Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Mitt förtroende till att Trump gör något bra är lågt, mycket lågt men jag blir ändå så jävla ledsen när han går på Zelensky och kallar honom diktator: https://omni.se/a/Jbw2q4
Jag vill verkligen inte att Ukraina tappar det stöd som de hittills fått av USA.
Läste någonstans att Trump har ett personligt agg mot Zelensky för att han inte var korrupt när Trump bad honom om det 2019. Om ni kommer ihåg Hunter Biden och önskemålet att gräva fram något komprometterande om honom.

Är Trump en nu väckt tidigare sovande rysk agent :confused:
Har det som otaliga filmer mer eller mindre handlat om faktiskt med råge i verkligheten överträffats?

Mitt förtroende till att Trump gör något bra är lågt, mycket lågt men jag blir ändå så jävla ledsen när han går på Zelensky och kallar honom diktator: https://omni.se/a/Jbw2q4
Jag vill verkligen inte att Ukraina tappar det stöd som de hittills fått av USA.
Jag tror att det sistnämnda redan hänt. Tyvärr. Alltså inte i praktiken än för det tar längre tid än de maskulint fragila synapserna i Agent Oranges hjärna att formulera fula ord, påhittade eller minnas planterade ryska fakta - men loppet är nog kört med den galningen i högsta ledningen.

Amerikaner skäms idag. Men tyvärr inte de som borde skämmas.

Men alltså vad tycker amerikanerna om allt detta? Bryr de sig om vad som händer eller har de fullt upp med de inrikespolitiska sjuka grejer han håller på med? Och vad tycker de om det?

Men alltså vad tycker amerikanerna om allt detta? Bryr de sig om vad som händer eller har de fullt upp med de inrikespolitiska sjuka grejer han håller på med? Och vad tycker de om det?
Alltså, det finns ju en del av de som är "America first" som varit skeptiska till att USA ska bidra till Ukrainas krig. Och det märks både hos väljarkåren och bland republikaner i kongressen och senaten. Men det är ju inte alla, ens bland GOP.

Han som inte startat några krig och är fredens man håller på att eskalera situationen på rekordtid.
Erdogan förstår Ukrainas behov av att gå med i Nato medan USA numera alltså står fullt ut på Rysslands sida.

Om man vill lyssna på två republikanska senatorer som lite tröst i all galenskap:
https://edition.cnn.com/2025/02/18/politics/video/roger-wicker-john-kennedy-trump-putin-digvid
Båda de där är ju bland de vidrigaste mänskligheten har att erbjuda, och har väl inte sett ett krig de inte gillat. Men de är ju ett ganska tydligt exempel på det gamla gardet av krigshökar till republikaner som av naturen är ganska skeptiska till Ryssland (och som ser det som positivt att USA spenderar mycket pengar på krig). Det värsta med Trump är väl egentligen att hemska politiker, som de där, nästan verkar vettiga.

Jag tror att det sistnämnda redan hänt. Tyvärr. Alltså inte i praktiken än för det tar längre tid än de maskulint fragila synapserna i Agent Oranges hjärna att formulera fula ord, påhittade eller minnas planterade ryska fakta - men loppet är nog kört med den galningen i högsta ledningen.
Vilket lopp är kört?
Inte Ukrainas i varje fall. De klarar sig utan Agent Orange, bara vi i Europa håller någorlunda sams - och inte får för oss att gå på nån slags falskt fredsfördrag för att vi är så sekundärtrötta å Ukrainas vägnar.

Idag har de rampat upp tillverkningen av drönare till 4.000.000 årligen, och det finns frontavsnitt som idag inte försvaras av en enda soldat på marken, utan ett meshnät av AI-sammankopplade drönare. Samtidigt som Ryssland strider på tandköttet, med det sista på hyllorna av allt. Inklusive manskap.

Vilket lopp är kört?
Inte Ukrainas i varje fall. De klarar sig utan Agent Orange, bara vi i Europa håller någorlunda sams - och inte får för oss att gå på nån slags falskt fredsfördrag för att vi är så sekundärtrötta å Ukrainas vägnar.

Idag har de rampat upp tillverkningen av drönare till 4.000.000 årligen, och det finns frontavsnitt som idag inte försvaras av en enda soldat på marken, utan ett meshnät av AI-sammankopplade drönare. Samtidigt som Ryssland strider på tandköttet, med det sista på hyllorna av allt. Inklusive manskap.
Bara loppet att få fortsatt starkt stöd från USA så länge Trump är president.

Nu måste vi ersätta det stödet med ännu bättre stöd till Ukraina på alla fronter, från europeiskt håll.

Jag undrar dock om inte protesterna blir så stora i USA och världen att det mest bara blir som resultat att USA devalverar sitt inflytande till fryspunkten. Väljer man vilt ljugande åsnor till ledning så blir samarbete mer ett minimerat nödvändigt ont än byggande för framtiden.

Jag undrar dock om inte protesterna blir så stora i USA och världen att det mest bara blir som resultat att USA devalverar sitt inflytande till fryspunkten. Väljer man vilt ljugande åsnor till ledning så blir samarbete mer ett minimerat nödvändigt ont än byggande för framtiden.
Du behöver inte undra.
Det vi ser framför våra ögon är hur USA abdikerar fullständigt från positionen att vara världsledare/världspolis. På ett sätt som kommer ta generationer att reparera.

Jag har sett det här komma redan vid förra Trump-administrationen, men det som hände då var inte ens en västanfläkt mot nu.
https://www.bukefalos.se/threads/jerusalem-och-trump.1456244/#post-18354229

Då var jag orolig att Putin skulle ta världspolisrollen. Det är jag inte längre. Han vill garanterat vara relevant i världen, men har inga egna resurser för att kunna vara det. Idag.

Vi får se vem som fyller detta vakuum. Med mina värderingar vill jag se Europa, och inga andra, fylla detta hål.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka