Djurens Rätt citerar från Buke.

Sv: Djurens Rätt citerar från Buke.

Oj, glömde kommentera en sak:

Att Shaggy (och ni andra?) väntar på att vi ska lyfta fram POSITIVA saker med travet visar att det är en bit kvar innan de djuretiska resonemangen når fram...

Varför skulle en djurrättsorganisation ha något intresse av att lyfta fram positiva saker med travet? Förväntar ni er också att Amnesty ska framhålla positiva saker med diktaturer? Eller att Greenpeace ska belysa de positiva effekterna av klimatförändringarna?

Om ni söker bekräftelse i det ni sysslar med så måste ni vända er till travet, inte till djurrättsfilosofin.

Så, det var allt! Nu återgår jag till FB, har helt enkelt inte tid att bevaka båda forumen - men ni är som sagt välkomna att diskutera vidare där, på en plattform som är AVSEDD för djuretiska resonemang.

/ Lollo, DRH

Du upplysningsvis så har jag med flera FB konton; givetvis har även jag kollat upp och dessutom citerat från sidan och totalsågat det. Shaggys uppfattning stämmer väl överens med min.

Så, det var allt! Nu återgår jag till FB, har helt enkelt inte tid att bevaka båda forumen - men ni är som sagt välkomna att diskutera vidare där, på en plattform som är AVSEDD för djuretiska resonemang.

/ Lollo, DRH

DET har ni ingen ensamrätt på!

/ Lollo, DRH

Och Bukefalos är ett diskussionsforum AVSETT för alla sorters diskussioner. Du kan inte styra vem som diskuterar vad och var de gör det. Att vara på flera olika forum och lägga fram och försvara sina åsikter är dessutom mycket mer givande i längden än att bara vara bland sina åsiktsfränder.

Frågan är ju också hur välkomna vi skulle vara på er FB-sida. Det verkar vara mycket lågt i tak av dina inlägg här att döma.

Vem granskar granskarna?
Diskussionen här rör snarare DRs etik och arbetsmetoder. Och nej inte ens DR kan bestämma var diskussioner om dem och djurrättsfrågor. Det finns en fördel med oberoende forum, risken att för DR obekväm frågor tas bort är betydligt lägre.

..sa Shaggy ska upplysa er om att hon skiver om er har...

Men DRH upplyste INTE bukefalos anvandarna om att deras kommentarer skulle anvandas i en "studie"?

snacka dubbelmoral.

Nehe du, Lollo, det dar var lagt - riktigt javla lagt.

Ni har klippt och klistrat hejvilt, tagit saker ur kontext for att passa era syften i opinionsbildning och det ar okey - MEN Shaggy (varfor bara Shaggy? shaggy ar knappast ensam om att lasa pa er fb) far inte ha asikter om era asikter?

:rofl::rofl::rofl:

Precis.
Känns nästan som om DR skulle vilja ha lite diktatur i alla fall. Eftersom de nu skall gå in och bestämma VAR man får diskutera "djurättsfrågor" och DR. Likaså diktera vem som får säga vad på vilket forum och huruvida man får befinna sig på båda forumen.

Och Bew!:bow:

Vem granskar granskarna?
Diskussionen här rör snarare DRs etik och arbetsmetoder. Och nej inte ens DR kan bestämma var diskussioner om dem och djurrättsfrågor. Det finns en fördel med oberoende forum, risken att för DR obekväm frågor tas bort är betydligt lägre.

De ar nog det har som ar huvudet pa spiken..

vi kan inte bli cencurerade har utav DR och DRH.

Med andra ord, ett i sanning oppet forum, dar etik och moral diskuteras friskt - utifran ett verklighetsperspektiv. Utan att storebror forsoker bygga opinion thus att ingen storebror berattar vad som ar ratt eller fel.

DR som har argumentationstekniksutbildning pa agendan for sina medlemmar - inte djurstudier, tycker nog det ar lite besvarligt nar deras mojlighet att antingen manipulera eller radera tas bort.

Forsokte hitta kommentaren fran DRH att "Nu nar vi VET vem du AR" skriven till en bukefalost igar... den ar borta. Tyvarr. Skulle ha screenat den pa en gang nar jag sag den, men tyvarr sa tankte jag inte sa langt da.

Men Bew.
Nu ar du sadar jobbig igen.

Jag skulle vilja hora en forklaring till ekonomin av DR som togs upp tidigare i traden.
Fast det var val logn och baktaleri alltihop antar jag.

(Go Bew!!)

*kl*

Precis.
Känns nästan som om DR skulle vilja ha lite diktatur i alla fall. Eftersom de nu skall gå in och bestämma VAR man får diskutera "djurättsfrågor" och DR. Likaså diktera vem som får säga vad på vilket forum och huruvida man får befinna sig på båda forumen.

Ja..o en annan tanke slår mig. Varför just FB som ställe att diskutera på? Det är ju inte ens ett hästställe. Hur många andra ämnen finns inte 'överallt', varför måste just häst/trav vara på FB? Alla har dessutom inte FB.

Vill man ha en lösning (det är väl trots allt DR som är den drivande i frågan?) måste man ju vara intresserad av att möta motparten..inte slå ifrån sig.

Precis.

Jamen exakt. Jag undrar just var i Bukefalos forumregler det står att man inte får diskutera djuretiska frågor?

För övrigt vill jag bara säga :bow: till er bukefalister som diskuterar och argumenterar här i tråden.

Men Bew.
Nu ar du sadar jobbig igen.

Jag skulle vilja hora en forklaring till ekonomin av DR som togs upp tidigare i traden.
Fast det var val logn och baktaleri alltihop antar jag.

(Go Bew!!)

:rofl:
Tack kara van!

Jag har hittat mitt syfte i livet!

Jag ska bli en proffiisionmenalmenalial pain in da buttocks :angel:

Shaggy, jag vill be om ursakt for att du fick skit. Jag var medveten om att vi borjade bli valdigt provokativa for DRH och att de laser den har traden regelbundet sa jag forvantade mig att de skulle saga nagot - men jag trodde inte de skulle targeta dig! Det tycker jag ar helt sjukt faktiskt...

You're very good at it!
Och det var en komplimang, just for the record.
Keep up the good work!

Jag har varit med i många olika debatter på nätet. Och då inte bara i hästfrågor förstås.Jag har blivit attackerad många gånger och bara skakat det av mig. MEN om DR skulle börja ge sig på mig, då skulle jag bli rädd på riktigt. Det känns bra att ha stallet larmat och bevakat faktiskt. En stor hund eller heller inte dumt.

Japp... jag minns hur mina DRvanner betedde sig hemma i sverige sa jag ar medveten om hotbilden som finns for er som finns i landet - som de kan na.

Det ar en hotbild som skall tas seriost, och jag hoppas att de som far kommentarer som insinuerar hot screenshottar dom och sparar alternativt gar direkt till polisen med dom. For har de inte borjat trilla in an sa ar det bara en tidsfraga. DR, det vill saga, huvudorganisationen, kan inte hallas ansvarig for vad deras dotterorganisationer gor - det vill saga de grupperingar som finns i staderna. Vilket absolut ar ett bekymmer.

Ingen har hållit Shaggy ansvarig för något. Upplysningsvis talar hon dock inte sanning om det som berättas i FB-forumet, och då reagerar vi - och som ni mycket riktigt påpekar så lever vi i en demokrati vilket gör att vi har rätt att försvara oss mot falskheter.

Man måste inte hålla med om det vi skriver, men man kan givetvis inte påstå att vi säger något ANNAT än det vi gör och få stå oemotsagd. Forumdiskussioner bygger på individens eget ansvar. Varje individ har därför ett ansvar att inte ljuga när de återberättar information som man hämtat någon annanstans ifrån. Det är DET som är problemet, inte att Shaggy är inne på FB-sidan och diskuterar. Det är hon/du - som sagt - varmt välkommen att göra.

Ingen kommer dock att vilja diskutera med en person som man vet förvränger det man säger till något helt annat, i ett annat forum som dessutom ligger utanför diskussionen. Det säger sig självt.

Vi har som sagt inte Buke som diskussionsplattform, men vi omber er alla som har synpunkter på vårt arbete att vända sig till OSS istället för att sitta här och koka ihop osanningar om vad vi arbetar med och vad vi står för. Ni är som sagt helt fel ute och tycks ha missuppfattat Hästgruppens idéer fatalt. När ni är redo för ett djuretiskt resonemang kring hästsporten så finns vi på FB.

// Lollo, DRH :bump:

Precis som ni gör, vänder er till den ni har synpunkter på och ger den chansen att förklara eller försvara sig, eller nej just det, det är precis det ni inte gör, ni hänger ut folk och låter era "medlemmar" få kalla dem allt möjligt otrevligt!
Ta bara de hästar som dött på banan, jag hoppas aldrig deras ägare/skötare/tränare ska behöva råka hamna på er sida och behöva läsa om vilka djurplågare de är, hur de borde drabbas av cancer och sakta dö och allt annat "trevligt" som står på er sida!

Jag var själv i kontakt med den tränare ni hängde ut, idiotförklarade och ifrågasatte när han "fixat en hovböld" samma dag den uppkom.
Ni hade varken kontaktat honom eller informerat om att ni skrev rent skitsnack om honom.

Så sitt inte här och tala om vad folk får skriva om er och vart, detta är Bukefalos och vi skriver precis vad vi vill, så länge Gunnar tycker det är ok.

Och har jag inte helt fel så kan väl Shaggy inte skriva på er sida, eftersom hen är en av alla de som ni kastat ut för att hen inte håller med er och ifrågasatt saker som fått er se väldigt dåliga ut!?
Kan ju ha blandat ihop Shaggy med en annan användare oxå, ber då om ursäkt.

Pa grun utav namnda hotbild och det faktum att DRH har identiteten pa flertalet bukefalosanvandare valde jag idag att sammanstalla och skicka ivag min sammanstallning till berord instans.

Vad som kommer ur det vet jag inte, men jag anser det battre att jag tar den eventuella smallen fran DR/DRH an att nagon utav er i Sverige riskerar det.

Om det finns intresse fran bukefalosanvandare att lasa sammanstallningen, skicka ett pm sa skickar jag informationen till er.

Pa grun utav namnda hotbild och det faktum att DRH har identiteten pa flertalet bukefalosanvandare valde jag idag att sammanstalla och skicka ivag min sammanstallning till berord instans.

Vad som kommer ur det vet jag inte, men jag anser det battre att jag tar den eventuella smallen fran DR/DRH an att nagon utav er i Sverige riskerar det.

Om det finns intresse fran bukefalosanvandare att lasa sammanstallningen, skicka ett pm sa skickar jag informationen till er.

I wan't one.
Du kan skicka den vart du vill, finns ju en del olika sa valj vilket som passar bast.

Oj, glömde kommentera en sak:

Att Shaggy (och ni andra?) väntar på att vi ska lyfta fram POSITIVA saker med travet visar att det är en bit kvar innan de djuretiska resonemangen når fram...

Jag tolkar detta som att ni säger att djuretiska resonemang endast går ut på att smutskasta alternativt att ni anser att alla som håller på med trav plågar sina hästar. Om det inte vore så borde det finnas ett intresse att visa fram det som ni ser som possitivt inom travvärlden så att det finns goda exempel att följa.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 428
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 047
Senast: Anonymisten
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 415
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka