Djungel av bioglukosamin!

Krusan

Trådstartare
Min vet rekomenderade att gammelgubben ska få glukosamin mot lederna. Vad jag inte visste då är att det finns en hel djungel av olika bioglukominpreparat. Jag köpte i alla fall Bioglukomin och det har fungerat bra men det ges två ggr dagligen. Problemet är att herrn snart ska ut på bete och jag har ingen möjlighet att ge honom två ggr per dag.

Finns det något annat bioglukosamin preparat som bara behöver ges 1 gång/dag och som inte kostar som en ferrari?

Tacksam för svar // Krusan och

Efter vad jag fått fram om glukosamin så blir upptaget troligen bättre om du ger en gång per dag istället för att dela dosen. Det är ingen skillnade mellan preparaten ur den synpunkten utan det är troligen bara något tillverkaren fått för sig om det står att det skall ges två gånger per dag på en del preparat.
Billigaste jag hittat:
http://vital-horse.com/index.php?language=sv
PL

Peter, eller någon annan kunnig!

Jag var inne på hemsidan du rekommenderade (stämmer det förresten att priset är inkl. frakt?) och där stod att MSM har smärtstillande effekt. Stämmer detta? I vilken utsträckning i så fall?
Om så är fallet borde man ju kunna få en falsk bild, eller är effekten försumbar?

/Hanna

Hoppar in i tråden med en annan fråga:

Är det någon som kan bifoga innehållsförteckningen/all annan info på glucosaminet från Emin?

Skulle vara interessant att jämföra med t ex Bioglucomin.

Mvh Huntress :)

Det står att priset är inklusive frakt så jag hoppas det stämmer, har inte köpt därifrån men min dotter skall prova.
Jag är inte den som tror på MSM det finns en del dokumentation men den anses ganska värdelös enligt de uppgifter jag hittat. Jag skulle bara köpa glukosamin.
Fråga Martha så får du ett helt annat svar.
PL

Liknande trådar

Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
770
Senast: Sassy
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 200
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 720
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V