Förvisso, men det känns lite dumt att köpa nya för något som en gång fanns...De går att köpa nya.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förvisso, men det känns lite dumt att köpa nya för något som en gång fanns...De går att köpa nya.
Jag hittade mina utgående ur Clas Ohlsons sortiment.Ja de här furuhandtagen har verkligen varit en storsäljare... Men jag misstänker att det aldrig kommer att blir någon retorvåg för just denna typ. Jag gnisslar mest bara tänder att de där standardhandtagen från 60-talet verkar vara bortkastade, annars verkar verkligen allt ha sparats i mitt barndomshem. Ni vet låga silvriga som satt i mest varje kök på 50-60 talet.
De här furuhandtagen också, de har något konstig mått som gör att det inte går att byta rakt av till några som finns i handeln i dag. Därför får de sitta kvar tills det är dags att lacka om luckorna, jippie.
Köket är byggt i slutet av 60-talet och när jag i början av 00-talet slet bort den där blå plastmattan som satt som stänkskydd i hela köket (nu ses bara spår av den till höger i bild) så hittade jag en helt underbar perstorpsplatta med virrvarr-mönster, tyvärr var den sönderborrad och såg mest ut som en taskig sil, varav jag kaklade över den.
De gick nog sönder.Förvisso, men det känns lite dumt att köpa nya för något som en gång fanns...
Nu är det över 10 år sedan jag skaffade ersättningshandtag, men jag har för mig att hålmåttet var 96 mm (fråga mig inte varför jag lagt det på minnet )
Bauhaus verkar ha en del handtag med det måttet.
Jag hade hellre kommit ihåg vettiga saker än avståndet på handtag i en lägenhet jag inte bott i på länge. Men du eller @sthu kan ju i alla fall få nytta av det.Det var verkligen bra att lägga det på minnet Tack för tipset angående Bauhaus, tyvärr är det något år ännu en sådan affär öppnar i vår stad så får kolla på nätet!
Dock hittade jag dessa på Ikea nu https://www.ikea.com/se/sv/p/soerbyn-handtag-90450338/ 96 mm, borde kunna funka i befintliga hål. Tror dock att jag denna gång ska kontrollmäta innan jag köper så att jag inte kommer upp med ytterligare en laddning av handtag till fjällen som inte funkar
Kakelugnen är ju SUPERFIN - japp definitivt färgen också !!Vardagsrum o den hiskligt fula gröna saken,förutom färgen älskar jag den och det lilla gulliga staketet framför, äkta fiskbens golv och oförstört.
Visa bifogad fil 70112
Det här ser ut som vårt golv hemmaVisa bifogad fil 70153
På tal om golv, "älskar" golvet i mitt barndomshem, hur många årtionden kan ni förresten hitta i detta kök?
(Spaljen är nu mer en minne blott...)
K
Kakelugnen är ju SUPERFIN - japp definitivt färgen också !!
De är i ek och det finns utbyteshandtag med rätt mått att köpa.De här furuhandtagen också, de har något konstig mått som gör att det inte går att byta rakt av till några som finns i handeln i dag. Därför får de sitta kvar tills det är dags att lacka om luckorna, jippie.
Nej det är hålavståndet som avgör.Det var verkligen bra att lägga det på minnet Tack för tipset angående Bauhaus, tyvärr är det något år ännu en sådan affär öppnar i vår stad så får kolla på nätet!
Dock hittade jag dessa på Ikea nu https://www.ikea.com/se/sv/p/soerbyn-handtag-90450338/ 96 mm, borde kunna funka i befintliga hål. Tror dock att jag denna gång ska kontrollmäta innan jag köper så att jag inte kommer upp med ytterligare en laddning av handtag till fjällen som inte funkar
Vilket badrum, jag är kär Byt ut porslinet till vitt, nytt golv, vit spetsgardin och ett gäng gröna växter så blir det perfekt Jag sparade bilden för framtida inspirationbadrum uppe men man vaknar illa kvickt
Visa bifogad fil 70115
Synd jag bor långt ifrån, annars hade jag anmält mig för målning! Lycka till oavsett med huset, kommer bli superfintÄr det någon mer som anser sig ha några perversa nöjen som kan gynna mitt hus,så anmäl er i receptionen hjälp mottages tacksamt.
Det gäller även färg,möbel,annat förslag
Jag säger tvärt om.Vilket badrum, jag är kär Byt ut porslinet till vitt, nytt golv, vit spetsgardin och ett gäng gröna växter så blir det perfekt Jag sparade bilden för framtida inspiration
Synd jag bor långt ifrån, annars hade jag anmält mig för målning! Lycka till oavsett med huset, kommer bli superfint
Det skulle också va snyggt! Men då in med lite mer färg, men det kan man ju få till med handdukar etcJag säger tvärt om.
Behåll porslinet och sätt i ett vitt badrum.
Ja jag villhöver det där porslinet.Det skulle också va snyggt! Men då in med lite mer färg, men det kan man ju få till med handdukar etc
Vi får nog ta och stjäla dobbis badrum, jag tar väggarna och du porslinet
@dobbis här är kanske en förklaring. Badrummet i mitt 40-talshus.Det skulle också va snyggt! Men då in med lite mer färg, men det kan man ju få till med handdukar etc
Vi får nog ta och stjäla dobbis badrum, jag tar väggarna och du porslinet
Jag kan inte se en sådan där väggmatta utan att känna lukten av cigarettrök blandat med seglivad badrumsfukt. Förmodligen för att alla hem jag var inne i på 80-talet som hade just den mattan (eller den blå versionen) var hem av storrökare
Synd att rummet är för brett för golvmattan...Och insidan,kolla kaminen
Visa bifogad fil 70121
Den finns i rosa och grönt också.Jag kan inte se en sådan där väggmatta utan att känna lukten av cigarettrök blandat med seglivad badrumsfukt. Förmodligen för att alla hem jag var inne i på 80-talet som hade just den mattan (eller den blå versionen) var hem av storrökare
Äsch, dra ihop mattan på mitten och lägga remsor av något annat längs med väggarna. Kork och plast kanske?Synd att rummet är för brett för golvmattan...
Annars, vilken underbar potential!