Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Hundkoll? Hur vet du att det är faktan då? Jag har sett programmet flera gånger men aldrig hört dom hänvisa till en källa?

Vad är mycket naturprogram och annat?

Jag ställer en motfråga här istället:
Vad är det av det jag säger, som du anser att det finns fakta som motsäger?

Herregud,lägg ner dina inlägg,du verkar vara en person som bara ska provocera med dina inlägg,vet du överhuvud taget vad du pratar om?är du hundpsykolog? professor av något slag? kanske skulle kolla på hundprogramet på tv 4 plus klockan 20:00 på måndagar så kanske du skulle kunna förstå och lära dig lite om hundar och dess beteende. finner inga ord om ditt omdömme och ditt synsätt,,varför skriva en tråd när DU ändå annser att det alla andra skriver är fel,skaffa en hobby så du kan fördriva tiden på ett annat sätt.gå en kurs om hundlära eller hundpsykologi innan du börjar en sådan här tråd

Herregud, hjälp, vad har jag gjort, förklara. Har inte ens TV 4 plus.

Jag ställer en motfråga här istället:
Vad är det av det jag säger, som du anser att det finns fakta som motsäger?

Faktan är alla års forskning av utbildade människor. Om du inte vet vem Lars Fält är så måste du ha hittat din fakta i Aftonbladet. Så han är en av Sveriges främsta etologer.

Men om man ska dra det så.. då finns det egentligen ingen fakta alls :eek:

K har anmält mig x antal gånger för att jag ifrågasätter hela hennes resonemang i ett antal trådar o relaterar dem till varandra. Dessutom har hon ett antal gånger anklagat mig för att vara en stalker vilket måste anses vara ganska grovt.
PL
Har jag missat något? Stalker? Är Kat en kändis?

Min äldsta tik som var en omplcering somkom ungefär samtdigt som valpen försökte vid några tillfällen "trycka till" valpen när den blev tillsagd eller hon tyckte han fick för mkt uppmärksamhet. Hade man förmänskligat henne hade man kunnat tolka det som "svartsjuka" men sanningen är den att hon försökte säkra sin plats i hierarkin på klassiskt vis.
"Slicka uppåt och sparka neråt"

Jag upplyste henne omgående om att det beteendet var strängeligen förbjudet.

Jag hängde inte riktigt med i det du skrev, men jag tror vi är inne på samma sak.

"Svartsjuka" hos djur finns inte enligt mig. Är det det du menar också?

Sen skrev jag bara det där inlägget på ett ironiskt sätt;)

Faktan är alla års forskning av utbildade människor. Om du inte vet vem Lars Fält är så måste du ha hittat din fakta i Aftonbladet. Så han är en av Sveriges främsta etologer.

Men om man ska dra det så.. då finns det egentligen ingen fakta alls :eek:

Berätta nu!
Vad är det jag säger som det finns fakta som motsäger?

Studera djur? Katter räknas inte. Nu pratar vi om hunddjur. Det är lustigt att flera här i tråden som studerat hundar i mångamånga år ändå har fel enligt dig. Har de sett fel saker då? Har dom missat det du med dina superanalysögon sett?

Jag förstår inte hur man kan tycka sig stå över så mycket folk med kunskap, bara för att man själv "har sett en gång"..

:bow::bow: Måste bara bocka lite!

Kicki :)

Jag hängde inte riktigt med i det du skrev, men jag tror vi är inne på samma sak.

Jag begriper inte alls vad du menar nu.
Vad är ironi?
I det här inläggget?
Vad ska jag svara på?

Tv, böcker och att umgås och studera djur.

Men du litar ju inte på andra människors iaktagelser och forskning!! Så varför då ta till sig info. genom Tv och böcker!?

Kicki :)

Exakt. Men Kat är inte ironisk.Hon tror att det är så.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka