Det är varken nytt eller ovanligt. Det görs även i SverigeMen att sparka kompetent kunnig personal är korkat
Jettekorkat på riktigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är varken nytt eller ovanligt. Det görs även i SverigeMen att sparka kompetent kunnig personal är korkat
Jettekorkat på riktigt
Det görs säkert lite överallt, men inte i den omfattningen och så systematiskt. Det är det bara Trumpadministrationen lyckats med.Det är varken nytt eller ovanligt. Det görs även i Sverige
Möjligtvis Stalin ocksåDet görs säkert lite överallt, men inte i den omfattningen och så systematiskt. Det är det bara Trumpadministrationen lyckats med.
Det är varken nytt eller ovanligt. Det görs även i Sverige
Förhandlingar? Det verkar gå ut på "Hur mycket kan USA/Ryssland ta från Ukraina."USA - Rysslands förhandlingarna är ju inget annat än ett stort skämt iaf. Hoppas verkligen inte Ukraina ens funderar det minsta på detta...
Skänka bort jordmineraler och inga fredsbevarande soldater ? Rena skämtet !
Det har du rätt i, och kanske det finns några till av den kalibern.Möjligtvis Stalin också
Det är det som är bra som är nytt, fräscht och innovativt och framgångssaga.Men sa du inte att det är helt nytt, det Doge gör?
Ja, han är nog den allra bästa på att karva pengar ur det gemensamma, så har är absolut rätt kille på rätt plats.Enligt CNBC har Tesla och Elon skrivit ihop ett lagförslag om att ändra i bolagsrätten i Delaware General Corporation Law. Går den föreslagna lagstiftning igenom skulle det kunna ge Elon ett lönepaket värt tens of billions dollars in options. Elon vet hur man gör![]()
Jag läste en intressant (ny) artikel för några dagar sedan om "Calexit" i någon amerikansk publikation.Jag kom på att tänka på denna artikel i Svenskan från 2021 angående att vissa delstater eventuellt skulle kunna börja fundera på att bryta sig loss från USA och bli självständiga. Borde inte denna fråga ha aktualiserats nu? Har någon hört/läst något om detta nyligen? Vore väldigt intressant att följa i så fall! Hela USA är ju helt klart inte med på nuvarande tåg så röster om utbrytning borde ju ha väckts nu? https://www.svd.se/a/rggx1a/staterna-som-kan-begara-skilsmassa-fran-usa
550 000 underskrifter för att kunna gå till val. Det känns väl ändå görbart?Jag läste en intressant (ny) artikel för några dagar sedan om "Calexit" i någon amerikansk publikation.
Tyvärr hittar jag den inte nu.
Men den här hittade jag:
https://www.sos.ca.gov/administrati...-California-Should-Become-Independent-Country
En av de delstater där det funnits en verklig rörelse för att bilda egen stat är väl Texas, och gissningsvis är det inte riktigt lika intresssant längre? (Det är alltså en gissning, jag har inte läst nåt om detta sedan Trump tillträdde.)Jag kom på att tänka på denna artikel i Svenskan från 2021 angående att vissa delstater eventuellt skulle kunna börja fundera på att bryta sig loss från USA och bli självständiga. Borde inte denna fråga ha aktualiserats nu? Har någon hört/läst något om detta nyligen? Vore väldigt intressant att följa i så fall! Hela USA är ju helt klart inte med på nuvarande tåg så röster om utbrytning borde ju ha väckts nu? https://www.svd.se/a/rggx1a/staterna-som-kan-begara-skilsmassa-fran-usa
Han gör precis som med utträdet ur Afghanistan.Så det här hände igår. Trump klandrar Ukraina för kriget. https://www.politico.com/news/2025/02/18/trump-blames-zelenskyy-ukraine-war-020517
Nån som fortfarande tycker att vi ska chilla med Trumpkritiken?
Jag vet att du blir väldigt upprörd när man frågar sånt här, men just nu är dina inlägg så på måfå att jag ändå måste fråga om du är samma person eller flera olika personer.Donald uppmanar till mer IVF och har därför undertecknat en verkställande order. Är det bra eller inte?
Ja. Den plötsliga osäkerheten om nåt som Trump gör är bra eller inte känns helt nytt.Jag vet att du blir väldigt upprörd när man frågar sånt här, men just nu är dina inlägg så på måfå att jag ändå måste fråga om du är samma person eller flera olika personer.
Plus att känslan är att @Smoothi inte har nån koll från ett inlägg till nästa vad @Smoothi s förra inlägg var. Det kan vara en retorisk stil (nu är jag artig) men jag vill ändå berätta för @Smoothi att intrycket blir märkligt.Ja. Den plötsliga osäkerheten om nåt som Trump gör är bra eller inte känns helt nytt.
Tyckte ochså det var märkligt när jag loggade in på Di för att avläsa dagens rekar inför börsöppningen