Tycker vi kan skänka hela USA till länderna i Afrika, borde väl vara välkommet?Europa, Ryssland, Nord-Korea och Kina skulle kunna förhandla om USA.
Skulle bli en fin styckning
Vad amerikanarna tycker??![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tycker vi kan skänka hela USA till länderna i Afrika, borde väl vara välkommet?Europa, Ryssland, Nord-Korea och Kina skulle kunna förhandla om USA.
Skulle bli en fin styckning
Vad amerikanarna tycker??![]()
Det är 80 år sedan andra världskriget slutade. De som upplevde kriget som vuxna är idag borta. Ibland tror jag att det spelar in. Vi har kort minne.Det hemska med det här, tycker jag är alla paralleller som kan dras till historien. Då kom det också fram en populär ledare som lovade arbetarna guld och gröna skogar och man förenades i hatet mot oliktänkande, invandrare och andra grupper i samhället. Då var det judar, nu är det muslimer, men i övrigt är det skrämmande likt. Vi vet hur illa det gick. Jag kan bara hoppas att det inte går så långt denna gång, men jag är faktiskt rädd på riktigt.
Det är tveksamt om han tillfrisknat än.Tullkrig har aldrig fungerat tidigare, så varför skulle det fungera nu?
Trump måste ha varit sjuk när de hade historia i skolan![]()
Vi kan väl tömma Florida eller någon annan trevlig stat och ge till folket i Gaza innan Afrika får resten av landet.Tycker vi kan skänka hela USA till länderna i Afrika, borde väl vara välkommet?
Framåt mot vad?Det är bra för alla att man vill framåt. Om det inte hade varit bra så hade Lavrov stormat ut efter 2 min.
Jag har hört vänner i Kalifornien prata om att uppgå i Kanada. Tror inte det är 100% seriöst dock.Jag kom på att tänka på denna artikel i Svenskan från 2021 angående att vissa delstater eventuellt skulle kunna börja fundera på att bryta sig loss från USA och bli självständiga. Borde inte denna fråga ha aktualiserats nu? Har någon hört/läst något om detta nyligen? Vore väldigt intressant att följa i så fall! Hela USA är ju helt klart inte med på nuvarande tåg så röster om utbrytning borde ju ha väckts nu? https://www.svd.se/a/rggx1a/staterna-som-kan-begara-skilsmassa-fran-usa
Innan du packar flyttkartongerna, kolla en gång till på vilken färg pixeln av Island har.Dags att flytta till Island?
Jag har hört vänner i Kalifornien prata om att uppgå i Kanada. Tror inte det är 100% seriöst dock.
Annars finns ju den här statsbildningen att återaktualisera.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cascadia_movement
@hastflicka kanske har mer inside information?
Karoline Leavitt kritiserade nyligen demokraternas hycklande ståndpunkt inför DOGE:s socialförsäkringsrevision och påpekade att de tidigare presidenterna Barack Obama och Bill Clinton förespråkade att utrota slöseri, bedrägerier och missbruk av skattebetalarnas dollar.
https://www.foxnews.com/media/karol...eam-doing-what-democrats-promised-for-decades
Föstår inte vad detta har med avslöjandet av Washington swamp? Dom förgående Presidenterna bara pratande om att effektivisera men dom gjorde ju inget åt det. Nu tar ju Donald och Elon tag i det hela och verkstaden börjar producera. Dessa avslöjande klipp i länken satt som en smäckOk, tack, TT. Ingen kommentar alls om att din förra bulletin här inne var ett eko av den ryska delegationen i Saudiarabien? Det är ju en aning speciellt ändå.
Föstår inte vad detta har med avslöjandet av Washington swamp? Dom förgående Presidenterna bara pratande om att effektivisera men dom gjorde ju inget åt det. Nu tar ju Donald och Elon tag i det hela och verkstaden börjar producera. Dessa avslöjande klipp i länken satt som en smäck
Jag håller med dig om att dom tidigare Presidenterna ville effektivisera men att dom hade ingen plan om hur det skulle gå till. Därför blev det just bara snack, inget gjort och slöseriet med $ bara fick fortsätta. Nu är det "just do it".Jag och flera andra har redan skrivit om det här i tråden. Du får gå tillbaka och läsa. En ledtråd är att ingen har nåt emot att det effektiviseras. Nyckelordet är hur.
Nu då. Ryska talepunkter, tankar?
Jag håller med dig om att dom tidigare Presidenterna ville effektivisera men att dom hade ingen plan om hur det skulle gå till. Därför blev det just bara snack, inget gjort och slöseriet med $ bara fick fortsätta. Nu är det "just do it".
Fast det Musk håller på med har inte ett dugg med att utrota bedrägeri, slöseri eller missbruk. Det är väl ingen som opponerar sig mot att spåra fusk. Nu spårar man allt som inte leder till inkomster som humanitär hjälp, sjukvård, utbildning mm.Karoline Leavitt kritiserade nyligen demokraternas hycklande ståndpunkt inför DOGE:s socialförsäkringsrevision och påpekade att de tidigare presidenterna Barack Obama och Bill Clinton förespråkade att utrota slöseri, bedrägerier och missbruk av skattebetalarnas dollar.
https://www.foxnews.com/media/karol...eam-doing-what-democrats-promised-for-decades
Nu är det ju de som styr och vi får se hur det gårNu kommer du inte att svara eftersom det här är en tydlig indikation om Doges clowneri, men vad säger du om att de sparkade personal med tja, rätt viktiga uppgifter och ångrade sig när de insåg det men sen inte kunde få tag i dem? Det är lite på den här nivån det är.
https://www.theguardian.com/us-news/2025/feb/15/trump-administration-nuclear-arsenal-worker-firings
Nu är det ju de som styr och vi får se hur det går
Men att sparka kompetent kunnig personal är korkatNu är det ju de som styr och vi får se hur det går