben och strimbläs.

C-U NIKI med följande stam: Canterbury-Orlando-Indoctro

Panamera: Usch, vad hemskt! Beklagar! :cry:
Man börjar verkligen inse att det aldrig finns någon "safe" tidpunkt, de kan kasta när som helst... Kommer ni göra någon undersökning så ni vet vad som gick galet?

Kvasthulda: Grattis!! Vilken liten sötnos! :love:

Beklagar Panamera. Heder att du anmält ditt sto till ammajouren så hon kanske kan rädda ett annat föl :bow:

Här är vi på dag 316. Juvren var mindre idag och Dockan är inte så irriterad på magen som hon var förra veckan så jag antar att fölet lagt sig i läge nu. Det var underbart väder så det blev en barbacka skrittur med solen som sken på nästippen.

Grattis till tillökningen Kvasthilda.

mvh Eva

*kl*

Tack för allt stöd! :bow:

Här hemma är allt så jobbigt... Att man kan älska något så mycket som man aldrig ens har träffat, det är fascinerande.

Går på autopilot för tillfället, men det blir nog bättre. Det måste bli bättre, inte minst för älskade Brittas skull...

Återigen, tack!

Så mycket tid och tanke man lägger ner på fölet, välja hingst, betäcka, få reda på att det lyckats! Alla drömmar och förhoppningar som man burit i långt mer än 1 år fanns ju i ditt föl. Att älska och sörja är viktigt, hur jobbigt det än må vara. En abort är kroppens sätt att göra sig av med något som inte är livsdugligt, en föga tröst kanske :cry: så tråkigt för dig!

Jisses, hur ska jag klara av att vänta på min hästs föl? Jag kan ju inte sova i stallet redan... Får skriva ut lite lugnande till mig själv tror jag :cool:

Panamera: Beklagar verkligen.:(

Jag vet inte hur man ska hålla sig lugn, det är så mycket som kan gå fel på vägen! C är på dygn 248 och allt verkar bra!

Till alla andra som det börjar närma sig för hoppas jag att det går bra!:)

Usch!. Beklagar verkligen! :cry:

*kl*

Här flyter allt på som vanligt, tanten njuter i solens värme när den väl tittar fram, magen växer och fölis lever om där inne :love:.

Med tanke på din och Grandezzas tråkiga kastningar gör det så att man gruvar och nojar sig lite extra nu, min dam är ju lite äldre, 21 i år, men fick ju en fullgången och frisk liten hingstunge förra året, som nu i april blir hela 1 år, tänk vad tiden går :).

Idag (lördag) är hon på 238 d. :idea: ska försöka ta en dagsfärsk bild på henne senare idag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar