Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Det har mycket lite med den hund-diskussionen att göra, men allt i pseudodiskussionen om personangrepp.

Alla fakta du grundat dig på i denna tråd är pseudoforskning så jag antar att en pseudodiskussion inte är främmande för dig.

Jo att det betyder ovanstående förstod jag, är inte helt bakom flötet! ;) Men vad GRUNDAR du utttalandet på !?

Kicki :)

Bakom flötet är det nog jag som är nu, för jag förstår inte vad du menar med vad jag grundar det på?
Det är ju bara en sådan sak som sker i sociala sammanhang hela tiden: man upprepar någonting så många gånger så att folk till slut betraktar det som fakta, trots att det egentligen är en åsikt.

Exempel: "Dataspel är fördummande", "Vi måste bli bättre på integrering".

Ta inte illa upp nu Kat, men om du så upprepar dina åsikter i ämnet hund tills du är blå, så är det nog ingen här i tråden som till slut tar det du skriver för en sanning.. ;)

Det har mycket lite med den hund-diskussionen att göra, men allt i pseudodiskussionen om personangrepp.

Absolut inget angrepp på din person, bara en aha-känsla jag fick eftersom jag tycker ditt resonemang är så märkligt. Det strider mot allt jag sett, upplevt, hört och läst under mer än 40 år av umgänge med hundar av alla de slag och masssor av erfarenheter från andra människor i "hundvärlden".

Fast det förekommer inte mobbning här inne på hund och det är ändå inte ovanligt att känslorna svallar nu och då i olika trådar utan att någon ser ifrågasättande av argument och åsikter som personangrepp och påhopp.

Vi skiljer liksom på sak och person här inne...

Jag tror inte du förstår hur det kan kännas för en person som blivit utsatt för mobbing att få sin person och sin personlighet ifrågasatt, istället för argumenten.

Dessutom är det en klassiskt dålig argumentationsteknik.

Jag blir förvånad över att det är så många som inte kan se skillnad på personangrepp och ifrågasättande av argument.

Ta inte illa upp nu Kat, men om du så upprepar dina åsikter i ämnet hund tills du är blå, så är det nog ingen här i tråden som till slut tar det du skriver för en sanning.. ;)

Så länge samma frågor ställs till man blir blå, så förväntas man uppenbarligen svara.
Om jag inte svarar blir det tjafs om det också.
Hur ska man då bete sig?

Jag tror inte du förstår hur det kan kännas för en person som blivit utsatt för mobbing att få sin person och sin personlighet ifrågasatt, istället för argumenten.

.

Är det OK att mobba pga argument?
Vad har det med tråden att göra? Har jag missat nåt nu??

Ja skattemedel, det är väl våra skattepengar som används till så kallad rehabilitering av mördare och pedofiler här i sverige så varför skulle man inte kunna lägga dessa pengar på ett djur?

Vad är det för skillnad på händelserna menar du? En unge som gör illa ett djur är väl lika illa (om inte värre) än en hund som biter i försvar eller av instinkt..?

Därför att de pengarna bör då hellre gå till att rehablitera offer och anhöriga till ovannämnda! Eller åldringsvården, eller skolan, eller sjukvården, eller......:smirk:

Så om ettåringen hade bitit hunden i örat så hade det varit värre tycker du!? :confused: Hoppas inte att du har barn!? Och hunden hade inget att försvara för den hade, om den varit sund bara behövt gå därifrån. Och av instinkt?? Att bita ett barn!?

Dessutom är det en klassiskt dålig argumentationsteknik.

Jag blir förvånad över att det är så många som inte kan se skillnad på personangrepp och ifrågasättande av argument.

men... detta ÄR ju inte mobbing! om du har blivit mobbad och därför inte tål hetsiga diskussioner kanske du bör jobba med det så att du inte tar så illa vid dig. det är inte alls onormalt, eller speciellt elakt, eller riktat till dig och enbart dig som person och människa, att folk blir upprörda när du ifrågasätter deras kompetens inom något de gjort i många långa år.

