djurpratare

Sv: djurpratare

helt ärligt så tycker jag att det är skandal att de får ta betalt för sin verksamhet och lite pinsamt att folk tror på det de säger. klart som korvspad att det är bluff och båg alltihop. sanningen kan bevisas, men det här misslyckas alltid när det är upp till bevis. undrar varför?

centaur: men är inte borrelia den bästa diagnos du kan ge i ett sånt här fall? borrelia kan ge en mängd symptom och oavsett vad som visar sig vara fel på hästen på riktigt så kommer du få "nästan rätt" i de flesta fall, och så även i detta.

jag har sett en djurpratare irl en gång när hon pratade med stallets hästar. nästan samtliga hade varit misshandlade tidigare. någon hade ridits tills den gick ner på knä, en hade bundits fast och de hade spolat öronen med vattenslangen osv osv. allt detta skitsnack ledde till en hel massa tårar och en häst gick med diagonalt lindade ben (höger fram vänster bak) ett tag. bra?

Jag har haft en kvinna till både min hund och min häst.
Kommer dock inte så mycket ihåg av det om hunden för var ca 7 år då =)
Men när jag hade ut en kvinna att prata med min häst,som hade skadat sig i hagen och fått ett 10cm+ långt sår vid hasen,vi hittade inget som hon hade kunnat skada sig på, men kvinnan sa att Almeta (hästen) hade blivit rädd för ett rådjur som skrämde henne, när hon sov,och hon hade blivit så överaskad att hon drog omkull i det hala gräset och skar upp sig på en sten i marken.
Gissa vad vi hittade i hagen? Jo,en blodig sten med vita hår på.
Vi visste också att det gick en rådjursbock runt våra marker då,och han hade skrämt våra hästar innan.
Sedan berättade hon att Almeta sade saker om sitt förra hem, mycket små hästar som hon inte gillar. Dom bedriver shetlandsavel och hon tycker absolut inte om dem :D
Hon berättade också att hon tyckte Niklas (en stallkamrat) var jobbig för han tjatade så mycket med mig. och ja,vi slängde en hel del käft :P
Hon sa mycket intressanta saker som stämde riktigt bra. =)

Jag tror Kanske att de kan finns ENSTAKA människor som kan se, höra, känna (lr vad dom nu gör) djur, energier/spöken/andar.
Men resten tror jag är bluffmakare med en massa fantasi o inget annat.. :)

Jag har aldrig haft någon djurpratare men jag har själv varit till en "spåtant". Hade med mig bilder på mina djur. Det var både hästar och hundar.
Hon hade alla rätt när hon beskrev mina djur. Hon kunde tex se att den ena hunden hade ont i bakdelen utav kroppen. (Hon har dåliga höfter. Vilket vi redan visste.)
Hon var väldigt duktig. Jag var hem till henne och jag sa knappt någonting. Om djuren sa jag inget utan bara gav henne korten.
Hon kunde tom se min förra hund vid min sida. Hon berättade även hur hon dog. (Hon fick leukemi.) Hur hon kunde veta att jag haft en annan hund har jag ingen aning om... Imponerande i alla fall.
Hon beskrev mina hästars personligheter och träffade helt rätt. Hon berättade vilken utav mina hästar som inte tycker om att åka transport och vilka som bara går på.
Det var några exempel...

Jag ska åka dit igen någon gång.

Jag tror att det finns människor som kan läsa av djuren väldigt bra.
Men jag tror verkligen inte att det finns människor som kan "prata med djuren" och jag skulle ALDRIG betala pengar för något liknande.

Däremot funderar jag ibland när jag gulligullar med min hund, om han faktiskt förstår vad jag säger. Han ser så himla skeptisk ut ibland, det hade varit lustigt att se mig ur hans perspektiv.
"Är du söööötaste hunden i världeeeeeen? Är du mattes lilla pusspussipussssssssss" osv. Stackars honom isf:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Lyan
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 501
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31