Sv: Dödad på grund av sina instinkter
*ylar*
Personangrepp.....
PL lögnhals är igång igen.
*ylar*
Personangrepp.....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
PL lögnhals är igång igen.
Vill bara kommentera att det är det som gör den här debatten helt meningslös egentligen!
När någon av oss andra hänvisar till forskare som ägnat åratal åt att studera etologi och djurs beteende - tittat på hundar dag ut och dag in, skrivit upp/filmat/fotograferat exakt vad de sett, jämfört, diskuterat, fått medhåll och mothugg från andra forskare världen över, inklusive fått ett styck Nobelpris och så vidare - då är det forskning som man inte ska ta på allvar, för den kanske inte är sann.
*ylar*
Personangrepp.....
Men vadå! ALLT du själv skriver i varenda tråd är åsikter utan fakta.
PL
...o som många tidigare har skrivit - hellre avliva än att riskera att hunden blir en vandringspokal. Om jag av någon anledning inte skulle kunna ha kvar min hund skulle jag välja avlivning före omplacering, detta utifrån hur hon är som individ. Endast då skulle jag känna att jag tagit mitt ansvar.
Att sprida lögner är personangrepp, ja.
Gör såhär då, så att du ser. Han skrev precis det som jag uttryckte - att du själv uttrycker dina åsikter och inte fakta.
Dessutom borde du väl inte sänka dig till att kalla någon lögnhals, när du själv demonstrerat vad du tycker om diverse tramp i sandlådan.
Att kalla någon för lögnare är ett personangrepp.
Jag har just redogjort VAD det är jag inte håller med om i den här tråden - och det är idel tyckanden - och ett påstående som inte går att konfirmera.
Även äldre barn i typ 5-10 års ålder råkar värre ut. De slåss hårt. Och kan använda tillhyggen!
Jo men vad är fakta då? Vilka är det som gör faktan som du kan acceptera?
Och vilka tv-program tittar du på? Bara för att kolla om jag missat något.
Men snälla Kat. När det handlar om väl fastställd och vedertagen fakta har det frångått att vara en åsikt, tyckanden. Det är DU som står för tyckandet och presenterar det som fakta! Den fakta vi tar upp är konfirmerad. Flera gånger om.
Att sprida lögner är personangrepp, ja.
Men skulle du kunna gå och lägga dig med gott samvete om du vet att du orsakat att en hund har fått flytta runt en massa och därmed inte har någon god livskvalitet?
Tvååringar också.
Men femåringens kropp tål lite mer. De har också ett förstånd, som bäbisen och hunden saknar.
Men det här kan vi väl ta i en annan tråd?
Den här är redan mastodontlång.
Så ta fram de inlägg där PL ljuger!
Men en 2 åring har sällan tillhygen och kraft att skada någon i en sådan befattning. Och har barn i den åldern sådanna tillhyggen själv så ska föräldrarna se över sitt hem lite!
Men de är flockdjur som har hämningar vad gäller att skada individer (ffa "valpar") i sin egen flock. (och ja, vi är vår hunds flock, den den lever i och anpassar sig till)
Jag gjorde det just.
Han hävdar att jag aldrig har fakta i mina inlägg. Det är en solklar lögn.
Det finns säkerligen fler, men eftersom jag har PL på ignore, så ser jag inte vederbörandes inlägg om ingen citerar.