Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Vi pratar ju om samma sak, fast vi använder andra ord.

Nej. Jag pratar om att hundar inte är svartsjuka. Hundar försöker hitta sin plats i flocken.
Det är flockledarens roll att se till att det inte händer. Dessutom så ska inte en funtad hund bita (vilket min tik inte heller gjorde) utan det är fråga om kroppspråk.
(Både tiken och valpen var nya för mig och för varandra)

Jag begriper inte alls vad du menar nu.
Vad är ironi?
I det här inläggget?
Vad ska jag svara på?

Okej, men läs en gång till kanske du förstår.
Ironin var i det gamla inlägget. Du skrev att din katt slår din andra katt, minns inte riktigt vad du skrev. Och då skrev jag "Ja, men då får väl vi hundägare lära våra hundar att ge folk en snäll när dom känner sig svartsjuka då."

Till mig behöver du inte svara någonting för tillfället.
Men du har nog en hel del annat att svara på, eller du kanske bara väljer det som passar dig?

Jag tänkte också påpeka att om man startar en tråd, särskilt en tråd ang sånt här, så får man räkna med kritik, vilket du tydligen inte tål.

Sen om du ska fortsätta att argumentera med folk tycker jag att du ska lyda deras råd, att läsa litegrann, lära dig om hundar och deras beteende. För det du håller på med nu är ju ren galenskap. Det handlar bara om dig.

Nu menar inte jag att vara otrevlig på något vis, men det verkar ju som att allt man säger till dig går in genom ett öra, och ut genom det andra.

För trots allt, du har ju studerat djur..... Så du om någon borde ju veta........... (ironiskt)

Exakt. Men Kat är inte ironisk.Hon tror att det är så.

Jo jag vet, det är det som är problemet.

Men det verkar inte gå att få henne att ändra uppfattning minsta lilla, trots att nästan alla säger emot henne. (Ja Kat, jag vet att du ser det jag skriver, coh det gör mig ingenting)

Om ungen hade bitit hunden så hade nog inte skadorna blivit så stora för det första! :smirk: Och för vilka pengar ska man rehablitera den hunden, skattemedel?

Ett ovanligt dumt påståeende i mina ögon att dra sådana här paraleller som att "inte haft en tanke på att avliva barnet"! Hur kan man överhuvudtaget likställa dessa händelser!

Och mot bakgrund av ditt påstående att "vem har bestämt att vi är mer värda en djur", antar jag att du inte har några djur alls!? För du håller väl inte en jämlike i fångenskap? :angel:

Kicki :)

Ja skattemedel, det är väl våra skattepengar som används till så kallad rehabilitering av mördare och pedofiler här i sverige så varför skulle man inte kunna lägga dessa pengar på ett djur?

Vad är det för skillnad på händelserna menar du? En unge som gör illa ett djur är väl lika illa (om inte värre) än en hund som biter i försvar eller av instinkt..?

Till mig behöver du inte svara någonting för tillfället.
Men du har nog en hel del annat att svara på, eller du kanske bara väljer det som passar dig?

Jag tänkte också påpeka att om man startar en tråd, särskilt en tråd ang sånt här, så får man räkna med kritik, vilket du tydligen inte tål.

Jag försöker svara på allting som hänger löst. De påståenden om vad jag menar som inte stämmer med min egentliga uppfattning kan jag inte riktigt bemöta på andra sätt än jag gjort.

Och visst tål jag kritik. Men det är en enorm skillnad att diskutera själva ämnet och prata om hur en människa är eller ifrågasätta vad hen tänker med.
Jag är medveten om att heta debatter kan bli sådana, men man bör också kunna stoppa det när någon påpekar och inte fortsätta.
I annat fall blir det bara väldigt otrevligt och personer kan ta väldigt illa vid sig.

Det finns långa och bra formulerade inlägg här som skulle kunna vara värdefulla att diskutera, men där man inte kan låta bli att vara otrevlig. Jag känner inget nöje i att bemöta sådant. Det ger bara en känsla av obehag.

Håller med men står det verkligen någonstans att barnet var ensamt med hunden när det hände?
Vad som stör mig så enormt i just den här tråden är detta från Ks andra inlägg
Hundar reagerar som de ska när de gör så.
Annat snack är bara bullshit som människor vill TRO.
Det är bara rena rama turen om de går bra ihop.
Sammanfattar hennes resonemang o argumentation ganska bra.
PL

Ja skattemedel, det är väl våra skattepengar som används till så kallad rehabilitering av mördare och pedofiler här i sverige så varför skulle man inte kunna lägga dessa pengar på ett djur?

Vad är det för skillnad på händelserna menar du? En unge som gör illa ett djur är väl lika illa (om inte värre) än en hund som biter i försvar eller av instinkt..?

Hur ska vi då få pengar över till allt som vi redan med vår dyra skatt betalar för. Vart ska dom pengarna tas ifrån?

Planera ut detta o ge det förslaget till våra politiker. O hoppas att de inte börjar skratta innan de ber dej gå.

Då har alltså den största delen av hundägare med familjer en stor dos tur. STOR dos tur. Då det oftast går bra. Annars skulle inte en människa ha hund.

Jag försöker svara på allting som hänger löst. De påståenden om vad jag menar som inte stämmer med min egentliga uppfattning kan jag inte riktigt bemöta på andra sätt än jag gjort.

Och visst tål jag kritik. Men det är en enorm skillnad att diskutera själva ämnet och prata om hur en människa är eller ifrågasätta vad hen tänker med.
Jag är medveten om att heta debatter kan bli sådana, men man bör också kunna stoppa det när någon påpekar och inte fortsätta.
I annat fall blir det bara väldigt otrevligt och personer kan ta väldigt illa vid sig.

Det finns långa och bra formulerade inlägg här som skulle kunna vara värdefulla att diskutera, men där man inte kan låta bli att vara otrevlig. Jag känner inget nöje i att bemöta sådant. Det ger bara en känsla av obehag.

Grejen är den att trots att folk har hänvisat till fakta så verkar du inte bry dig om att kolla upp det. Den enda fakta som stämmer enligt dig är den som finns i din skalle.

Ja, fast när du startade tråden, så antar jag att du förstod att folk kommer att vara emot dig också? Och när du själv tar upp dina egna tankar och uppfattningar, så måste ju folk få tycka och tänka vad de vill om det, och även säga det. För på precis samma sätt som du kritiserar den verkliga faktan, måste väl vi få kritisera din egen fakta?

Den här tråden leder ingen vart och någon bör ju låsa den.
TS verkar antningen ljuga eller inte veta vad hon pratar om. Alla andra hundkunniga människor här har tydligen fel och hon har rätt?

Den här tråden leder ingen vart och någon bör ju låsa den.
TS verkar antningen ljuga eller inte veta vad hon pratar om. Alla andra hundkunniga människor här har tydligen fel och hon har rätt?

TS hade väl anmält denna tråd till modertor. Så den kanske blir låst snart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka