Hallå där!!!!!!Kan nog faktiskt ordna något annat. Tex en grym äppelsmulpaj som efterrätt till saffransräksoppa med piri-piri
Inte locka med oschyssta metoder
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hallå där!!!!!!Kan nog faktiskt ordna något annat. Tex en grym äppelsmulpaj som efterrätt till saffransräksoppa med piri-piri
Hallå där!!!!!!
Inte locka med oschyssta metoder
Jag kan nog fixa ett gott bröd till också
Oups! Värsta upptrappningen jag sett på länge!
Fast räksoppan lät smasken, kan man få receptet? Jag antar att det är valfritt hur många möss man slänger i?
Väldigt okomplicerat faktiskt. Vi hade råa jätteräkor (inte etiskt korrekt osv, jag vet men det är för en annan tråd) men det går säkert lika bra med stora vanliga räkor. Han marinerade räkorna i vitt vin, saffran, piri-piri, kycklingfond (det var det eller kalvfond!) och konjak. Ta upp räkorna och koka upp såsbasen ordentligt, ha i lämplig mängd grädde (matlagningsgrädde går bra) och smaka av med salt, piri-piri osv tills det blir gott. Använder man råa räkor får de koka med tills de är färdiga, annars toppar man bara med räkorna. Servera med bröd och creme fraiche.
Jag tror säkert man kan byta ut räkorna mot andra skaldjur eller fisk. Särbon hade gärna velat pudra över lite paparikapulver men jag tål inte paprika fast jag tror det skulle passa bra. En annan idé han hade var att ha i wokgrönsaker för att få mera "tugg". Vi ska testa lite olika varianter!
Jag har testat med broccolibuketter och vattenkastanjer i och det blir ännu godare, speciellt med krispigheten från vattenkastanjerna. Senast särbon gjorde den kokade han buljong på ett hummerskrov och toppade soppan med hummerköttet skuret i bitar
Akta dig du så att inte jag kommer istället för the Barr....Från matlagningstråden:
Kan tillägga att marinaden blir ännu godare om man byter ut konjaken mot mörk rom.
Buketräff hos @athena_arabians !Akta dig du så att inte jag kommer istället för the Barr....
Naaajs! Finns inget som gar upp mot viltJust ja, gubben min sköt en älg idag En liten tjur var det. Jag kanske blir bjuden på lite älgfilé nästa gång jag är upp
Nä nu vill jag också komma förbi....Jag har inget ärende uppåt dock.. och inga prickikorvar att ta med...