Dödad av hund?

Colina

Trådstartare
Jag är på jakt efter statistik över antal människor som dödats av hundar. Gärna per land. Någon här som har en jättebra länk?

Finns detsamma för häst?

Sv: Dödad av hund?

Jag var nog lite otydlig ;)
Jag menar antal människor som dödats av hund resp. antal människor som dödats av/i samband med häst/ridning.

Det tycks vara svårt att hitta statistik, åtminstonne ny sådan!

Sv: Dödad av hund?

Amerikansk statistik verkar vara lätt att hitta. http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_dog_attacks_in_the_United_StatesDet gäller också Kanada eftersom det finns några sådana studier. Ett tips är att leta med hjälp av scholar.google.se.

I Sverige så verkar företeelsen vara så pass sällsynt att det inte är meningsfullt att ta fram statistik. Socialstyrelsen tog dock fram statistik för några år sedan som omfattade skador på människa av hund. Finns dödsfall så borde det finnas med där.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 717
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka