Sv: Don Primero
Tillhör också skaran av DP-fan! Har själv ett sto f.-03 e.DP - Tip Top och är mkt sugen på att betäcka om med honom om det inte varit för att han är så dyr.
Forsythia är en egen uppfödning, har själv utbildat henne upp i MsvA. Hon har bla gångartsdiplom, vinster och placeringar i MsvB över 70% (likaså LB (varav 2 vinster på 77%) och LA), vinst i MsvA på 66%, kvalat till 7årsChampionatet i Flyinge i höst. Fick ett stoföl som 3-åring e.Topaasch.
Debut i MsvA i somras
Passageträning i vintras
Tävling i Willands i våras
En annan DP-avkomma f.-08 som var hos oss förra året ue.Master. Syns inte jättemkt men hittade inte fler bilder.
Av dom avkommor som jag har sett så upplever jag att man rätt ofta kan se på avstånd om det är en DP, Forsythia upplever jag som lite av en "klassisk" DP om man kan säga så, har sett många som är lika eller har många liknande drag. Det med halsarna som togs upp tidigare i tråden är inget jag sett eller reagerat på förut. Lågställd är DP själv men han förärver mkt mer högställdhet än sig själv till sina avkommor, så ngn benägenhet till lågställda vill jag nog inte hålla med om, ännu mindre när man tittar på avkommeresultat/blup. Har man ett lågställt sto så riskerar såklart avkomman bli lågställd oavsett hingst.
Hoppas få se ännu många fler DP-avkommor ute på banorna i framtiden =)