Dom stackars vovvarna.. :(

T

thereseSvensson

Kolla på den här annonsen: Vovvar :cry:

Stackarna...
Och en :bow: till dom som har tagit hand om dom!!
Ringde och prata med hon som hade hand om dom,hon var helt förtvivlad stackarn.. :(
Jag ska sätta in lite pengar åt dom i kväll..
det är dom värda!!

Vad gör man inte för våra älskade vänner!!

Avlivningar kostar också..
Vad hade hon gjort om hon inte fått tag i några pengar alls?

Jovisst gör dom.. Men inga 11 000:-...
Hon har ju fått ihop 3000:- redan, ska försöka hjälpa dom så gott det går! :)

Tycker mest det var korkat att ta hand om massa hundar om man inte har ekonomisk möjlighet till det. Dessutom undrar man hur de ska kunna få bra ägare till alla de valparna? Det är snarare att sprida ut problem på alla håll och kanter, avlivning hade varit det mest barmhärtiga för alla inblandade.

Håller jag inte med om. För det första så hade båda mammorna nästan nyfödda valpar vid sidan, hur snällt är det då att avliva.. :mad:
Skulle jag då inte kunna göra...
Även om jag inte har råd, skulle jag mycket väl kunna tänka mej att skänka ett par hundralappar, för hundarnas skull.
Nu är det i vilket fall försent att avliva, då valparna redan är födda.
Tror inte hon skulle kunna göra det heller, för vem avlivar sin bästa kompis`????? :confused:

Jag håller med dig helt och fullt. Visst ska man hjälpa, men då måste man ha möjlighet till det också.

Man kan aldrig vara nog så försiktig när det gäller sådan hjälpbegäran.Jag har tyvärr blivit lurad några gånger gällande hund och häst ägare/spekulanter.
Men jag har mailat tjejen då det finns en fond för de som behöver ekonomiskt stöd vid bla veterinärvård av hund. Miltons fond
Så vi får väl se om hon tar kontakt med dom och hur det går ;).Men jag hade inte satt in pengar på någons konto. :crazy:

:bow:
Varför skaffa sig så många hundar innan man har ekonomi för det? Stackars Cane corson som får VÄNTA på operation för att familjen inte har råd!

Håller med!
Kan inte fatta hur folk kan ta hand om en massa hundar och dessutom valpar(?)
man får räkna med att det kostar att ha hund och ännu mer med en massa dräktiga hundar och valpar, har man en dräktig tik så får man vara berädd på ifall det uppstår komplikationer och i värsta fall får det helt enkelt bli avlivning och det är kanske till och med skonsammare för hunden/valpen.

För att kunna ansöka om ekonomisk hjälp från Miltons Fond, måste sökanden varit registrerad medlem hos vovve.net i minst en (1) månad.

Stackars hundar :(

Är de inte försäkrade? för allt detta går ju på försäkringen.

Än en gång inser jag att det är värt med försäkring, man vet som sagt aldrig vad som kan inträffa...

varför tar man hand om hundar när man inte har den ökonomien till atthålla dom,så tigga om pengar istället?
jag tycker denna damen skall omplassera hundarna till seriösa folk.för det finns djurvänner der ute som säkert vill ta hand om dom.
har själv varit i samma sits men med två hundar,den ena kom från ett vanskött hem,men då min häst blev allvarligt skadat rakk inte pengarna till och jag fick göra mig av med dom,TÄNK efter,man har inte så många hundar bara och tigga efter pengar.hundarna mår inte bra av det och vart får dom då pengarna till all hundmat,vaccinasjoner,leksaker,tilbehör och kontroller?????
nä,jag ger inte pengar till sådant,då det gör mig arg,jag är en djurvänn,missförstå mig inte,men jag tycker denne personen skall göra det bästa och hitta bra hem åt dom istället.det finns orginasjoner som hjälper till også.

Tog en omplacering som blev sjuk, innan hon hunnit bli försäkrad... det kostade en rejäl slant. men det får man ju räkna med när man tar hand om en hund.
man får mätta munnen efter magsäcken helt enkelt!

njaaaa, varför inte låna pengar och sedan betala igen när valparna är leveransklara? Jag skulle inte skänka pengar, men skulle kunna ta hand om tiken själv och betala hennes operation osv.

Hur ska man veta att det inte är någon oseriös människa som försöker tjäna ihop pengar?

Visst tanken är god att skänka pengar men man bör vara försiktig med vart man skänker dom! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 762
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 906
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 485
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod