hanna_shetland

Trådstartare
Satt och bläddrade lite i hingstens pärm med alla papper och fastnade lite med DNA-rapporten från SLU som gjordes i samband med stamboksföringen.

Kanske dumma frågor egentligen...
Vad kan man egentligen läsa ut av dessa bokstäver? Vad betyder dem? Någon kunnig? :p

Är väl mest nyfiken på om man kan hitta något intressant i dessa siffror och bokstäver ;)

Senast ändrad:
Sv: Dna

Jag tror att det bara är koder som labbet själva använder sig av, just för att identifiera den specifika hästens DNAprofil. Såvitt JAG vet kan man inte själv utläsa något ur koderna...

Jag har bara sett DNA-listor från människor (jobbar med faderskap bla) och från dom går det inte att utläsa några egenskaper alls.

Okej för vissa Mikrosatelliter (som det tydligen heter?) är samma på både min hingst, mamman och pappan. Medan en del andra är samma som antingen mamman eller pappan eller där han fått en mix av föräldrarnas bokstäver.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 216
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 603
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 608
Senast: Pratsch
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 442
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka