djurpratare

jassica

Trådstartare
Vad tycker ni om sådant? Oftast hör man ju bara om människor som tycker det är bluff, men jag tror på det, och ska kontakta en kvinna som förhoppningsvis vill prata med min hund.

Någon som gjoert något liknande? Även ni som absolut inte tror på sådant, får gärna berätta varför.

Sv: djurpratare

Jag har varit hos en djurpratare med mina båda hundar (för ca 2 år sedan)och jag ska faktiskt besöka henne igen nästa helg.
Hon sa saker (eller skrev ner rättare sagt) som stämde in mycket väl, speciellt på ena hunden. Andra saker kan jag uppleva var tagna ur luften. Bluff eller ej så är det iallafall mycket intressant och ett nöje jag gärna betalar för. Kan återkomma om en vecka när jag besökt henne igen.

Ja, jag har ringt kvinnan i fråga, och hon kommer hem till mig den 19 December.

Jag är faktiskt lite nervös vad min hund ska säga! jag behandlar henne alltid väl och sätter hennes hälsa i främsta rum, men ändå så är jag nervös!

Hon kommer använda sig av en bandspelare med kassetband sa hon, antar att jag får behålla det efteår..?

Hon pratade först med min hund, och sedan som jag fattade det som så får jag ställa frågor.

Är nog lite kluven. Men jag tror att vissa människor kanske har den förmågan att kunna kommunicera med djur genom att på nåt sätt kunna läsa av deras sätt och beteende. Dock långt ifrån alla.

Precis, jag tror på det, men kan ju inte utala mig om det då jag inte fått några bevis. men jag tror man märker rätt snabbt om det är någon som har förmågan, då hon kommer berätta vad min hund säger.

Hon är iallafall en godkänd djurpratare.

Jag har varit i kontakt med en djurpratare när det gäller hästar, samt att jag var på workshop med Samantha Curry för herrans massa år sedan.

Jag vill tro på det, men är skeptisk. Om jag skulle kontakta en igen skulle jag bara tro på det om jag fick detaljer som är omöjliga att tolka luddigt. (T.ex. vill jag veta vilken sorts vinterjacka sambon har, om han inte är med när jag besöker Prataren. Eller var vi förvarar torrfodret. Jag menar, "Ge mig en bild av var maten finns" borde ju vara en fråga som en hund kan svara på?) Skulle aldrig bjuda hem, då finns det på tok för mycket att se och skapa berättelse av. Jag tar med mig djuret och kommer till Prataren/till neutral plats.

Min mamma brukade försöka prata med vår förra hund om vi skulle resa bort och han skulle få passning. Hon tänkte mentala bilder om att solen gick upp - han hade en rolig dag - solen gick ner. Solen gick upp - han fick gå i skogen eller äta våfflor eller nåt annat roligt - solen gick ner...så många dagar som vi skulle vara borta. Inte för att jag är säker på att dte fungerade, men hon fick bättre samvete av det så något gott förde det med sig!

:D

Berätta gärna hur det gick!

/Syrsa

Jag gick på kurs med samantha -95 tror jag det var ...

Visst finns det folk som kan kommunicera med djur, men även lallare. I övrigt tror jag att de flesta djur fullkomligt ger faen hur husses jacka ser ut..jag skulle inte ens kunna detaljerat beskriva en jacka på en persom jag umgås med.
Däremot händelser, djurkompisar, rangordningar, osv....

Till TS vill jag säga att djur är otroligt lojala, du behöver inte vara nervös för att din hund inte skulle tycka om dig..den kanske kan ha åsikter om en del saker..men tycler om dig , det gör den garanterat :D

Nja, jag tror ju att om en hund vet att när jackan åker på - då blir det roligt, så kan de nog ge en mental bild av hur jackan ser ut?

Svart stor boll, eller röd prick...jag menar naturligtvis inte vilket märke! ;)

Precis hon visar på alla möjliga sätt att hon älskar mig, men ändå lite nervös är jag!

Jag såg att någon skrev att de inte tog hem djurprataren för det ger för många intryck eller vad personen skrev, kvinnan ska komma hem till mig, visst kan det finnas mycket som en oseriös kan tala om eftersom hon sett hemmet, men vi kommer sitta instängda i ett rum på övervåningen, och jag antar att wilma inte bara kommer prata om hur det är inomhus, utamn även komma säga vad hon gillar utomhus etc.

Jag har själv aldrig anlitat en hund "pratare" men har sett en som pratade me min kompis hund, å ja va väldigt skeptisk. men efter att prataren satt sig me hunden va de som dom båda va i trans hel skumt :eek: den hunden är ofta i full fart å har inte tid å bara sitta å konsentrera sig på en människa på de sättet, där satt dom i trans å hunden såg väldigt tillfreds ut.... Det som hunden hade sagt va bla att han va väldigt sexuellt frustrerad :o å att han hatar att åka bil, vilket han gör :) hon har kastrerat honom å de gjorde en skillnad i hans annars stressade attityd... Ja vet fortfarande inte om ja vågar anlita en hund pratare själv, känns som denna människan hade så mysko energi, svårt å förklara, men kanske ingen man vill göra sig ovänn me ;)

Haha, det måste ha blivit lite pinsamt mellan dem när hon sa att hunden var sexuellt frustrerad, kanske inget man tror om sin hund:D

Finnas en tjej som heter Gabriella Rastad och hon ska vara oehört dutkig, jag har hittat "min" djurpratare via hennes hemsida.

Jag har väldigt svårt för medier och djurpratare osv som tar betalt för sina "tjänster". Ofta säger de ju saker som kan stämma in på i princip vem som helst. Känns som att de utnyttjar folks godtrogenhet eller starka vilja att tro på nåt som kanske inte alls är realistiskt.
T ex när medier kommer hem till folk (Det Okända) och talar om för dem att det är deras anhöriga som är där osv och det blir väldigt känslosamt - det tycker jag är ganska fult gjort faktiskt, att spela på människors sorg/känslor. Om det nu är så att det är lurendrejeri, vilket jag än så länge tror.

Såg en dokumentär igår om en 17-årig tjej i Ryssland som skulle ha röntgensyn och kunna se in i folk och se vilka sjukdomar de hade. Hade massa patienter. Hon blev testad och det visade sig att hon mest slängde ur sig en massa diagnoser och patienten tog till sig det han/hon kände igen och ignorerade det andra och var väldigt imponerad. När tjejen i testen blev tvungen att ställa en enda diagnos per person så blev det väldigt mycket svårare.

Jag tror helt enkelt att sånt här folk är otroligt bra på att läsa av människor, t ex små rörelser, ögonkast osv. Och kommer de hem till en är det ju ännu lättare.
Jag satt inne i mitt rum en gång och roade mig med att försöka föreställa mig att jag var en utomstående och se vad jag kunde ta reda på om mig själv bara genom att se mig omkring. Det var ganska mycket faktiskt.

Sen är jag ju inte helt ateist. "Spökerier" tror jag på att det finns, men då ska det vara sånt jag varit med om själv eller någon i familjen/nära vän som jag kan lita på.
Visst, det kanske finns folk som kan prata med djur eller avlidna (händer ju en del konstiga saker ibland), men jag fortsätter nog att vara skeptisk mot de flesta såna tills jag är med om det själv - då kanske jag ändrar mig helt, vem vet.
Ovan är alltså vad jag tror. Man kan ju liksom inte heller säga till någon som varit med om nåt otroligt och oförklarligt, att det har inte hänt/finns inte. Det är också respektlöst. Vet ju själv vad jag skulle tycka om nån sa att vissa saker jag varit med om var inbillning.

Har en nära vän som trodde på sånt här och gick till Gabriella Rastad. Ponnyn som aldrig hade stannat på ett hinder (utan överdrift) i hela sitt liv hade plötsligt börjat att vägra. Ponnyn hade borrelia enligt Gabriella och ägarna trodde på detta och köpte naturligtvis massa mediciner genom henne. Efter för lång tid visade det sig att ponnyn hade inflammation i framkotorna. (kom fram när de besökte veterinär esom "medicinen" inte hade hjälpt) Sådant kan göra mig väldigt frusterad. Visst att folk är lättlurade men något sorts ansvar måste man väl ändå ta som "pratare". Denna ponnyn led ju helt i onödan tack vare hennes påstådda kunskaper. Kunde hon inte bara sagt, "jag vet inte vad det är, ta den till veterinär". Man kan som främmande person utläsa extremt mycket, och det är också så att tror man på det hör man vad man vill höra.

du vet väl att borrelia kan ge just ledinflammationer?

jag har en (numera vän) som regelbundet besöker mig och djuren. hon är otroligt duktig och väldigt ödmjuk. min ena häst skulle nog inte varit vid liv i dag om det inte vore för henne!

hon är dock den enda jag litar 100% på. jag är oerhört skeptisk till alla som gått kurser för att lära sig prata med djur. då kan jag lika gärna göra det själv för sådan enkel kommunikation kan dom flesta utföra. att kommunicera med djur är en telepatisk kontakt och ett tillstånd man befinner sig i, ett sätt att vara. det har inget med synskhet att göra eg.

Jag var i kontakt med en djurpratare när jag hade Riggo.

Man mailade över ett kort på hunden så hon såg ögonen och hon tog sittningen på distans.

Kan säga att hon hade rätt på nästan allt som han berättade för henne.

Man ställer bara lite frågor till henne vad man vill ha reda på.

Kostade bara 350 kr.

Helt ärligt - om en häst börjar vägra plötsligt skulle jag gå till veterinären FÖRST. Om jag inte kunde få några svar där, hästen är helt frisk och jag provat att ge den semester, träna på andra banor, diverse andra saker...

...så skulle jag kanske låta en djurpratare möta hästen.

Jag vill ju gärna tro att det går, och helt omöjligt är det ju inte att det fungerar. Men samtidigt tycker jag att det verkar farligt att tro på det en pratare säger enbart. Precis som jag tycker att det är farligt att fråga vad hunden är sjuk i på ett forum och sedan enbart nöja sig med de teorier man får läsa där. (Om nu någon gör så vet jag ju inte, men en jämförelse skulle kunna se ut så.)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 049
Hundhälsa Hej! Jag har en ung hund ca 4.5 år med artros i både ena armbågen och ena höften. I armbågen är det måttlig artros medan i höften bara...
Svar
2
· Visningar
761
Senast: Lyan
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 501
Senast: Tonto
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 298
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer
  • Uppdateringstråd 31