Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Att det fakta som presenteras "blir sann" för att den upprepats så många gånger. Det är detta som jag undrar vad du har för grund till. Du tror inte möjligtvis att det helt enkelt är sant!?

Kicki :)

:bow: Pseudovetenskap i sin prydo.

Skippa googlandet Kat, jag är inte dum..

Var exakt har någon medvetet försökt få ett psykologiskt övertag av dig som person i den här tråden genom att gå till angrepp mot din person (inte dina åsikter alltså)?

Dock är det svårt (nästan omöjligt) att diskutera en sakfråga med en person som inte besitter baskunskaper i ämnet personen ifråga själv skapat..

Så fort man riktar ett inlägg direkt till dig eller skriver ditt namn, så är det ju ett personligt påhopp enligt dig :crazy: Detta oavsett vad man egentligen skriver verkar det som..

Jag kan ge exempel på när jag tror att det skett medvetet, men det är inget jag kan svära på. Däremot sker det väldigt mycket sådant omedvetet. Och det är ju inte mer än bara snäppet bättre.

Jag skickar ett PM till dig angående detta, eftersom jag inte vill föra den här typen av personliga diskussioner offentligt.

Jag tror att du är en av dem.

Nej, jag har väldigt bra koll på det.
Även om jag också kliver i klaveret emellanåt.

Och precis som tidigare, så hoppas jag du kommer ihåg att jag inte vill föra de här typerna av diskussioner om enskilda användare offentligt. Jag hoppas det kan respekteras.

Jag vill för att förtydliga vissa saker berätta att jag är ingen dununge på detta m hundar, har nog träffat säkert ett hundratal hundar genom åren. Jag har bott ihop m väktarhundar under flera år, har haft egna hundar av varierande raser sen över 30 år tillbaka. Några av raserna är afghanhundar, schäfer o dobermann.

Låter jättebra, men vad är det du menar som ska hända?

Och precis som tidigare, så hoppas jag du kommer ihåg att jag inte vill föra de här typerna av diskussioner om enskilda användare offentligt. Jag hoppas det kan respekteras.

Jag menar att du har väldigt lätt att sätta likhetstecken mellan ifrågasättande av argument och personangrepp när det gäller dig själv.

"personangrepp, är ett osakligt argument, där debattören angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan. Personangrepp har ofta syftet att nå psykologiskt övertag över motståndaren och få denne på defensiven"

Eftersom den här debatten verkar fortgå här, trots att den borde ha en egen tråd, ska jag dra några exempel från just den här tråden:
Somliga är riktade till mig, somligt till andra:

"Planera ut detta o ge det förslaget till våra politiker. O hoppas att de inte börjar skratta innan de ber dej gå."
Här har vi ett solklart exempel på förlöjligande med avsikt att få övertag.

"Allt som KAT skriver är mer eller mindre trolltrådar där hon vill reta oss andra. Hon är kattmänniska som vill utrota hundar "
Här går man på avsikten för att få motståndaren på defensiven.

"Ännu barnsligare och löjligare."
Och här talar man om karaktär och förmåga.

"personangrepp, är ett osakligt argument, där debattören angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan. Personangrepp har ofta syftet att nå psykologiskt övertag över motståndaren och få denne på defensiven"

"Ännu barnsligare och löjligare."
Och här talar man om karaktär och förmåga.

Hallå där, mitt inlägg är med!!!
Jag skrev att det var barnsligt och löjligt att vägra svara på frågor eller bemöta andras, kunniga sakargument.
Det är ju du som blir ettrig när opassande frågeställningar kommer upp.

Hallå där, mitt inlägg är med!!!
Jag skrev att det var barnsligt och löjligt att vägra svara på frågor eller bemöta andras, kunniga sakargument.
Det är ju du som blir ettrig när opassande frågeställningar kommer upp.

Det är ett solklart personangrepp.

Jag skickar ett PM till dig angående detta

Innehållet i det pm:et hade du lika gärna kunnat lägga i tråden för min del. Det hade varit intressant att få andras syn på saken!

Men eftersom du vill ha det hemligstämplat, så fine.

Jag har inget som helst intresse av att angripa dig som individ, men när du envist hävdar icke faktabaserade åsikter som det enda rätta, trots att det strider mot faktabaserad forskning och (förhoppningsvis) kloka och erfarna "hund-människors" uppfattning - då blir i alla fall jag nyfiken vad du är för en person?
För mig är en diskussion något som innebär att man utbyter tankar och åsikter om ett ämne. Man tar till sig en del, förkastar en del osv, men när man som du i den här tråden förkastar i stort sett all annan erfarenhet utom din (som vad jag föstår är VÄLDIGT begränsad när det gäller just hundar), då blir jag i alla fall jag extremt nyfiken på VARFÖR!?
För mig är det en himmelsvid skillnad: att mobba och gå till personangrepp / att undra varför du resonerar som du gör.

Så allt som kritiserar ditt sätt att "argumentera" på är personangrepp:confused:
PL

Ja det är klart att det är!
Om inte tråden är skapad för specifikt det syftet av mig (i det här fallet) så är det naturligtvis det.

Innehållet i det pm:et hade du lika gärna kunnat lägga i tråden för min del. Det hade varit intressant att få andras syn på saken!

Men eftersom du vill ha det hemligstämplat, så fine.

Du får gärna skriva en sådan tråd med innehållet om du vill diskutera det offentligt.
Själv vill jag inte diskutera personer utan deras uttryckliga medgivande. Och det gäller även mig själv.

men när man som du i den här tråden förkastar i stort sett all annan erfarenhet utom din (som vad jag föstår är VÄLDIGT begränsad när det gäller just hundar), då blir jag i alla fall jag extremt nyfiken på VARFÖR!?

Det gör jag inte alls. Bara för att jag inte besvarar allting, innebär det inte att jag förkastar det.
Tvärtom stämmer det mesta i den här tråden med mina egna erfarenheter.
När det däremot kommer till tyckandet, så tycker jag och några få till, något helt annat.

Nu gällde det ju din syn på mig som person (inte mina åsikter) och du har min fulla tillåtelse att meddela resten av buke om vad du anser om mig.

Jag tror du har en hel del att reda ut i ditt mobbingresonemang Kat, du är snar att dissa andras åsikter medan du tvivelsutan hävdar mobbingtendenser när dina egna själva blir ifrågasatta?
Min stilla undran är följande;vart vill DU komma med denna tråd?

(detta med anledning,blandannat, av att du undrade vad jag "fiskade efter" gällande pseudoforskning)

Det gör jag inte alls. Bara för att jag inte besvarar allting, innebär det inte att jag förkastar det.
Tvärtom stämmer det mesta i den här tråden med mina egna erfarenheter.
När det däremot kommer till tyckandet, så tycker jag och några få till, något helt annat.

Det här blev riktigt obegripligt!
PL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka