Doppresent

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

Supermoose

Hej alla föräldrar, vad vill ni ha i "doppresent" till ert första barn, "dopet" kommer ske utan kyrkliga inslag och en liten fest är planerad, vad köpa till barnet?
 
Sv: Doppresent

Jag har visserligen inga barn, är "bara" gravid..

Jag hade blivit glad för fina leksaker (ex. träleksaker från Brio eller liknande.)
Annars någon fin sagobok, typ 365 godnattsagor, barnkammarboken osv..

Annars är det ju om bebis vill ha något fin möbel till sitt rum.

Om man är släkt med bebis kan man ju ge smycken osv men
det hade jag som kompis till föräldrarna inte vågat för det blir nog en hel del sådant ändå.
 
Sv: Doppresent

men leksaker och sånt är det nåt man har användning av senare i livet? Det jag har användning för idag det är mina ljusstakar och doptavlan jag fick när jag döptes, småbarnsbestick och leksaker är inget som används idag ju...
 
Sv: Doppresent

.. och det enda jag har kvar är en gammal leksaksbil i trä, några sagoböcker och ett par små skor :D

Personligen gillar jag inte typiska doppresenter som typ silvertavlor mm..
Det är ju olika vad man tycker om, jag skrev bara några tips :)
 
Sv: Doppresent

Ett bra tips till dop är en handavgjutning, det blir jättefint!

Annars tycker jag som många andra, sago- eller sångbok, robusta träleksaker. Silverbestick kan vara kul att ha om man ser till att anväda dom, samlar dom damm är det ju som vilken prydnadssak som helst.
 
Sv: Doppresent

Nek jag vill inte köpa någon silverram eller någon tråkigt silversparbössa eller likande.

Handavgjutning hur gör jag det fint, jag är synnerligen opratisk/okonstnärlig av mig.

Barnböcker låter som en bra ide.
 
Sv: Doppresent

men det är vell inget du använder dig av idag? eller? kom på en sak till jag har sedan dopet och det är ett lyckohalsband i silver... används inte så ofta eftersom att jag inte använder smycken så ofta än mindre silverhalsband...
 
Sv: Doppresent

Mina vänner som fick barn hade den goda smaken att ge namn som också återfinns som namnet på ett äpple.

Jag köpte alltså det trädet, tyckte det var roligt.
 
Sv: Doppresent

Mina vänner som fick barn hade den goda smaken att ge namn som också återfinns som namnet på ett äpple.

Jag köpte alltså det trädet, tyckte det var roligt.

Å, det var ju en jättebra present!

Har också köpt träd i doppresent, men att barnet hette som äpplet vart ju kalas! :)
Har även köpt böcker, halsband och gjort krukor med kort på barnet laserade på (utskrivna frå datorn)
 
Sv: Doppresent

ingrid2.jpg


Äpplet Ingrid Marie:D
 
Sv: Doppresent

Vi ska ha dop i augusti och jag vill helst ha pengar som vi kan sätta in på sonens fondkonto som vi sparar på. Är inte mycket för traditionella doppresenter.
 
Sv: Doppresent

men det är vell inget du använder dig av idag? eller? kom på en sak till jag har sedan dopet och det är ett lyckohalsband i silver... används inte så ofta eftersom att jag inte använder smycken så ofta än mindre silverhalsband...

Använder och använder.. skorna och sagoböckerna står i en bokhylla i allafall.
Måste en doppresent vara något man har användning för resten av livet?
Personligen hade hellre fått ett äppleträd, sagobok osv än en silvrig sparbössa eller en silvrig ram med teddybjörnar på men alla är vi olika..

Det jag menade i första inlägget var att ofta är det så många från familjen som köper "saker man ska ha hela livet" ex. smycken så är man vän till familjen kanske man vill köpa något annat.
På det sättet slipper det bli en massa saker som barnet får dubbelt av..
 
Sv: Doppresent

nu har aldrig jag varit på dop med fler än familjen, men för mig är nog doppresenter nåt man skall ha användning av resten av livet ja...
 
Sv: Doppresent

Men en ful silversparbössa i form av en sko eller vad det må vara, skulle du använda den idag?
 
Sv: Doppresent

Igår var jag och en vän och tittade på present till en pojke som ska döpas snart.
Vi hittade 3 alternativ så det blir antingen en svart lära-gå-vagn från brio, en stor trädlåda också från brio med en tågbana i trä (finns även gubbar, träd mm i) eller en skrinda i trä som vi i såfall skulle dekorera med ballonger :D

Just nu lutar det åt tågbanan.. fast det hade varit festligt att komma med skrindan :D
 
Sv: Doppresent

Förmodligen, eftersom att jag använder en "ful" sparbössa redan idag... För jag använder sparbössa till småpengar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn En vän ska få barn i år, och jag vill köpa något annat än kläder. Tänker på någon fin sago bok samling tex böckerna från disneyklubben...
2
Svar
38
· Visningar
2 321
Senast: Pratsch
·
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
613
Senast: Manji
·
Kultur Planerar en långweekend med några kompisar i höst och vi velar lite om vi ska sikta på Barcelona eller Aten. Ingen av oss har varit i...
Svar
5
· Visningar
427
Senast: Marje
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp