Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen har väl ingen sagt att man ska hoppa av hela tiden? Fattar inte riktigt kommentaren känner jag.
Helt ärligt så kan jag inte ens minnas senaste gången jag behövde sitta av under en ridtur....om jag bortser från en terrängträning i höstas när hästen bockade av mig två gånger.
Min häst bajsar nästan aldrig när jag rider och det har aldrig hänt vid de tillfällen jag ridit i samhället. Här finns inte heller några grindar eller annat som måste öppnas. Så, nej, det är extremt sällan jag behöver sitta av.
Även om det nu hade varit så att jag hade behövt hoppa av så hade jag ändå inte suttit upp utan redskap på nuvarande häst eftersom hon har en ryggdiagnos. På andra hästar hade det varit en annan sak men jag rider nästan aldrig någon annan häst än min egen.
Jag brukar plocka svampareller under ridturerna när det är säsong. Tar matpaus om jag ser lämpliga hallonbuskar eller om det finns smultron. Pissepaus händer åxå samt att jag har periodvis en mage som havererar och då är det bara att kasta sig av och dra med hästen in bakom lämpliga träd och buskage.Helt ärligt så kan jag inte ens minnas senaste gången jag behövde sitta av under en ridtur....om jag bortser från en terrängträning i höstas när hästen bockade av mig två gånger.
Min häst bajsar nästan aldrig när jag rider och det har aldrig hänt vid de tillfällen jag ridit i samhället. Här finns inte heller några grindar eller annat som måste öppnas. Så, nej, det är extremt sällan jag behöver sitta av.
Även om det nu hade varit så att jag hade behövt hoppa av så hade jag ändå inte suttit upp utan redskap på nuvarande häst eftersom hon har en ryggdiagnos. På andra hästar hade det varit en annan sak men jag rider nästan aldrig någon annan häst än min egen.
I'm that good .För att inte fatta kommentaren så gav du ändå ett väldigt relevant svar.
När man rider på heden kan det vara svårt att hitta någon form av sten eller dike för att ta sig upp på hästen och jag slipper helst promenera hem bara för att jag var tvungen att hoppa av någonstans. Vi har en hel del grindar man måste förbi och alla går inte att öppna från hästryggen (för mig iaf).
Det beror ju mycket på var man rider, vilka förutsättningar man har.Jag hoppar av för att öppna grinden till tågövergången exempelvis, även om det händer en gång på 5-10 ritter är det ändå rätt smidigt att kunna hoppa upp direkt utan krångel.
Jo, jag muttrade lite i somras när jag passerade stora karl johan-bestånd - för långt från farbar väg så de förblev oplockade... Men kan man inte, så kan man inte.Jag brukar plocka svampareller under ridturerna när det är säsong. Tar matpaus om jag ser lämpliga hallonbuskar eller om det finns smultron. Pissepaus händer åxå samt att jag har periodvis en mage som havererar och då är det bara att kasta sig av och dra med hästen in bakom lämpliga träd och buskage.
Vad orättvist! Jag vill också ha en lång, inbjudande lagom fuktig grusväg där jag bor!Såhär ser typ alla diken ut runt mig, hade fasen varit skitsvårt att komma upp
Om man inte kan pga fysiska skäl så är det en annan sak, men en normalt frisk människa tycker jag ska kunna komma upp på en häst utan pall vid behov. (Att man sen använder pall allt som oftast för att skona utrustning, häst och ryttare tycker jag bara är bra - det gör jag med.)Det beror ju mycket på var man rider, vilka förutsättningar man har.
Där jag rider - i mörka, stenrika småländska skogar - är det inga problem att hitta en fungerande sten att sitta upp från, även om man kanske får gå en liten bit
Som jag skrev tidigare så kan jag inte längre sitta upp utan pall, av fysiska skäl.
Nu har vi inga grindar att passera, varken vid järnvägen eller någon annan ridväg. Men hade det funnits sådana, så hade jag helt enkelt fått välja andra ridvägar. Och hade jag inte haft några alternativ utan varit tvungen att passera grindar ofta, så hade jag (efter överenskommelse med markägaren) sett till att ordna en pall-variant vid respektive grind så att det skulle fungera för mig.
Jo, jag muttrade lite i somras när jag passerade stora karl johan-bestånd - för långt från farbar väg så de förblev oplockade... Men kan man inte, så kan man inte.
Åh herregud, jag läste och tänkte sjökor (manat, manatee) innan jag insåg i nästa inlägg att det handlade om hundar... hann tänka många konstiga tankar innan dess! Vart bor människan? Hur fort springer en sådan? På motorvägen
Inser i efterhand att jag nog även korsat dem med någon sorts flodhäst i mitt huvud för dessa djur kan väl endast simma...
(Skyller på den tidiga morgontimman)
Helt ärligt så kan jag inte ens minnas senaste gången jag behövde sitta av under en ridtur....om jag bortser från en terrängträning i höstas när hästen bockade av mig två gånger.
sprang på den här filmen idag, tänkte på den här tråden...
sprang på den här filmen idag, tänkte på den här tråden...