Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Tyckte ochså det var märkligt när jag loggade in på Di för att avläsa dagens rekar inför börsöppningen
Du trollar nu. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan du blir avstängd från Buke igen. Det vore synd, för när du är något mer samordnad än du är just nu kan ditt perspektiv vara intressant. Just nu kör du dock en blandning av TT och trollningar och det är supertråkigt (och faktum kvarstår att du igår upprepade ryska talepunkter en pytteliten stund efter ryska delegationen i Saudiarabien vilket är oroväckande).

Du trollar nu. Jag tror att det bara är en tidsfråga innan du blir avstängd från Buke igen. Det vore synd, för när du är något mer samordnad än du är just nu kan ditt perspektiv vara intressant. Just nu kör du dock en blandning av TT och trollningar och det är supertråkigt (och faktum kvarstår att du igår upprepade ryska talepunkter en pytteliten stund efter ryska delegationen i Saudiarabien vilket är oroväckande).
https://www.di.se/live/trump-ger-order-om-okad-tillgang-till-ivf-behandling/

Tycker du att vad du skriver över huvud taget läses just nu?

Han gör precis som med utträdet ur Afghanistan.

Konstaterar först "Det här vill jag inte hålla på med."
Skänker sedan bort initiativet till vem-som-helst.
Det positiva (mindre dåliga) med Ukraina jämfört med Afghanistan, är att här finns det åtminstone en del andra länder som är fortsatt villiga att hjälpa. Men fortfarande, Trump och Putin delar upp Ukraina som de fina kolonialmakthavare de är

Nej, du har helt rätt. Jag överväger att sluta skriva i tråden, det känns som bortslösad energi. Samtidigt är jag jätteintresserad av det som händer och flera av er skriver intressanta grejor.
Det tycker jag att du ska fortsätta med.

Däremot är det upp till var och en att välja vilka av oss man väljer att läsa, och vilka man redan från början har placerat i brus-kategorin. Och därmed inte interagerar med, eller ens upprörs av.

Det positiva (mindre dåliga) med Ukraina jämfört med Afghanistan, är att här finns det åtminstone en del andra länder som är fortsatt villiga att hjälpa. Men fortfarande, Trump och Putin delar upp Ukraina som de fina kolonialmakthavare de är
Det är helt rätt.
Jag har inga indikationer på att Europa tänker lämna Ukraina i sticket.

Dessutom agerar man just nu utanför EU, och exkluderar länder som man redan från början vet att de vill sinka processen.
I mötet häromdan, och det uppföljande/hopsamlande mötet idag ser vi INTE Ungern, Slovakien eller Österrike.

Jag väntar nu på att Ursula von der Leyen ska rakt ut säga till Donald Trump:
"Du har fel om Ukraina".

Det tycker jag att du ska fortsätta med.

Däremot är det upp till var och en att välja vilka av oss man väljer att läsa, och vilka man redan från början har placerat i brus-kategorin. Och därmed inte interagerar med, eller ens upprörs av.
Jag håller med, men det känns sisådär att medverka i en tråd där det som igår förekommer (av skribenten) helt okommenterade vidarebefordrade ryska talepunkter.

Om Ryssland (och då även USA inkl "många" länder) tycker att ett val i Ukraina är av största vikt att genomföra så snart som möjligt så ligger vägen ganska klar. Låt alla ryska styrkor lämna Ukrainas samtliga regioner omedelbart och sedan kan ett val genomföras därefter.

The "deal of magnificience" is still on the table:
1. Ryska styrkor lämnar Ukraina
2. Ukraina genomför ett demokratiskt val
3. Europa bidrar med säkerhetsgarantier för Ukraina framöver
4. USA håller sig på sin sida Atlanten med resten av sitt infantila sätt att betrakta världen tills de är med på banan igen (2029?).

Jag tror att Zelenskyj kan gå med på denna deal utan att sitta vid bordet till och med.

Att Kreml betraktar Zelenskyj som illegitim pga uteblivna demokratiska val är både skrattretande och hårresande. När genomfördes senast ett demokratisk val värt namnet i Ryssland? Att Trump dreglar över sättet ryska val organiseras är ingen större hemlighet.

Det är emot Ukrainska konstitutionen att hålla allmänna val samtidigt som landet är ställt under krigslagar. Innan val hålles måste kriget avslutas.
Ja, därav min fantastiska plan. Även om tillbakadragandet av alla ryska styrkor inte till hundra procent stänger kriget, det krävs lite till. Men det löser Zelenskyj om bara The Stable Geniuses löser den första punkten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka