Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy fan :( men skönt att det gick så pass bra iaf :up:

Det där är ett samtal jag är rädd för att få. Tack och lov är det sällan borrarna gör illa sig men när de gör illa sig brukar det bli rejält :( Jag gillar inte när han jobbar under jord heller, beroende på vilken gruva det är. Jag vet liksom lite för mycket om berggrunden.
Jag minns att min kompis (som är gift med en diamantborrare) såg rätt blek ut när Fabian-taket föll. Tur i oturen befann han sig på säkert avstånd när de värsta rasen höll på

Fy fan :( men skönt att det gick så pass bra iaf :up:

Det där är ett samtal jag är rädd för att få. Tack och lov är det sällan borrarna gör illa sig men när de gör illa sig brukar det bli rejält :( Jag gillar inte när han jobbar under jord heller, beroende på vilken gruva det är. Jag vet liksom lite för mycket om berggrunden.
Jag vet ju att andra har råkat betydligt värre ut och de brukar berätta olika tillbud för mig så oron finns ju alltid där... Men hade jag varit på plats hade jag ringt ambulans direkt istället för att han skulle lika bak i skuffen på en bil och sedan in och byta om och så fick jag köra med våran bil in... Tack och lov tjafsade de åtminstone inte om att vi inte hade ringt innan, de fick fram en rullstol omg och flyttade sedan över honom till en säng som han sen fick ligga på hela dagen...

Idag har jag upplevt det där som jag har varit rädd för att det ska hända... Nu gick det otroligt bra ändå och det var tur att maken själv ringde och talade om att han hade gjort sig illa... De höll på att meka med krossen och han fick en 400 kg tung stålplatta mot sig och satt fast, tack och lov kom han direkt på att kroken och maskinen var på plats så han kunde haka i och få kollegan att lyfta upp plattan... Sen körde den dumme fan hem honom till mig för han ville byta om innan vi åkte in... Och efter typ 7 timmar på akuten så kunde de konstatera två sprickor i ena fotleden och tack och lov bara mjukdels skador i den andra foten... Så nu är han sjukskriven i 6 veckor och ska ligga med foten högt...

Men smäll vilken tur han hade ändå! Tråkigt med foten men skönt att det "bara" var det med tanke på hur otroligt illa det hade kunnat gått :nailbiting:

Alltså, måste det alltid vara så ruttna fotografer som tar skolkort? Och ska det vara så jäkla svårt att ta några extra kort när man ändå tar allt digitalt? Eller bara helt enkelt räta till håret på BARNET innan man tar kortet, så inte luggen ser helt skum ut?

Ska det det? VAVAVAVVAVVAVVAVAVVAV?!?!?!?!?

Alltså, måste det alltid vara så ruttna fotografer som tar skolkort? Och ska det vara så jäkla svårt att ta några extra kort när man ändå tar allt digitalt? Eller bara helt enkelt räta till håret på BARNET innan man tar kortet, så inte luggen ser helt skum ut?

Ska det det? VAVAVAVVAVVAVVAVAVVAV?!?!?!?!?
Vårat föräldraråd bestämde oss för att tack nej till skolfotografering och skolan tar själva gruppfoton på klasserna...

Vårat föräldraråd bestämde oss för att tack nej till skolfotografering och skolan tar själva gruppfoton på klasserna...
Men vilken bra skola du har, jag blir avundsjuk :crazy:. Hos oss har det tagits beslut på kommun-nivå att vi inte ska få ta skolkort :mad:, bakgrunden är "de stackare" som inte har råd med skolkort (och tydligen inte "kan" tacka nej heller :rage: ). Så då blir alla vi andra 99,9 % överkörda :mad::rage:.

Men vilken bra skola du har, jag blir avundsjuk :crazy:. Hos oss har det tagits beslut på kommun-nivå att vi inte ska få ta skolkort :mad:, bakgrunden är "de stackare" som inte har råd med skolkort (och tydligen inte "kan" tacka nej heller :rage: ). Så då blir alla vi andra 99,9 % överkörda :mad::rage:.

De där som tar bort skolfoton helt borde arkebuseras! :rage:

Halleluja jag har en dator igen! Nu har jag bara ägnat ett par timmar åt att boka skrivarinställningskillen, boka teknisk support för att få in bokföringsprogramet igen och förhoppningsvis får jag skrivaren att fungera innan helgen, annars blir jag lite trött...

Nu börjar den här veckan komma ikapp... Skrivaren kunde jag glömma före helgen, surtant på supporten, jag tror inte att hon ens försökte... :cautious: Bokföringen ska jag få hjälp med på tisdag... Sen har jag roat mig med att fixa skjuts åt äldsta BARNET till skyttet, åkte med yngsta BARNET till juniorträningen, golfen, efter den träningen åkte vi raka vägen till skyttet så yngsta BARNET även hann skjuta. Sen hjälpte jag till att plocka undan, har jag sagt att jag är föreningsmänniska? :angel: Sen skulle jag skjutsa äldsta BARNETS kompis till stan så då bestämde jag mig för att vi skulle få pizza till kvällsmat, slår ett i mitt tycke väldigt välbekant nummer, beställer det vi ska ha och åker till våran vanliga pizzeria och inser att de har ett helt annat telefonnumret .. Så var i hela friden har jag beställt? Efter googling på numret så inser jag att jag har beställt på ett ställe där jag aldrig någonsin har beställt tidigare... :banghead: Kan någon förklara hur det telefonnumret ploppade upp i mitt huvud?
Nu ska jag försöka jaga barnen i säng och sedan ska jag sova!!!

Nu börjar den här veckan komma ikapp... Skrivaren kunde jag glömma före helgen, surtant på supporten, jag tror inte att hon ens försökte... :cautious: Bokföringen ska jag få hjälp med på tisdag... Sen har jag roat mig med att fixa skjuts åt äldsta BARNET till skyttet, åkte med yngsta BARNET till juniorträningen, golfen, efter den träningen åkte vi raka vägen till skyttet så yngsta BARNET även hann skjuta. Sen hjälpte jag till att plocka undan, har jag sagt att jag är föreningsmänniska? :angel: Sen skulle jag skjutsa äldsta BARNETS kompis till stan så då bestämde jag mig för att vi skulle få pizza till kvällsmat, slår ett i mitt tycke väldigt välbekant nummer, beställer det vi ska ha och åker till våran vanliga pizzeria och inser att de har ett helt annat telefonnumret .. Så var i hela friden har jag beställt? Efter googling på numret så inser jag att jag har beställt på ett ställe där jag aldrig någonsin har beställt tidigare... :banghead: Kan någon förklara hur det telefonnumret ploppade upp i mitt huvud?
Nu ska jag försöka jaga barnen i säng och sedan ska jag sova!!!

Hmm, det där med telefonnumret lät spännande :up: lite spänning i vardagen ökar livskvalitén vet du! :rofl:

Iövrigt håller jag med @Scata :p

Nåja jag fick sova till sju åtminstone, sen har jag legat och halvslummrat en timme och sedan fick jag rycka ut som räddningstjänst till en liten talgoxe som hade ramlat ner i skorstenen och fladdrade runt i kaminen... Ut kom den åtminstone...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka