Doppresenter?

Vica

Trådstartare
Nu har jag inga barn själv men hoppas på svar från er kloka mödrar.

Jag ska på dop, en kompis dotter, och tänkte göra en tidskapsel-låda. Ni vet, dagens tidning, en reklambroschyr så man ser vad allt kostade, osv.

Men vad mer skulle NI vilja se i en tidskapel? Meningen är att barnet själv ska öppna det när den fyller 18år.. Så, in med tips nu tack! :)

Sv: Doppresenter?

Vilken rolig idé, det ska jag göra åt min dotter. Hoppas på många bra tips här, för jag har dålig fantasi.

Vilken kul ide !

Kanske foton på bilar av årets modell, bostadsområdet där barnet är fött, kort på föräldrar och andra viktiga vuxna hur de ser ut just nu, frisyrer och klädmode av dagens datum, bilder på husdjur om de har några...

Tack för tips!

Jag funderar på att lägga tex ett mjölkpaket i så de ser hur de såg ut, mm.. Men fler tips behövs! Den ska vara välpackad ;)

Ibland ändrar ju sedlar och mynt utseende så kanske lägga i en tjuga, femtilapp, kanske något mynt.

Vilken kul ide!
Jättesmart verkligen, nu blev jag sugen på att göra en åt Isak.
Har du tagit en låda/ask och packat i eller?

Vilken kul ide!
Jättesmart verkligen, nu blev jag sugen på att göra en åt Isak.
Har du tagit en låda/ask och packat i eller?

Jag har tänkt att försöka hitta en gammal sockerlåda av trä att packa i, eller kanske en större plåtburk. Vi får se vad jag hittar på second handen ;)

Egentligen vore det kul med lite elektrnikpryttlar. En avdankad mobiltelefon kommer barnet antagligen skratta gott åt om 18 år.

Jag kommer att tänka på mina barn som är helt fascinerade av vinylskivor och skall absolut ha en vinylspelare när de flyttar hemifrån för att inte tala om jublet när de hittade alla våra gamla plattor. De blev eld och lågor.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 455
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 853
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar