Djurplågeri och kattmat

Säkert är det illa för andra köttdjur i vissa länder med.
Äter bara svenskt kött själv och köper svenskproducerad mat till katten och ena hunden med (den ena hunden behöver veterinärfoder och nej, där har jag ingen koll på var det är producerat).

Jag läste också det där och blev genast :cry: Vilken är den "bästa" kattmaten man kan köpa? Är ju så himla noga med att köpa svenskt och närproducerat kött till tvåbeningarna men hur gör man med djurfodret?

Jag läste också det där och blev genast :cry: Vilken är den "bästa" kattmaten man kan köpa? Är ju så himla noga med att köpa svenskt och närproducerat kött till tvåbeningarna men hur gör man med djurfodret?

Köp foder som använder svenskt kött t.ex. MJAU och Bozita.

Själv är jag glad över att BARFa och ha frysen full med kaniner uppfödda ett par mil ifrån mig.

Hunden får Hills. För att hon har funkat på himla bra på det hela livet, jag inte vill greja med hennes Tant-mage. Katterna får Applaws men kommer att gå över till Bozita i nästa matsändning.

Alltid nya saker man ska oroa sig över. Jag har köpt kanin i Sverige ibland och har alltid tänkt att det måste vara ett av de köttdjur som har det bättre. Artikeln var en ögonöppnare för mig helt klart.

Det kan väl ändå inte vara någon nyhet att djurskyddet ser annorlunda ut i andra länder?

Svenskt kaninkött produceras på bra sätt. Det är bland det klimatsmartaste man kan äta tror jag. Jag har en köttproducent i granngården och jag har gått i hennes stallar och sett hur de har det.

Kort sagt är det väl bara att försöka vara så medveten man kan med all mat - både sin egen och djurens.

(Vill man fördjupa sig så har Sveriges kaninproducenters förening reagerat och gjort ett uttalande)

Barf, nästefter färskfoder, blötmat o sist torrfoder, o den ordningen :-) vi barfar, katterna älskar de.

Det kan väl ändå inte vara någon nyhet att djurskyddet ser annorlunda ut i andra länder?

Svenskt kaninkött produceras på bra sätt. Det är bland det klimatsmartaste man kan äta tror jag. Jag har en köttproducent i granngården och jag har gått i hennes stallar och sett hur de har det.

Kort sagt är det väl bara att försöka vara så medveten man kan med all mat - både sin egen och djurens.

(Vill man fördjupa sig så har Sveriges kaninproducenters förening reagerat och gjort ett uttalande)

Nej. Visst har du rätt i att det såklart ser olika ut. Jag får erkänna att just kanin inte slog mig som det ett av de mer utsatta köttdjuren.

Jag äter nästan uteslutande vegetariskt, och till husdjuren har jag tänkt eko i så hög grad som möjligt och med bra innehåll för dem. Men inte har jag gått och slagit upp alla djur som deras mat innehållit.

Svårt med ekologiskt eftersom kattskrället vägrar att äta annat än torrisar och sheba. Skulle gärna BARFA henne men det skulle aldrig gå. Nikita skulle hellre svälta ihjäl. :meh: Läste också artikeln och blev ledsen. :(

Så mycket av maten vi själva äter kommer från tvivelaktiga källor. Tomaterna och många andra grönsaker kommer från ställen som lever på illegala desperata människor som utnyttjas av arbetsgivarna, jobbar för svältlöner och anmäls sedan för illegal vistelse och blir utvisade så ägaren inte behöver betala deras löner. Kläder tillverkade av barnarbetare. Inte konstigt att även djurmaten produceras av djur som far illa. Önskar att jag kunde mata Nikita med mat från källor jag vet är bra. Men tyvärr, om jag inte själv fångar möss, sorkar och småfåglar så går det inte. Dessutom skulle Nikita aldrig äta det som sagt var. :mad:

Sorry för OT!

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 144
Senast: cirkus
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 886
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter Middagen är i full gång, alla pratar, skrattar och har trevligt. Speciellt @Monstermom trivs med livet. Äntligen hemma från skogarna...
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
49 314
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 361
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Black Friday
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Dejtingtråden del 38