Är det OK att mobba pga argument?
Vad har det med tråden att göra? Har jag missat nåt nu??

Nej, jag menar att det verkar vara många som inte kan skilja ifrågasättande av argument och personangrepp.

Nej, det är klart att en person som jag, som bara blivit mobbad under 13 års skoltid inte har en aaning om hur det känns...

Kat skrev:

Och jag blir förvånad över att du inte ser att det är din åsikt (som du anser vara den enda rätta) som ifrågasätts. Du tar alltid ifrågasättande av din åsikt som personliga påhopp, vilket gör det extremt svårt att diskutera mot dig...

men... detta ÄR ju inte mobbning! om du har blivit mobbad och därför inte tål hetsiga diskussioner kanske du bör jobba med det så att du inte tar så illa vid dig. det är inte alls onormalt, eller speciellt elakt, eller riktat till dig och enbart dig som person och människa, att folk blir upprörda när du ifrågasätter deras kompetens inom något de gjort i många långa år.

Jag säger inte att det är mobbing. Jag säger att det förekommer en hel del personangrepp. Det är en grogrund för mobbing.

Och jag blir förvånad över att du inte ser att det är din åsikt (som du anser vara den enda rätta) som ifrågasätts. Du tar alltid ifrågasättande av din åsikt som personliga påhopp, vilket gör det extremt svårt att diskutera mot dig...

Du ska få definitionen igen:

"Ad hominem-argument eller argumentum ad hominem (latin: "argument mot personen"), i vardagligt tal personangrepp, är ett osakligt argument, där debattören angriper motståndarens karaktär, förmåga eller avsikter i stället för att debattera sakfrågan. Personangrepp har ofta syftet att nå psykologiskt övertag över motståndaren och få denne på defensiven i debatten."

Och fortfarande: Det förekommer inte mobbing här inne på hund, oavsett du tycker att klimatet är hårt eller inte..

Vi som är här trivs med forumet och med varandra och visst kan vi lacka ur ibland, men det är fortfarande extremt sällan någon piper om påhopp för att de får sin åsikt (inte sin person) ifrågasatt från flera håll.

De som är här inne, är här för att lära sig mer om hund ur alla aspekter eller för att dela med sig av sina kunskaper. Ofta en kombination av båda..

Skippa googlandet Kat, jag är inte dum..

Var exakt har någon medvetet försökt få ett psykologiskt övertag av dig som person i den här tråden genom att gå till angrepp mot din person (inte dina åsikter alltså)?

Dock är det svårt (nästan omöjligt) att diskutera en sakfråga med en person som inte besitter baskunskaper i ämnet personen ifråga själv skapat..

Så fort man riktar ett inlägg direkt till dig eller skriver ditt namn, så är det ju ett personligt påhopp enligt dig :crazy: Detta oavsett vad man egentligen skriver verkar det som..

Senast ändrad:

Bakom flötet är det nog jag som är nu, för jag förstår inte vad du menar med vad jag grundar det på?
Det är ju bara en sådan sak som sker i sociala sammanhang hela tiden: man upprepar någonting så många gånger så att folk till slut betraktar det som fakta, trots att det egentligen är en åsikt.

Exempel: "Dataspel är fördummande", "Vi måste bli bättre på integrering".

Att det fakta som presenteras "blir sann" för att den upprepats så många gånger. Det är detta som jag undrar vad du har för grund till. Du tror inte möjligtvis att det helt enkelt är sant!?

Jag svarar inte alltid personer som uttrycker sig på ett respektlöst sätt. Jag brukar till och med hoppa över sådana inlägg. I synnerhet i sådana långa och rundgående trådar som denna.
Eftersom du inte svarat mig drar jag den slutsatsen att du tycker min fråga och mina inlägg är respektlösa.
Det är ju smidigt... kan man inte svara så skyller man på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka