djävulsklo i förebyggande?

F

fonen

vet att de finns många trådar om djävulsklo men hittar inte de ja söker.

i de stallet ja har min medryttarhäst står väldigt mycke tävlingshästar på alla nivår..och ägarna ger alla regelbundet en kur med djävulsklo då o då..inte alla men dom flesta..verkar som om de e en liten trend i de stallet..även min medryttarpålle får.

dom tränar på de..dom säger att de är bra för lederna och sånt.
dom tävlar däremot inte på de..

men de kan väl aldri vara bra att ge i förebyggande?
om man bortser från att hästen kanske inte känner att den har ont..vad kan hända mer?

finns de några biverkningar?
påverkar de humöret på hästarna?
nu vill ja veta allt om djävulsklon..blev så nyfiken när ja hört så många prata om de nu.
vet att medryttarpållen får väldigt väldigt lite..kan de ha nån effekt?

nu har ja inte haft den så länge..bara 1 vecka hitils och vet inte hur hästen funkar normalt så kan inte säga om de påverkat nåt.
men ägaren säger att hästen är likadan.

funkar djävulsklo som nån slags servic? liksom rundsmörjer leder och sånt?

Sv: djävulsklo i förebyggande?

egenskaperna hos djävulklo är: anti-inflammatorisk, smärtstillande, lugnande, antireumatisk, stimulerar matsmältningen.

användning : vid artrit med smärtor eller inflammation, vid olika typer av ledproblem (degeneration) eller förändringar i benvävnad, vilket orsakar inflammation. i Tyskland (där man använder djävulsklo i mkt. stor omfattning) har försök visat att de smärtlindrande och anti inflammatoriska egenskaperna hos djävulsklo är jämförbara med kortison och fenylbutazon, dock utan några kända biverkningar. i Storbrittanien har nyligen en ren örtprodukt, som innehåller djävulsklo, pilbark och andra örter, testats vid ett antal veterinär kliniker som alternativ till fenylbutazon. Andra försök visar på att växten även har urindrivande och leverstärkande egenskaper. tack vare bitterämnena kan den oxå fungera som "aptitretare". undvik att använda örten om det finns indikation på magsår eller tarminflammationer. GES EJ TILL DRÄKTIGA STON.

det är den info. jag läst mig till. personligen skulle jag inte träna/rida om jag gav djävulsklo, lika lite som jag tränar/rider om hästen får finadyn eller fenylbutazon.

Pilbark innehåller acetylsalicylsyra, som är bra mot värk! Man gjorde huvudvärkstabletter av det förr.(treo ska man inte ta vid magsår) Kramis till dej Hillevie. Murran

kramiz på dig med murran :D du kan väl plinga när du "ser" att jag är vaken ;) jag "vågar" ju inte plinga dig så här sent ;)

Yes! Plingar när jag har tid. Har varit o lastat vännens häst ikväll, så nu får jag äntligen sitta vid datorn.:banana:

Blev ordinerad av pållens massör att använda djävulsklo för att bryta en smärtcirkel. Problemet vat att pålle vägrar att äta detta. Spelar ingen roll vad man blandar med, han sorterar ut alt vägrar äta. Synd eftersom det verkar vara effektivt..

hur menar du bryta en smärtcirkel?

Blev ordinerad av pållens massör att använda djävulsklo för att bryta en smärtcirkel. Problemet vat att pålle vägrar att äta detta. Spelar ingen roll vad man blandar med, han sorterar ut alt vägrar äta. Synd eftersom det verkar vara effektivt..

djävulsklorot finns i flytande, dodson & horrell för det.den är mycket lättare att ge:rofl:

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 604
Senast: Ragdoll
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 147
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar