Donnerfly avkommor

Mynta2

Trådstartare
Det har man ju hört mycket om...oftast dom som lyssnat på hörsägen eller kanske haft 2 kompisar med fadern Donnerfly...Det finns juh mycket bra i den hingsten...trots han INTE tävlar...Att bara se till ett föl eller åring är ju inget som dömer ut honom. ...han har ju trots allt Donerhall i en gen...Någon som har denna hingst som fader..och samtidigt är nöjd ??

Sv: Donnerfly avkommor

Har varit nöjd med "mina" donnerfly avkommer men att är sålda när de är 1 år så hur de blev senare vet jag ju inte.... :banana:

Donnerfly tävlar ju inte pga av en skada på hemmaplan.

En tjej i mitt stalll har en avkomma efter han. "Donnersta" Envis som tusan men med väldigt fin skritt och trav. Hon är bara 4 och sent inriden så hon vet inte riktigt vad den går för än. men hon är jätte nöjd iaf.

hJag har en tvååring (eller han blir ju tre alldeles snart) efter Donnerfly. Han är precis som Bonguosto (sorry om stavningen blev fel) säger. Snygg, välbyggd med MYCKET bra temperament! Han rör sig jättebra, ffa i skritt och trav men även galoppen är helt ok. Han löshoppar även med bra teknik.

Han är fortfarande hingst (rekommenderad att sparas vid rådgivande bed) men visar inga hingstfasoner (ja, jag har ston hemma också). Inridningen är påbörjad och han är bara sååå cool. :love:

I största allmänhet så verkar det inte finnas når som skrämmer denna kille, han har ett otroligt psyke! Enda nackdelen som jag ser med hans psyke är att man ofta måste ta i ordentligt för att tillrättavisa honom, är rädd för att om han börjar hingsta sig (eller bli uppstudsig på annat sätt) så blir an nog otrevlig pga att han är så tuff i skallen.

Jag gillar denna kille skarpt och hoppas verkligen att han håller vad han lovar inför framtiden!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 810
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 780
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd