Dräktiga ston 2020/2021

374 är min hästs storebrors dygn. Ägaren till mamman var nog bukeskribent då, 2013. Vet inte om det är rekord. Stoet valde att föla på min födelsedag, vilket indirekt ledde till att min häst blev till. Han kom på dygn 349...
Om jag kommer ihåg rätt så är det jag som innehar Bukerekordet,eller så är jag 2a, 382 dagar och det slutade tyvärr inte bra,miste både sto o föl.
 
Hon börjar se ut som en boll 😍. Dygn 296

E7C4A298-8495-418E-9CB6-386DDDB55F34.jpeg
 
374 är min hästs storebrors dygn. Ägaren till mamman var nog bukeskribent då, 2013. Vet inte om det är rekord. Stoet valde att föla på min födelsedag, vilket indirekt ledde till att min häst blev till. Han kom på dygn 349...
Om jag kommer ihåg rätt så är det jag som innehar Bukerekordet,eller så är jag 2a, 382 dagar och det slutade tyvärr inte bra,miste både sto o föl.
Bara för att jag blev nyfiken så googlade jag och hittade detta: "The longest recorded successful gestation was 445 days, although most foals born after an extended gestation are small in size due to delayed uterine development."

445 dagar! 😱
 
Bara för att jag blev nyfiken så googlade jag och hittade detta: "The longest recorded successful gestation was 445 days, although most foals born after an extended gestation are small in size due to delayed uterine development."

445 dagar! 😱
Fast nu var det Buke rekord.
 
@Maja_Kandi Jag vill minnas att min wm läckte mjölk ett par veckor före fölning. Kan kika i dagboken om du vill. Hon låg skyhögt på reffen då, men sjönk mer och mer ju närmare fölning hon kom. Nu drack fölet bra (född dygn 317) vilket var tur, för när jag pratade med DV ville de inte göra foalcheck och hade bara koplasma (som de hävdade skulle funka på häst). :banghead:
 
Idag säger jag grattis till Doris som fyller 4 år idag ❤️🥳

Vilken kul resa vi har haft ihop hittills, från liten fölunge , till att bli inriden och få hopp-diplom på unghäst-testet förra året, till att nu, om mindre än 2 månader, kommer det att komma en liten ”mini-Doris” med Gasque som fader. Grattis på födelsedagen Doris 🤩👍🥂🎂❤️
 

Bifogade filer

  • EF14E9E6-F31E-453B-819C-63AEE990C307.jpeg
    EF14E9E6-F31E-453B-819C-63AEE990C307.jpeg
    319,9 KB · Visningar: 47
Idag säger jag grattis till Doris som fyller 4 år idag ❤️🥳

Vilken kul resa vi har haft ihop hittills, från liten fölunge , till att bli inriden och få hopp-diplom på unghäst-testet förra året, till att nu, om mindre än 2 månader, kommer det att komma en liten ”mini-Doris” med Gasque som fader. Grattis på födelsedagen Doris 🤩👍🥂🎂❤️
Vilken härlig resa, grattis på födelsedagen Doris!
 
Om jag kommer ihåg rätt så är det jag som innehar Bukerekordet,eller så är jag 2a, 382 dagar och det slutade tyvärr inte bra,miste både sto o föl.

Nej det finns en som inte är så jätteaktiv här på buke men ändå finns här vars sto gick 435 dygn eller så förra året - den skulle kommit i mitten av November men kom i slutet av januari så typ 2,5 månad över tiden
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 236
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 542
Senast: Karro-Lina
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 267
Senast: Puffindog
·
Avel Jag har hamnat i ett dilemma. Stoet efter Freestyle-De Noir är som sagt på seminstation, medan min helt underbara dressyr-valack, har...
2
Svar
20
· Visningar
1 859
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp