Dragsele till vovven?! (Göra egen?)

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Extasia_ox
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 4 322
Sv: Dragsele till vovven?! (Göra egen?)

Nej, tyvärr. Jag lånade en dragsele storlek schäfer och förminskade. Böjde bambu genom att vira in i folie med vatten och in i varm ugn så att den blev mjuk. Böjde sen så att den passade vid halsen. Lät den torka ordentligt i böjd form med ståltråd som fixerade. Sydde "kuddarna" av njurformade skinnbitar med en skinnbit fastsatt på baksidan som man kunde trä över bambun så att "kuddarna" stannar kvar på rätt ställe. Sen hade jag läderremmar avklippta i rätt längder som jag nitade ihop. Och så placerade jag metallringar på lämpliga ställen som man kan knäppa fast skalmen i med hjälp av karbinhakar. Så behövs det en kort rem längst upp som man knäpper för att få den att sitta ordentligt. Jag skar små hack i bambun och gjorde fast en halvring i var sida som remmen löper i. En del pyssel alltså.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 947
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
712
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 849
Senast: Otherside
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
640
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka