Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Nu gällde det ju din syn på mig som person (inte mina åsikter) och du har min fulla tillåtelse att meddela resten av buke om vad du anser om mig.

Det är som sagt inget jag känner för att diskutera såhär.
Om du tar initiativet till det i någon tråd är det möjligt att jag nappar, men jag tror mest att en sådan tråd skulle urarta i pajkastning ganska snart.

Jag tror du har en hel del att reda ut i ditt mobbingresonemang Kat, du är snar att dissa andras åsikter medan du tvivelsutan hävdar mobbingtendenser när dina egna själva blir ifrågasatta?
Min stilla undran är följande;vart vill DU komma med denna tråd?

Det är som sagt skillnad att ifrågasätta sak och att ifrågasätta avsikt, person och förstånd.

Just nu vill jag ingenting med denna tråd. Den känns uttömd.
Enda orsaken till att jag är kvar är att det kommer klagomål på att jag avviker om jag gör så.

Ja det är klart att det är!
Om inte tråden är skapad för specifikt det syftet av mig (i det här fallet) så är det naturligtvis det.
Obegriplig inställning hos en som själv inte kan hålla sig borta från en diskussion o inte drar sig för att klaga på hur andra argumenterar.
PL

Det är som sagt skillnad att ifrågasätta sak och att ifrågasätta avsikt, person och förstånd.

Just nu vill jag ingenting med denna tråd. Den känns uttömd.
Enda orsaken till att jag är kvar är att det kommer klagomål på att jag avviker om jag gör så.

Då låter jag den vila i frid.

Obegriplig inställning hos en som själv inte kan hålla sig borta från en diskussion o inte drar sig för att klaga på hur andra argumenterar.
PL

Jag försöker verkligen låta bli det.
Men jag är som sagt inte ofelbar.

Det gör jag inte alls. Bara för att jag inte besvarar allting, innebär det inte att jag förkastar det.
Tvärtom stämmer det mesta i den här tråden med mina egna erfarenheter.
När det däremot kommer till tyckandet, så tycker jag och några få till, något helt annat.

Här förstår jag inte alls vad du menar! Kan bero på att jag är trött - går och lägger mig strax.
En sista fråga bara: du säger att du tittat på t ex "Hundkoll" på tv. Det säger mig ingenting men kanske är det samma typ av program som jag tittar på ibland, alltså där människor fått hundproblem av den enkla anledningen att dom inte har en susning om vad en hund generellt sett behöver för att fungera som den ska och må bra.
Om det är det "Hundkoll" handlar om, vad har du dragit för slutsatser av det du sett?
Godnatt - återkommer i morgon. Får inte mycket gjort på jobbet eftersom den här tråden är beroendefrakallande!!
PS Vill bara tillägga att jag inte har några förutfattade meningar om dig som person eftersom jag aldrig tidigare läst några inlägg el trådar författade av dig. DS

Det är som sagt inget jag känner för att diskutera såhär.

Nej, personangrepp via pm (och Ja, jag uppfattar ditt pm som ett grovt angrepp mot min person) brukar det inte vara så många som vill skylta med..

Jag ska försöka igen, men jag har själv feber, så jag är nog inte klarast i världen. Det behöver inte ligga hos dig.

Jag försöker förklara att jag inte alls förkastar en massa erfarenheter som ni har av hundar, bara för att jag inte besvarar allt.
Tvärtom tycker jag att de allra flesta erfarenheterna stämmer väl överrens med mina och det jag lärt mig.
Men det finns vissa saker som inte är fakta, utan mer tyckanden. och där tycker jag inte alltid lika som de flesta här.

Jag brukar kolla på de flesta hundprogram (och djurprogram), men jag kommer ändå inte ihåg vad programmen heter ...

Nej, personangrepp via pm (och Ja, jag uppfattar ditt pm som ett grovt angrepp mot min person) brukar det inte vara så många som vill skylta med..

Jag borde förstått (jag var rädd för) att du skulle tolka det så.
Tråkigt.

Jag borde förstått (jag var rädd för) att du skulle tolka det så.
Tråkigt.

Går det verkligen att tolka på annat vis????

Var det avsett som ett välmenat pm fullt med goda råd kanske?

Tillägg: Jag är uppriktigt nyfiken på om det var så du avsåg det skrivna att vara faktiskt.

Senast ändrad:

Går det verkligen att tolka på annat vis????

Var det avsett som ett välmenat pm fullt med goda råd kanske?

Nej, det är svårt. Hur kritiserar man någon annan utan att det blir betraktat så?

Jag tar gärna emot tips på det.

Det närmaste jag kan komma att få det så skonsamt som möjligt är att inte ta det i offentligheten.

Det var i alla fall inte ont ment på något sätt. :crazy:

Tvärtom tycker jag att de allra flesta erfarenheterna stämmer väl överrens med mina och det jag lärt mig.
Men det finns vissa saker som inte är fakta, utan mer tyckanden. och där tycker jag inte alltid lika som de flesta här.

Jag brukar kolla på de flesta hundprogram (och djurprogram), men jag kommer ändå inte ihåg vad programmen heter ...

Jag MÅSTE gå och lägga mig men.............. vad exakt är det du inte anser som fakta? Är långvarigt beprövad erfarenhet fakta för dig?

Oavsett vad programmen heter har du ju uppenbarligen dragit vissa slutsatser - kan du inte ge några exempel?

Jag MÅSTE gå och lägga mig men.............. vad exakt är det du inte anser som fakta? Är långvarigt beprövad erfarenhet fakta för dig?

Jag har tagit det så många gånger nu.
Jag är trött...

Det finns i tråden någonstans.

Jag är vare sig arg eller ledsen, sådan påverkan har ingen här inne på buke över mig..

Jag tycker bara att det är riktigt tråkigt att du har den bilden som du har av mig, då jag är tämligen säker på att det är många som inte skulle känna igen mig på den beskrivningen med några få undantag som har problem med att jag inte mesar ur diskussioner med dem och att jag är rakt på sak och står för det jag kan..

Till skillnad från många som varit mobbad under uppväxten, så är jag inte svag på något vis och jag står alltid (utan undantag) för vad jag tycker, tänker och framförallt för vad jag kan och är bra på.
Sådan är jag, men jag är aldrig någonsin medvetet elak mot någon! Inte ens mot de som i tråd efter tråd kommer med sina påhopp och nålstick.

Fast att inte vara medvetet elak är ju tyvärr inte samma sak som att man aldrig är det ändå...

Att jag är rak kan ju vissa ha problem med och uppfatta som att jag är elak, men jag tänker inte ändra på mig och min personlighet för att den jag är uppfattas som ett rikspucko av några personer.

Sorry, men så är det. Jag vare sig vill eller kan leva mitt liv genom att anpassa min personlighet för omgivningens skull.

Då dör ju det som är jag :crazy:

"Planera ut detta o ge det förslaget till våra politiker. O hoppas att de inte börjar skratta innan de ber dej gå."
.

Detta va det jag som skrev.. Och om jag inte minns galet så va det INTE riktat åt dej!

Jag ansåg att ideen att lägga skattepengar på rehab för djur va helt befängt!

Och jag tycker inte detta va personangrepp. Utan mer hypotetisk tanke. För jag tror det är exakt så politikerna skulle kunna reagera!

Men tog du detta som en förolämpning till dej så ber jag om ursäkt!:cool:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka