Sv: Doula?
Kan du inte mejla tillbaka & berätta att du är rädd att han missförstått det hela.
Sen skriva varför du vill ha en Doula, vilken roll Doulan ska i förlossningen. Dina känslor, trygghet, stöd.
Även jag hade kompisen hos mig så var det ändå sambon som var det största stödet, vännen stötte i sin tur sambon. ett riktigt Teamwork, var det något den ena inte förstod så kunde den andra förklara vad som hände.
Jag har inte så mycket minne av förlossningen, men tack vare dessa två så vet jag vad som har hänt & hur det gick hela vägen.
Jag tyckte det var supertryggt att ha två personer som backade mig till 500%, nu var mestadels anledningen till vännens medverkande, att min sambo svimmar när jag har ont, får kanyler, sprutor.
När jag genomgick en gastroskopi så fick en sköterska ta hand om honom för han däckade helt enkelt.
Kompisen var en backup ifall han slocknade
Nu var han med hela vägen, vaken & aktiv
Jag kan varmt rekomendera en Doula, vet mamma hade en manshand som kramade hennes hand under hennes akuta kejsarsnitt när jag kom till världen med buller & bång. Pappa var inte där tyvärr, satt i en lastbil i Norrland & hann inte ta sig ned. (eget lastbilsåkeri)
Hon har flera gånger berättat hur tryggt det kändes att ha den handen att krama, hon vet än idag inte vem det var som höll hennes hand, om det var en sjuksköterska, en läkare , läkarstuderande eller praktikant av något slag. Men det ligger henne varmt om hjärtat 30 år senare.
Du får gärna använda mig som referens om du vill få han mer positiv.