Sv: Dödad på grund av sina instinkter
Åsikt?! Så om vi visar dig fastställd fakta om omriktade beteenden, överslagshandlingar, konkurrens etc som tar upp det som Skogstrollet beskriver; är det fortfarande "bara en åsikt" då? Vad ska till för att det ska gå från att vara en åsikt till att bli fakta enligt dig?
Vill bara kommentera att det är det som gör den här debatten helt meningslös egentligen!
När någon av oss andra hänvisar till forskare som ägnat åratal åt att studera etologi och djurs beteende - tittat på hundar dag ut och dag in, skrivit upp/filmat/fotograferat exakt vad de sett, jämfört, diskuterat, fått medhåll och mothugg från andra forskare världen över, inklusive fått ett styck Nobelpris och så vidare - då är det forskning som man inte ska ta på allvar, för den kanske inte är sann.
När Kat, som inte ens har hund själv!, har sett ett visst beteende ett fåtal gånger - då är det fakta och sanning!
Och det är precis den pragmatism hon beskyller många andra för, när exempelvis homo-bi-sexualitet, att leva polyamoröst - och så vidare diskuteras.
Om jag säger: "Homosexualitet är fel och en sjukdom!"*) och hänvisar till att JAG tycker det för att jag har minsann sett två bögar en gång och dom var sk*täckliga och världens töntar - gissa vilken reaktion jag då får från TS - som har andra och mycket större kunskaper än jag i det ämnet!
*) Vilket jag inte tycker - folk får älska vem de vill, bara de blir lyckliga och är snälla mot varandra!
Nej, jag tycker vi ska avliva den här tråden nu, för det är bara samma argument som går runt hela tiden, och man kan ändå inte förklara hur man tänker och menar för någon som inte vill ta det till sig!
Själv tänker jag åka till stallet ta en lång hundpromenad!