Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Jag har varit med om att det hänt. Flera gånger.
Tillhyggen kan vara vad som helst. Leksaker till exempel. Stenar.

Leksaker till barn under 3 år ska inte vara så skarpa så man inte törs lämna barn ensamma en sväng.

Stenar kastas oavsett ålder. Men hur ofta lämnas barn ute ensamma? Då brukar man nog klä sej och gå med ut.

Jag har inte heller hittat så mycket fakta i dina inlägg.
Du har bara hänvisat ill dina åsikter.

-Vilket även jag gör!

Och det får du göra om du vill. Och du får tolka det som jag har som fakta som åsikter om du vill också, eftersom jag inte har några källor att belägga det med.
Men PLs inlägg gällde inte bara den här tråden. Vi har en konflikt sedan långt tillbaka som gör att man bör överse med allt som sägs mellan oss två. Det handlar mest om misskreditering.

*KL*
Om en hund bits eller attackerar en människa, barn som vuxen, så ska den avlivas. Att tycka mer synd om hunden än om det stackars barnet är sjukt! :eek:
Hade min hund bitit ngn hade jag tagit mitt ANSVAR och avlivat. Punkt slut.

/ Cryptorchid - Ansvarstagande djurälskare

Moget.

Gör det det ok då menar du?

Snällt mot moderatorn också...

Nej, inte särskilt moget. Ungefär lika moget som att ljuga om folk för att misskreditera.

Jag hoppas att Jadzia har överseende med utbrottet. Hon är väl dessvärre van, är jag rädd.

Barn är fortfarande inte valpar, varför det blir andra saker än instinkten som avgör om de går på dem eller inte.

Okej. De är "avkommor till ledaren". Och i hund/vargvärlden skadar man inte dem.

Leksaker till barn under 3 år ska inte vara så skarpa så man inte törs lämna barn ensamma en sväng.

Stenar kastas oavsett ålder. Men hur ofta lämnas barn ute ensamma? Då brukar man nog klä sej och gå med ut.

Det finns alltid möjlighet att ha saker man kan göra illa varandra med ändå, även om det naturligtvis är bra om man tar bort saker som man inser är farliga.
Jag skulle inte våga lämna två tvåringar utan uppsikt, men det är jag det.

Jag gjorde det just.
Han hävdar att jag aldrig har fakta i mina inlägg. Det är en solklar lögn.

Men du säger själv att du inte har nåt att hänvisa till.
Då är det inte en solklar lögn? Då är det ju som sagt av både dej , andra o mej åsikter.

Det var ett generellt inlägg. Och ett helt felaktigt påstående.

Men du kan inte hänvisa till de direkta lögnen annat än att han skrev att du aldrig kommer med fakta. Vilket jag inte heller hittat att du gjort?

Förlåt om jag är tjatig. Är bara förvirrad.

För att valpar tillhör hundens art och barn inte gör det.
Hunden kan bli lärd att inte gå på människor/barn, men det ligger inte i en hunds arvsmassa att människor ska betraktas som valpar.

Jag tycker inte att det är rätt att döda djur för att man inte har tid eller möjlighet att ta hand om dem.

Tänk att du förmänskligar djur.. Läs ovan.
Där blev du påkommen.
Jag håller inte med, skaffar man djur har man rätt att ställa vissa krav som underlättar hantering och dessutom inte riskerar andras säkerhet.
Ser inger fel att överväga eller heller genomföra avlivning om beteendet inte passar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka