Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Ja skattemedel, det är väl våra skattepengar som används till så kallad rehabilitering av mördare och pedofiler här i sverige så varför skulle man inte kunna lägga dessa pengar på ett djur?

Vad är det för skillnad på händelserna menar du? En unge som gör illa ett djur är väl lika illa (om inte värre) än en hund som biter i försvar eller av instinkt..?

Neej, det är värre med en hund som biter i "försvar".......Barnet riskerade ju att bli blint.
Jag värdesätter människor högre än djur.

Grejen är den att trots att folk har hänvisat till fakta så verkar du inte bry dig om att kolla upp det. Den enda fakta som stämmer enligt dig är den som finns i din skalle.

Ja, fast när du startade tråden, så antar jag att du förstod att folk kommer att vara emot dig också? Och när du själv tar upp dina egna tankar och uppfattningar, så måste ju folk få tycka och tänka vad de vill om det, och även säga det. För på precis samma sätt som du kritiserar den verkliga faktan, måste väl vi få kritisera din egen fakta?

Jag motsäger inte fakta.
Jag motsäger vissa saker, vilka jag redogjort ett par gånger nu. Ingen av de sakerna är faktabaserade.

Jag förutsätter när jag startar en tråd, att folk kan diskutera ämnet och hålla sig ifrån personliga tjuvnyp även om man är oense i sak.
Man får mycket väl tycka att jag (eller någon annan) är fullständigt fel ute i de åsikter jag har, men det berättigar ändå inte till att vara otrevlig.

Åter igen: Ett djur är ett djur - om än så domesticerat.
Till och med människor ger sig på andra människor, men dem avlivar vi inte.

Här talar vi om en hund som aldrig bitit förut.
En hund som känt sig åsidosatt sedan barnet kom.
Ett barn hade också reagerat med ilska och troligt våld.

Det finns inget punkt och inget slut i den här diskussionen ännu.

En normal funtad hund hund,hugger inte först,den varnar! Väljer den att hugga först,då är det inget att lita på,vare sig med barn el vuxna!
Och du jämför det med människor,ok!Ett litet slag,jämför med en morrning,då får du dig en liten avhyvling/tillsägelse!
Misshandlar/mördar du,ja då blir det fängelse! Hugger hunden utan förvarning,ja då är det avlivning!
Jag har 3 barn och alltid haft hund,och jag kan säga att 24tim-bevakning har jag inte haft,men jag har heller inte haft någon hund som huggit,kanske lagt till ett morr på det den inte accepterade,och det tycker jag är ok!Men hade dom tagit till tänderna,då blev det "pannskott" direkt!

Vi vet ju inte om hunden varnat först i det aktuella fallet, eftersom ingen var på plats.
Att den gjort det tidigare dagar vet vi däremot.

Vi vet ju inte om hunden varnat först i det aktuella fallet, eftersom ingen var på plats.
Att den gjort det tidigare dagar vet vi däremot.

Då tänker jag mej. Hunden markerade med morrning och att visa tänder för barnet. Men kände sej ändå hotad av barnet så hunden högg så illa.

Hunden i det läget ska normalt ha gått.

Det rimmar illa atthundet bet hur som.

Dummaste jag hört. En hund vet inte vad som är rätt eller fel. Ska den straffas med döden för något den gjort som den inte förstått varit fel? Utan att få en enda chans att lära sig vad som är rätt och fel. Det är hunden instinkter som styr och hundar ser sig som en i flocken hos människor och för att klättra upp på dominans stegen så kan de bita, så gör de i verkliga livet. Hunden har inte gjort något som den visste var fel och föräldrarna tycker jag är oansvariga som inte har uppsikt över hunden och inte fattar att hunden kommer försöka dominera över den svagaste medlemen, bebisen!

:bow::bow::bow::bow::bow::bow:

Då tänker jag mej. Hunden markerade med morrning och att visa tänder för barnet. Men kände sej ändå hotad av barnet så hunden högg så illa.

Hunden i det läget ska normalt ha gått.

Det rimmar illa atthundet bet hur som.

Klart att den inte skulle ha bitit i en utopisk värld. Nu bor vi ju tyvärr inte i en sådan.
Och jag förespråkar naturligtvis inte att den här hunden skulle umgås med barn hädanefter, bara att den skulle fått sitt omplaceringshem.

ja,det var lite dit jag ville komma,men skrev inte det! Att det är ok att morra till lite,och sen ska hunden gå därifrån! Man hugger inte en familjemedlem!
Ingen av mina jyckar har huggit något av barnen,när hunden tröttnade på dom,när dom var bebisar,då gjorde hunden en rörelse,så ungarna for i backen,sen gick hon..varpå ungarna lärde sig...OBS! jag har aldrig låtit barnen varit elaka mot hundarna,det är ingen leksak!

Klart att den inte skulle ha bitit i en utopisk värld. Nu bor vi ju tyvärr inte i en sådan.
Och jag förespråkar naturligtvis inte att den här hunden skulle umgås med barn hädanefter, bara att den skulle fått sitt omplaceringshem.

Men här tycker vi olika.

Jag tycker hunden har visat tydligt att han inte är att lita på. Genom att bita ett barn.. Därför va det rätt att avliva. Så hunden inte får chansen att göra om detta.
Spelar ingen roll om den nya familjen inte har barn. Risken är att detta kommer i glömska/eller att de tänker att hunden lärt sej och hunden möter ett barn igen.

Visst. Alla hundar "kan" bita ett barn. Men man kan inte avliva om en hund aldrig visat antydan till att bita eller vara aggresiv. Det är inte det som är problemet.

Denna hund Bet. Därför är det säkrast att ta bort hunden så den aldrig hamnar i en situation då den kan göra om det. Det är inte värt risken!

Ja skattemedel, det är väl våra skattepengar som används till så kallad rehabilitering av mördare och pedofiler här i sverige så varför skulle man inte kunna lägga dessa pengar på ett djur?

Vad är det för skillnad på händelserna menar du? En unge som gör illa ett djur är väl lika illa (om inte värre) än en hund som biter i försvar eller av instinkt..?

Till Ginnies
Här tycker nezzla att vi ska använda skattepengar till rehab på djur!

Du, det gör jag dagligen, vad är det som ska hända menar du:confused:?

Jag vill för att förtydliga vissa saker berätta att jag är ingen dununge på detta m hundar, har nog träffat säkert ett hundratal hundar genom åren. Jag har bott ihop m väktarhundar under flera år, har haft egna hundar av varierande raser sen över 30 år tillbaka. Några av raserna är afghanhundar, schäfer o dobermann.

Jag motsäger inte fakta.
Jag motsäger vissa saker, vilka jag redogjort ett par gånger nu. Ingen av de sakerna är faktabaserade.

Jag förutsätter när jag startar en tråd, att folk kan diskutera ämnet och hålla sig ifrån personliga tjuvnyp även om man är oense i sak.
Man får mycket väl tycka att jag (eller någon annan) är fullständigt fel ute i de åsikter jag har, men det berättigar ändå inte till att vara otrevlig.

Ingen av dom sakerna är faktabaserade för DIG, just för att du inte har orkat kolla upp det. Så enkelt är det väl med det..

Ja, och jag kan inte anse att jag har gjort några personliga påhopp på dig, utan bara kritisera ditt tänk när det gäller den här situationen, och på så vis kan man väl säga att jag ifrågasätter dig som djurmänniska också. Om du tycker att jag har hoppat på dig på något annat vis får du gärna berätta vad det skulle gälla..

Du skrev ju i början om att det var naivt att tänka på ett visst sätt, och att saker bara var bullshit.. men inte klagar jag för det, och framförallt tar jag inte åt mig. Man känner ju själv vilka pilar som träffar rätt, och för dig verkar några ha gjort det. Förlåt, inte min mening isf. Men som sagt, det här är en rätt så het diskussion och då får man räkna med rätt så heta åsikter också. Kan man inte ta kritik, av alla dess slag, sortera dom och sedan rätta sig efter några, så ska man inte heller ge sig in i en diskussion.

Förstår du vad jag menar ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka