Dödad på grund av sina instinkter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Dödad på grund av sina instinkter

Vill bara kommentera att det är det som gör den här debatten helt meningslös egentligen!
När någon av oss andra hänvisar till forskare som ägnat åratal åt att studera etologi och djurs beteende - tittat på hundar dag ut och dag in, skrivit upp/filmat/fotograferat exakt vad de sett, jämfört, diskuterat, fått medhåll och mothugg från andra forskare världen över, inklusive fått ett styck Nobelpris och så vidare - då är det forskning som man inte ska ta på allvar, för den kanske inte är sann.

Du har fullständigt fel.
Jag har just redogjort VAD det är jag inte håller med om i den här tråden - och det är idel tyckanden - och ett påstående som inte går att konfirmera.

Men vadå! ALLT du själv skriver i varenda tråd är åsikter utan fakta.
PL

Gör såhär då, så att du ser. Han skrev precis det som jag uttryckte - att du själv uttrycker dina åsikter och inte fakta.

Dessutom borde du väl inte sänka dig till att kalla någon lögnhals, när du själv demonstrerat vad du tycker om diverse tramp i sandlådan.

...o som många tidigare har skrivit - hellre avliva än att riskera att hunden blir en vandringspokal. Om jag av någon anledning inte skulle kunna ha kvar min hund skulle jag välja avlivning före omplacering, detta utifrån hur hon är som individ. Endast då skulle jag känna att jag tagit mitt ansvar.

Ja, vi är oense där. Kan vi nöja oss därvid?
Jag tror inte att vi kommer längre.

Gör såhär då, så att du ser. Han skrev precis det som jag uttryckte - att du själv uttrycker dina åsikter och inte fakta.

Dessutom borde du väl inte sänka dig till att kalla någon lögnhals, när du själv demonstrerat vad du tycker om diverse tramp i sandlådan.

Det är en ren lögn, eftersom det ofta finns fakta bakom vad jag påstår i trådar.

Självklart kan jag inte låta ett sådant påstående stå oemotsagt, även om det är otroligt dumt att sänka mig till den enormt låga nivån.
Och naturligtvis har jag anmält det till moderator för bortplockning.
Jag förutsätter att min motreplik sorteras bort i samma veva.

Jag har just redogjort VAD det är jag inte håller med om i den här tråden - och det är idel tyckanden - och ett påstående som inte går att konfirmera.

Men snälla Kat. När det handlar om väl fastställd och vedertagen fakta har det frångått att vara en åsikt, tyckanden. Det är DU som står för tyckandet och presenterar det som fakta! Den fakta vi tar upp är konfirmerad. Flera gånger om.

Hur anser du att påståenden konfirmeras till att få uppnå statusen "fakta"?

Även äldre barn i typ 5-10 års ålder råkar värre ut. De slåss hårt. Och kan använda tillhyggen!

Tvååringar också.
Men femåringens kropp tål lite mer. De har också ett förstånd, som bäbisen och hunden saknar.

Men det här kan vi väl ta i en annan tråd?
Den här är redan mastodontlång.

Men skulle du kunna gå och lägga dig med gott samvete om du vet att du orsakat att en hund har fått flytta runt en massa och därmed inte har någon god livskvalitet?

Men snälla Kat. När det handlar om väl fastställd och vedertagen fakta har det frångått att vara en åsikt, tyckanden. Det är DU som står för tyckandet och presenterar det som fakta! Den fakta vi tar upp är konfirmerad. Flera gånger om.

Eftersom du verkar ha missat det, så postar jag inlägget igen:

egentligen så säger jag ju inte emot denna forskning.
Det är några få saker jag starkt ifrågasätter:
- Att en hund är sjuk och ska tas bort om den biter (vilket bara är ett tyckande)
- Att hundar ser små barn som valpar till alfaparet per automatik (vilket är en tolkning, inte något som går att bevisa)
och
- Att det är mer sannolikt att en hund som bitit en gång biter igen (det vill jag ha statistik på)

Det som jag anses tycka i den här tråden, verkar mestadels vara vad somliga tror att jag tycker.

Att sprida lögner är personangrepp, ja.

Jag tycker att kalla nån lögnhals är personangrepp.

Jag har alltid tyckt att PL just är någon som kommit med konkret fakta och allt som oftast hänvisar till vart det kommer ifrån. I de flesta trådar jag läst hans inlägg.

Och även här har jag inte kommit på nåt som påminner om en lögn.

Så ta fram de inlägg där PL ljuger!

Inget försvara här. Det klara nog han själv. Mer nyfiken då jag hittils respekterar PL:s inlägg i olika trådar.

Men skulle du kunna gå och lägga dig med gott samvete om du vet att du orsakat att en hund har fått flytta runt en massa och därmed inte har någon god livskvalitet?

Vad är det som säger att det skulle bli så?
Om man ska tänka på det viset kan man ju inte skaffa valpar heller. Alla hundar riskerar att bli vandringpokaler.

Tvååringar också.
Men femåringens kropp tål lite mer. De har också ett förstånd, som bäbisen och hunden saknar.

Men det här kan vi väl ta i en annan tråd?
Den här är redan mastodontlång.

Men en 2 åring har sällan tillhygen och kraft att skada någon i en sådan befattning. Och har barn i den åldern sådanna tillhyggen själv så ska föräldrarna se över sitt hem lite!

Så ta fram de inlägg där PL ljuger!

Jag gjorde det just.
Han hävdar att jag aldrig har fakta i mina inlägg. Det är en solklar lögn.

Det finns säkerligen fler, men eftersom jag har PL på ignore, så ser jag inte vederbörandes inlägg om ingen citerar.

Men en 2 åring har sällan tillhygen och kraft att skada någon i en sådan befattning. Och har barn i den åldern sådanna tillhyggen själv så ska föräldrarna se över sitt hem lite!

Jag har varit med om att det hänt. Flera gånger.
Tillhyggen kan vara vad som helst. Leksaker till exempel. Stenar.

Men de är flockdjur som har hämningar vad gäller att skada individer (ffa "valpar") i sin egen flock. (och ja, vi är vår hunds flock, den den lever i och anpassar sig till)

Det är inte hämningar, det är instinkt.
Barn är fortfarande inte valpar, varför det blir andra saker än instinkten som avgör om de går på dem eller inte.

Jag gjorde det just.
Han hävdar att jag aldrig har fakta i mina inlägg. Det är en solklar lögn.

Det finns säkerligen fler, men eftersom jag har PL på ignore, så ser jag inte vederbörandes inlägg om ingen citerar.

Jag har inte heller hittat så mycket fakta i dina inlägg.
Du har bara hänvisat ill dina åsikter.

-Vilket även jag gör!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 795
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 857
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 716
Senast: Intejag
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 201
Senast: oz_joj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka