Distans+grisepass

Danetta1990

Trådstartare
Jag hade tänkt att köra distans-4 mil för första gången med mitt varmblod i sommar men har ett litet problem. Hon lär sig aldrig trava utan grisepassar hela tiden. Är det tillåtet att tävla distans med en häst som passar? Efterssom man har ju framtravning och sånt i början. Snälla... kan ni svara så hjälp mig med detta :smirk:

Sv: Distans+grisepass

För en duktig och trevlig veterinär så är det ok.
För en veterinär som vaknat på fel sida så kan det bli lite tjafs.
Men de flesta veterinärer är trevliga och försöker hjälpa till så gott de kan.
// Linda

Tack för svaret :D då får jag helt änkelt hoppas på att det är en snäll vetrinär =D

När du ska visa hästen för vetrinären så gör du det vid hand.
Passar hon då oxå ?
Träna på att springa lite med henne hemma.
Min ena travare är hopplös med sitt passande men upptravandet är aldrig några problem.

När du ska visa hästen för vetrinären så gör du det vid hand.
Passar hon då oxå ?
Träna på att springa lite med henne hemma.
Min ena travare är hopplös med sitt passande men upptravandet är aldrig några problem.

Hon passar ibland vid hand och speciellt om hon är nervös som hon kommer vara på distansen :angel:
jag får träna och hoppas att det går bra

liten trådkapning :angel: en fundering som slog mig helt plötsligt - får man tävla distans med islandshäst?

javisst det verkar många göra :D ! Har tom sett ett par tinkerhästar ute på 4mil :) Alla raser och ryttare välkomna !!

liten trådkapning :angel: en fundering som slog mig helt plötsligt - får man tävla distans med islandshäst?

det här förstår inte jag riktigt... jag menar, varför skulle en viss hästras inte få vara med?
är vårat land så konstigt att man förväntar sig det????

:rofl:
det här förstår inte jag riktigt... jag menar, varför skulle en viss hästras inte få vara med?
är vårat land så konstigt att man förväntar sig det
]

:rofl:Finns tr för alla tävlings grenar. Ålder på ryttare storlek på häst ponnyn.:d

jag förstår inte ditt svar!:confused:

Du undra varför inte alla raser skulle få va me. OM man vet att det finns regler för dom flesta grenar kanske man tror det om distans oxså. Tror inte vi idetta avlånga land är emot hästar.:smirk:

så vitt jag vet så finns det INGA regler mot att vissa raser inte skulle få vara med, förutom ponnytrav då...

det var därför jag undrade.

Nej men det kan vara så att en person över 18 år inte får lov att tävla med en ponny (vilket en islandshäst i många fall är).

Mvh

Tora

men då skulle ju personen ha skrivit ponny inte islandshäst, ellerhur? sen så får man ju faktiskt tävla ponny även om man är vuxen, dock bland stora hästar... men man får...

Men islandshäst räknas väl automatiskt som ponny om det tex är hopptävling för ponnyer.

Ja men det finns väl regler om att om ponnyn har startat bland stora hästar så får den väl inte starta bland ponnyer igen inom en viss tid och liknade.

Inom distans så gör man väl inga som helst undantag eller har specialregler om ålder och höjd vare sig på häst eller ryttare (borstett från att hästen/ponnyn har uppnått en viss ålder)?

Mvh

Tora

vaddå? måste man inte ha mätintyg bara för att man har islandshäst?

om man inte har mätintyg så räknas väl hästen aotomatiskt som häst o inte ponny, eller? jag har aldrig tävlat ponny...

nä jag tycker distansen är så skön och okomplicerad... enkla regler o så...

laser: nu förstår jag inte vad du menar igen.... du vet ju redan det.... vad vet jag om vad?:confused:

tror jag är ganska trött:D har bara sovit 4 timmar i natt

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 213
Senast: lirco11
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 022
Senast: Farao
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 663
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 475

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka