Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

:cry: :cry: :cry:

Fruktansvärt. Usch.

Vågar knappt längre titta in hos min på morgonen när jag fodrar...

:cry: :cry: :cry:

Vågar knappt längre titta in hos min på morgonen när jag fodrar...

Samma här... Håller nästan andan när jag kikar in i boxen på morgonen :crazy:

KL

Härom veckan när jag skulle ta in hästarna kom inte Havanna som hon alltid gör. Jag blev ju skiträdd och tänkte att nu är nåt fel :o Letade igenom hela hagen och till slut hittade jag henne - då hade hon gått över ett dike inne i hagen och inte vågat hoppa över. Drog en lättnadens suck eftersom jag befarade det värsta...

Härom veckan när jag skulle ta in hästarna kom inte Havanna som hon alltid gör.

Megapanikångest :eek: Vet ju att det inte hjälper att jag oroar mig men svårt att låta bli..

kl
30 dagar till föl...

IMAG0345_zps3aa2a7aa.jpg

E är verkligen stor men hon verkar må bra!

Usch vad läskigt! Tur det inte var något!

Idag var Tullas juver ordentligt spänt.. Känns som att hon inte kommer gå hela tiden ut..

Äntligen en med lika stor mage som min häst! :D

När jag körde min häst till "BB" för ett par veckor sedan säger stuteriägaren "ojjj vad tjock hon är!"
Jag som ju bara har att jämföra med stoets förra dräktighet säger att hon är betydligt tjockare nu, men jättetjock, ingen aning?! :angel: Stuteriägaren pekar på min pålles boxgranne och talar om att de är beräknade ungefär samtidigt, och jag måste säga, boxgrannen såg ju inte ens dräktig ut! :D

Jag som hoppas på en större fölunge denna gång är ju nöjd, förra gången var det ju en liiiten mage på pållen och det blev en liiiiten fölunge som kommer att bli en modell mindre häst som vuxen...

*kl*

Här kommer 2 st. bilder från idag på min tanta, är idag på 238 d. :laugh:

67ipmt.jpg

Lite konstig vinkel,då jag fick gå ner i ett litet dike för att kunna fota någorlunda bra :grin:

Huvudbild:

1huua.jpg

Märke också att jag får lära mig knoppa lite bättre :angel:

Vi har haft väldigt kallt (10 minus och hård blåst) senaste veckan så hästarna har gått täckade dygnet runt. Släppte ut E utan täcke igår första gången på en vecka och :eek: hon har liksom växt rätt mycket på bara en vecka :crazy:
Det är ju ändå 29 dagar kvar och jag tycker inte att hon behöver bli mycket större nu...

Men den där inne verkar vara vid gott mod, han sprattlar och verkar leka galopp därinne :p

Jag hoppas på en modell mindre fölis!

Fast jag ser hästen VARJE dag så blev jag paff av magen idag! Den växer utåt, ingen hängmage här inte :) 33 dygn kvar :D Svansen har hon börjat klia också... Och stolpar äter hon som om det vore godis :o (fast det finns hö i hagen...) hur stora juver har era ston?

Kan inte förklara varför men jag tror fölet anländer 17 april, får se om magkänslan stämmer!

A2C9E661-B5F9-402C-A00A-6B68995A64F3-586-000000471AC34942_zps6c581d12.jpg

BFE9E6FB-ADB0-46DB-B195-01980A565B4F-586-000000471805CE65_zpsa0c60183.jpg

SAM_1372_zpsd1658991.jpg

69 dygn kvar här och inga tuttar än, vilket jag är mycket nöjd över. ;)
Idag har veterinären (morsgumman) och hjälpredan (farsgubben) kommit ut och sett och känt fölis leva om! De har inte sett henne sen början av December och det var innan man kunde se fosterrörelser.
Magen växer, och min donna verkar trivas! Inte en sur min, inte ens när fölis slår volter i magen. :D

hjkamsdmddwcrk

bgbtfgkdkuvgec

fikfablchswut

dkpvwdiwhbot

walhqmjyeutf

Jag borde ha blivit mormor nu, men älskade chicolina kniper, inväntar vårvärme och har inte alls lika bråttom som mig.
Men snart så!
Ni får lite bilder från förra veckan :)
Hon börjar bli varm nu, damen. Pälsen bara rasar av!

Min lilla kniper också.Vi skulle ha haft fölis här för 10 dagar sedan.Men inte ett tecken på föl.Så nog kan dom vänta på vår och värme alltid..Bara det att det är så jätte tröttsamt att vaka i flera veckor.Ända trösten är att sto mår bra och magen hoppar runt och växer.Ska försöka mig på att få in en bild.

Jag blir så matt :D
Jag som längtar så efter den där lilla krabaten, jag kan inte tänka på annat! Förväntar mig en brun krabat med nån strumpa & stjärn :) magkänsla!
Vill som sagt heeeelst ha en hingst, men med tanke på att chicolina aldrig gör som jag vill antar jag att det är ett sto :)

Vetja om vi får stora föl? Enligt stuteriägaren där min häst står så är det inte alls säkert att stor mage är = stort föl.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V