Dräktiga ston 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dräktiga ston 2012/2013

Mitt sto får ha sällskap på dagarna fram tills hon fölat.På nätterna står hon med en granne i utestallet.;)

jag kommer separera dem ca 2-3v innan. Det andra stoet har fölat ute tidigare och jag vill inte att det sker när de är två i samma hage.

Även om min häst älskar sällskap så är de andra nära och de sista veckorna brukar de vara lite i sin egna bubbla ändå tycker jag.

Miranda får gå med Dezza tills hon har fölat. Jag ser dem genom köksfönstret hela tiden, och skulle hon börja föla, tar jag in henne... Alt så låter jag henne stå kvar inne om det är nära.

OK, mitt dräktiga stå är lägst i rang i hagen, så jag kommer absolut inte låta henne gå med de andra när det är dagis för fölning.. På måndag är det 3 veckor kvar, så kanske bli lagom att sätta henne i en egen hage i helgen.. Känns så tråkigt bara att hon ska gå där själv så länge om det drar ut på tiden.. Men så får det väl bli.

Nu har jag varit inne här och läst alla kloka saker från er alla..Och tagit till mig mycke nyttigt som jag inte visste.Man blir ju aldrig fulllärd på hästeriet.
Jag har 2 ponny ston som ska ha föl.En skulle ha haft för 6 dagarr sedan och den andra har 51 dagar kvar.
Ponny nr 1 har ingen stam och heller inte hingsten..men det blir nog något gulligt ändå hoppas jag.
Ponny nr 2 är en welsh mountain och betäckt med en likadan..godkänd kille.
Bilder kan jag kanske få till när jag fattar hur man gör..vilket kan ta tid .

KL
Bilder tagna idag.
20130320_201756.jpg

20130320_201824.jpg

kl

Vad roligt att det börjar hända så mycket bland stona! Snart har vi en föl-boom känner jag :)

Även min har börjat få lite små tuttisar;
13z5tfq.jpg

vr7srd.jpg

*kl*

Ulla har nog haft lite förvärkar i natt hon har stått upp och liksom "knäat" bak.
Har jag aldrig sett innan, snacka om att nojjan kom fram....
Idag på morgonen vaxpropp,juver ordentligt fyllt Det var 330 dagar i måndags.

hur lägger ni upp bilder?Jag lyckas inte :(

Du måste först ladda upp bilden på en sida, typ tinypic, imgur eller någon annan. Sen kopierar du bildadressen och lägger in här. Det finns en knapp när man skriver svar som ser ut som en bild, klicka där och lägg in adressen till bilden i rutan som kommer upp. :)

Spännade att se bilderna och att så många är på G nu i tråden :)

Havanna är på 307 dygn idag och jag såg att ena juverhalvan var lite större idag :laugh: Typ som att spenarna hade blivit tjockare också.

Tycker också det är svårt att lägga upp bilder.. Min man brukar hjälpa mig och jag fattar ingenting..

Idag var juvret ordentligt fyllt! Och snön öser ner!

JA denna jäkla snö:( Holly är nu på dygn 320 om jag räknat rätt! Bäckenbande släppta och juvert fylls på. Fölvakten är på varje natt och kameran igång:)

imag2785_514aec6be087c31350cf0602.jpg

imag2786_514aec78e087c31342de5a45.jpg

imag2787_514aec83ddf2b32e88254419.jpg

Står just nu på lantmännen och ska köpa fölgrimma, finns ponnyföl och fullföl att välja mellan.. och det är jättestor skillnad på dem.. vulken ska man ta ? Väntar mig ett ponnyföl, men de är ju ändå ganska grova tinkrar... råd önskas :)

Haha precis det där problemet hade jag med :rofl: Har också varit på lantmännen och stååt och valt mellan dessa två ;) slutade med att jag valde ponnyfölgrimman men den verkar väldigt liten :grin: haflingerföl är nog mindre än tinkerföl så jag hade nog satsat på fullgrimman :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag hittar ingen sån här lista, men känner att jag vill ha en för att slippa leta runt i gamla trådar. Kopiera listan och lägg till...
Svar
15
· Visningar
1 282
Senast: Nougat
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 657
Senast: Freazer
·
Avel En tråd där man kan följa och diskutera varandras dräktiga ston.
75 76 77
Svar
1 522
· Visningar
108 313
Senast: Livsgnista
·
Avel Tråden för alla dräktiga ston denna säsong. Någon som börjat vaka ännu? Mitt sto är inte beräknad förrän till midsommar så vi har ett...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
20 580
Senast: ino_124
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar