Dom stackars vovvarna.. :(

förlåt,jag skrev nog fort och delvis på norsk.
jag vart lite irriterat bara.
hoppas dom her hundarna kommer sig ut på foder eller nya hem i huvudtaget nu i framtiden.

De flesta försäkringsbolag försäkrar inte Pitbull, vet inte om det finns något bolag överhuvudtaget som gör det. Vet att t.ex. Agria inte försäkrar Pitbull, Pitbullblandras eller Amstaffblandraser.
Jag har allt försäkrat hos Agria och Länsförsäkringar (häst, hus, bil m.m) men när jag skulle försäkra min Pitbull så såg jag att de beslutat att inte försäkra "sådana hundtyper" av etiska skäl(!) så det är inte bara bara om man väljer en sådan hund.
Jag har ialla fall löst det som så att jag lägger undan en summa varje månad så att jag har en buffert om något skulle inträffa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 792
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 762
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Härom dagen var fastighetsskötaren hemma hos oss och skulle fixa en grej i vårat badrum som vi hade felanmält, vi var inte hemma vid...
2
Svar
25
· Visningar
2 906
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 485
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod