Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Miranda får gå med Dezza tills hon har fölat. Jag ser dem genom köksfönstret hela tiden, och skulle hon börja föla, tar jag in henne... Alt så låter jag henne stå kvar inne om det är nära.
OK, mitt dräktiga stå är lägst i rang i hagen, så jag kommer absolut inte låta henne gå med de andra när det är dagis för fölning.. På måndag är det 3 veckor kvar, så kanske bli lagom att sätta henne i en egen hage i helgen.. Känns så tråkigt bara att hon ska gå där själv så länge om det drar ut på tiden.. Men så får det väl bli.
Nu har jag varit inne här och läst alla kloka saker från er alla..Och tagit till mig mycke nyttigt som jag inte visste.Man blir ju aldrig fulllärd på hästeriet.
Jag har 2 ponny ston som ska ha föl.En skulle ha haft för 6 dagarr sedan och den andra har 51 dagar kvar.
Ponny nr 1 har ingen stam och heller inte hingsten..men det blir nog något gulligt ändå hoppas jag.
Ponny nr 2 är en welsh mountain och betäckt med en likadan..godkänd kille.
Bilder kan jag kanske få till när jag fattar hur man gör..vilket kan ta tid .
Ulla har nog haft lite förvärkar i natt hon har stått upp och liksom "knäat" bak.
Har jag aldrig sett innan, snacka om att nojjan kom fram....
Idag på morgonen vaxpropp,juver ordentligt fyllt Det var 330 dagar i måndags.
Du måste först ladda upp bilden på en sida, typ tinypic, imgur eller någon annan. Sen kopierar du bildadressen och lägger in här. Det finns en knapp när man skriver svar som ser ut som en bild, klicka där och lägg in adressen till bilden i rutan som kommer upp.
Står just nu på lantmännen och ska köpa fölgrimma, finns ponnyföl och fullföl att välja mellan.. och det är jättestor skillnad på dem.. vulken ska man ta ? Väntar mig ett ponnyföl, men de är ju ändå ganska grova tinkrar... råd önskas
Haha precis det där problemet hade jag med Har också varit på lantmännen och stååt och valt mellan dessa två slutade med att jag valde ponnyfölgrimman men den verkar väldigt liten haflingerföl är nog mindre än tinkerföl så jag hade nog satsat på fullgrimman
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.