Dottern kommer inte upp på sin ponny utan pall!

:eek: jag hade nöjt med mig att klara detta...

Tycker de flesta (alla?) i tråden skrivit att de använder pall till vardags, även jag. Däremot att en frisk person med en frisk häst i lagom storlek bör kunna sitta upp utan hjälpmedel vid behov.

Sedan blev det en märklig sidoutveckling av tråden om säkerhet/icke säkerhet.. :cautious:

Alla sätt är bra utom de dåliga. :banana:

Jag är 161 och min ponny 146 men sitter alltid upp med pall. Det sliter på hästens rygg, sadeln och ryttarens knän att hoppa upp utan. I skogen finns det ofta stenar, sluttande mark etc som hjälper till att hoppa upp, annars så får hon lite extra mycket motivation till att hoppa upp :)

Förut hade jag svårt för att hoppa upp utan pall, men jag övade bara på ponnyn tills jag lärde mig hur jag skulle göra, övning ger färdighet!

Jag är 161 och min ponny 146 men sitter alltid upp med pall. Det sliter på hästens rygg, sadeln och ryttarens knän att hoppa upp utan. I skogen finns det ofta stenar, sluttande mark etc som hjälper till att hoppa upp, annars så får hon lite extra mycket motivation till att hoppa upp :)

Förut hade jag svårt för att hoppa upp utan pall, men jag övade bara på ponnyn tills jag lärde mig hur jag skulle göra, övning ger färdighet!
Har du läst tråden?

Vet inte om någon skrivit det än men är ponnyn snäll kan hon ju träna genom att länga stigbyglarna så mycket så hon kommer upp själv. Sen successivt korta och korta tills det är den längden som känns bra att rida i :)

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna...
Svar
9
· Visningar
695
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 289
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama