Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hm vi får nog omvärdera ordet inkilning... http://www.uppsatser.se/uppsats/78a2ff0023/ Det blir väldigt konstigt om man läser den med våran betydelse... ;) Eller konstig men rätt konstig uppsats om inte annat... ;)

En majoritet av ungdomarna och idrottsstudenterna har hört talas om inkilning. Nära nog hälften av ungdomarna och var fjärde idrottsstudent har någon gång blivit inkilad, antingen vid sitt eget idrottsgymnasium eller i nuvarande eller tidigare förening. I respondenternas egna beskrivningar framträdde fem kategorier; många inkilningar innehöll antingen (1) alkoholförtäring, (2) avklädda aktiviteter eller aktiviteter med sexuell anspelning, (3) uppträdanden (med eller utan utklädnad), (4) intag av ”äcklig” mat eller dryck samt (5) allmänt beskrivna lekar, uppdrag, aktiviteter och tävlingar. En majoritet av respondenterna instämde i att inkilningar ofta innehåller drag av kränkningar och förödmjukelse och att den inkilade är i en utsatt position men också i att deras upplevelser varit positiva och att den inkilade brukar tycka att det är en kul grej. Få idrottare hade velat avstå inkilningen men var fjärde respondent har någon gång varit med om en inkilning som upplevts som obehaglig.

Ok, men VARFÖR zoomade kamerakillen in på den där båten hela tiden?! :confused:

/Karlsson, filmarnörd

Kan tänka mig två orsaker, sponsring eller unik replika av en vikingabåt för "vardags" bruk. Båten i sig är gjord för två par åror och 4 roddare plus råsegel. En mycket stabil konstruktion för last och persontransport som är näst intill omöjlig att kantra med.

Idag har jag upplevt det där som jag har varit rädd för att det ska hända... Nu gick det otroligt bra ändå och det var tur att maken själv ringde och talade om att han hade gjort sig illa... De höll på att meka med krossen och han fick en 400 kg tung stålplatta mot sig och satt fast, tack och lov kom han direkt på att kroken och maskinen var på plats så han kunde haka i och få kollegan att lyfta upp plattan... Sen körde den dumme fan hem honom till mig för han ville byta om innan vi åkte in... Och efter typ 7 timmar på akuten så kunde de konstatera två sprickor i ena fotleden och tack och lov bara mjukdels skador i den andra foten... Så nu är han sjukskriven i 6 veckor och ska ligga med foten högt...

Idag har jag upplevt det där som jag har varit rädd för att det ska hända... Nu gick det otroligt bra ändå och det var tur att maken själv ringde och talade om att han hade gjort sig illa... De höll på att meka med krossen och han fick en 400 kg tung stålplatta mot sig och satt fast, tack och lov kom han direkt på att kroken och maskinen var på plats så han kunde haka i och få kollegan att lyfta upp plattan... Sen körde den dumme fan hem honom till mig för han ville byta om innan vi åkte in... Och efter typ 7 timmar på akuten så kunde de konstatera två sprickor i ena fotleden och tack och lov bara mjukdels skador i den andra foten... Så nu är han sjukskriven i 6 veckor och ska ligga med foten högt...

Fy fan :( men skönt att det gick så pass bra iaf :up:

Det där är ett samtal jag är rädd för att få. Tack och lov är det sällan borrarna gör illa sig men när de gör illa sig brukar det bli rejält :( Jag gillar inte när han jobbar under jord heller, beroende på vilken gruva det är. Jag vet liksom lite för mycket om berggrunden.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka