Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Hiskeligt sa bull, hiskeligt sa Bill. Bill och bull, tjata.

Köp Ericsson, Trump/elon ska dra in starlink. Ericsson har en lösning med det gamla analoga systemet i containrar. Det systemet som fungerar i fjällen här i Sverige. Nu kommer jag inte ihåg vad det heter men någon annan vet säkert.

Ukraina har inget att spela med, näe tacka fan för det när man blir invaderad så har man inte mycket mer än folkets kraft. Jag tycker som vanligt att svenska yle har bra koll och redovisar öppet. Svenskspråkigt.

https://yle.fi/a/7-10072607/64-3-259322

Nu hotar de med att stänga Starlink😟.. de gör allt för att hjälpa Putin känns det som.
Kanada har avbrutit samarbetet med Starlink och tackat nej till det. Tesla rasar globalt. Steve Bannon har tagits till nåder igen, men jag tror aldrig han varit ute i kylan utan bara varit tillsagd att ligga låg och stanna i Europa tills vinden vänt i USA. Nu har det vänt, stormvarning.

Kan EU bara inse att vi MÅSTE gå in och hjälpa Ukraina med mer resurser INKLUSIVE styrkor ...
Ja det skulle innebära ett 3e världskrig, men vad är alternativet ? Att vi låter Putin och Trump härja fritt ? Ger de efter nu kommer det INTE sluta med Ukraina... Då blir nästa intressanta "land" utsatt ! För att sen få "förmånliga fredsavtal" stiftade med Trump och Putin intressen...

Kan EU bara inse att vi MÅSTE gå in och hjälpa Ukraina med mer resurser INKLUSIVE styrkor ...
Ja det skulle innebära ett 3e världskrig, men vad är alternativet ? Att vi låter Putin och Trump härja fritt ? Ger de efter nu kommer det INTE sluta med Ukraina... Då blir nästa intressanta "land" utsatt ! För att sen få "förmånliga fredsavtal" stiftade med Trump och Putin intressen...
Nästa intressanta land är väl baltländerna

Nästa intressanta land är väl baltländerna
Lär väl vara Litauen för att få tillgång till Kaliningrad. Litauen stoppade trafiken till Kaliningrad. Litauen är väl det svagaste baltiska landet med mycket ryskspråkiga. Passar väl ihop med Vitryssland också. Lettland fick väl Natosoldater också. Väldigt nära Gotland.

Lär väl vara Litauen för att få tillgång till Kaliningrad. Litauen stoppade trafiken till Kaliningrad. Litauen är väl det svagaste baltiska landet med mycket ryskspråkiga. Passar väl ihop med Vitryssland också. Lettland fick väl Natosoldater också. Väldigt nära Gotland.
Jag tror också Georgien är nästa steg för att provkoka grodan nästa snäpp.

Europa måste steppa upp grande nu.

Jag tror också Georgien är nästa steg för att provkoka grodan nästa snäpp.

Europa måste steppa upp grande nu.
När NATO ska provkokas sägs det att troligast är invasion av några kvadratkilometer Finska Lappland.
Som ett test för att checka Artikel 5. Helt enkelt för att se hur många NATO-länder som tycker det är värt att gå i krig för lite fjärran ödemark.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka