Sv: Dra rockard med maratonsele
Förlåt om jag lät bitsk, men det är inte lätt att hela tiden få "dumma" frågor om självklara ting. Det har precis varit en lång diskussion om hur man ska kunna smita undan att köpa bra grejer genom att "sy o sticka" en sele själv. *crazy*
Och det är inte heller så lätt att få en uppfattning om hur duktig du är när du frågar om man måste använda draglinor som hör till en maratonsele.. Det är väl självklart du måste göra det?!
Skicka in en bild på din rockard så ska jag säga dig hur du ska fästa den för att få rätt dragläge. Annars kan du väl ta hjälp av Reykur som du verkar känna väl? Vem äger maratonselen, den personen kanske kan hjälpa till?
Det jag vill säga är att det är inte lätt att hjälpa folk med körning på ett forum, eftersom körning är en farlig sysselsättning och många parter kan skadas om något går fel. Men folk här gör sitt bästa, tills tålamodet tryter och det drabbar fel person *sorry*
Jag ber om ursäkt om jag lät bitsk, vi brukar vara rätt snälla på körningsforumet annars
men på sistone har det varit så konstigt folk här att man tappar tron på att folk vill sina hästar det bästa. Uppenbarligen vill du det, och då är det super att du har en maratonsele!
Kolla gärna andra trådar för mer inspiration!
mvh Jenny