Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast då måste jag ju fråga... vi har haft STOOORA utekatter (långbenta, kompakta jävlar) som vägt runt 8 kg, utan att kännas överviktiga. Kan en frisk, icke-överviktig huskatt komma upp i de vikterna? För dessa var sådana bjässar att jag ibland misstänkte att deras mamma tagit flyget till Afrika för att skoja till det lite med nån panter eller tretton.
Det finns katter som kan väga så mycket. En stor Maine Coon kan väga upp över 10 kg utan att vara fet. Tyvärr är synen på katter att de ska vara "lite runda". Kommer det in en katt för undersökning med anamnesen mager så är den i 99% av fallen normalviktig. Även katter ska ha midja. ;)

@Jeps:
Bra att veta. Jag har ingen aning vad det var för mix i de där katterna, men midja hade de. Och när man kände på dem fanns inte ett uns överflödigt fett. men de vägde tamigfan som håriga tegelstenar.

Förresten, To whom it may concern:

Alucard-Useful.jpg

skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit,
Jag tycker de är ganska bra. Sa hon som har en häst med manken Allan.

De är jättebra tills man inser att de inte längre passar och man måste ge sig på att försöka sälja skiten och köpa ny skit som ska passa. Rider man western så är det halvt omöjligt att hitta vettiga sadlar i närheten av där man bor så man kan prova dem innan man köper, så: Skit.

Skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit,

skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit,

De är jättebra tills man inser att de inte längre passar och man måste ge sig på att försöka sälja skiten och köpa ny skit som ska passa. Rider man western så är det halvt omöjligt att hitta vettiga sadlar i närheten av där man bor så man kan prova dem innan man köper, så: Skit.

Skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit, skit,
Det är skit med sadlar som inte passar. Jag blev väldigt ledsen när min älskade hoppsadel inte passade ny hästen. Fick den såld, då var bommen av visade det sig. Sadelmänniskorna försökte sälja på mig en sadel för 50´det blev inte. Hittade till slut en billigare. PHU.

Det är skit med sadlar som inte passar. Jag blev väldigt ledsen när min älskade hoppsadel inte passade ny hästen. Fick den såld, då var bommen av visade det sig. Sadelmänniskorna försökte sälja på mig en sadel för 50´det blev inte. Hittade till slut en billigare. PHU.

Ja det är det verkligen!

50' är så sjukt mycket pengar, det finns inte i min värld att jag någonsin skulle lägga de pengarna på en sadel. Då skulle jag aldrig våga använda den! Tur att du hittade en billigare :)

Jag försöker få sålt på min nu, behöver ha loss de pengarna om den sadeln jag har hemma skulle passa men det är ju lättare sagt än gjort. Sen är jag liiiite nojjig för att köpa ny sadel just nu, då hästen ska iväg på in-/tillridning om ett par veckor och vara borta en månad. Hon har ganska lätt att sätta muskler så risken finns att, om den passar nu, den inte passar när hon kommer hem igen. Samtidigt vill jag ju ha en hemma så jag kan rida när hon är hemma igen.

Ja det är det verkligen!

50' är så sjukt mycket pengar, det finns inte i min värld att jag någonsin skulle lägga de pengarna på en sadel. Då skulle jag aldrig våga använda den! Tur att du hittade en billigare :)

Jag försöker få sålt på min nu, behöver ha loss de pengarna om den sadeln jag har hemma skulle passa men det är ju lättare sagt än gjort. Sen är jag liiiite nojjig för att köpa ny sadel just nu, då hästen ska iväg på in-/tillridning om ett par veckor och vara borta en månad. Hon har ganska lätt att sätta muskler så risken finns att, om den passar nu, den inte passar när hon kommer hem igen. Samtidigt vill jag ju ha en hemma så jag kan rida när hon är hemma igen.
I know the feeling. Har två bomsadlar kvar från min gubbe, ingen av dem passade mer än 9 mån i stöten. Och nu blir jag fasen inte av med dem :(

@Jeps Våra bjässar såg ut som på den bilden.

Skulle aldrig betala så mycket och absolut inte för den sadeln. En sadel med dubbla bommar, man sitter ungefär en halvmeter ovanför hästen.
@Jannice

:(
Vojne vojne 6 kg och mer.
Diabetes, artros, hjärtproblem. Muttrar för mig själv.

Yrkesskadad? Jag?
Jeps - professionell kattbantare

Fast jag litar på veterinären :) Mina katter är stora helt enkelt. Hon sa att hon sällan sett en katt i så fint skick i den åldern. Dessutom klarar de ju av att döda det mesta ;) så jag tror nog de mår bra.

Särbons katt vägde som mest strax över 8 kg och det var mest muskler. Han var kungen av området (fast han var kastrerad). Andra katter var noga med att gå runt hans område :D

metabolic-redesign-ribs-cat-3.png

Normalviktig katt
Med handen på hjärtat, hur många ser ut så här?

Det gör mina :)

Senast ändrad:
Ja det är det verkligen!

Finns det ingen du kan låna sadel av tills du vet hur hon kommer att bli i ryggen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka