Dräktig för länge ..

Selma

Trådstartare
Hejsan! Jag har två kaniner som är parade samma dag, Saga som den ena heter har fått ungar, men Tussan har inte fått, o jag har läst att dom är dräktiga 28-35 dagar, men jag har oxå läst att dom är dräktiga 29-34 dagar ... Tussan är inne på sin 35 dag ... kan en kanin vara dräktig för länge ? :)

Sv: Dräktig för länge ..

Efter dag 35 är det väldigt osannorlikt att det kommer några bebisar. Snittet brukar vara att ungarna föds på dag 30-32.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 603
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Övr. Djur Hejsan igen! Går i tankarna att skaffa kanin. Har haft en kanin tidigare och har lite erfarenhet pga det (det var dock ca 7år sedan)...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: hundvalpen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama