Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
att rida öppna där hästen fortfarande bär lika på bak eller att medvetet gymnasticera rumpan några steg är ngt bra- eller KAN vara bra beroende av HUR det utförs.
Jag skrev förvänd öppna eller snarare förvänd bogen in...för att understryka graden av den..vänta här nu...
Du skriver förvänd öppna men ändå bogen in. det rimmar inte. I öpnnan är hästen ställd ifrån rörelseriktningen. alltså hö. i hö,. varv.
i förvänd är de ställd vä. i hö varv.
Ngt som inte är brukligt.
Men vad skriver du????Jag skrev förvänd öppna eller snarare förvänd bogen in...för att understryka graden av den..
Vad är det som inte är brukligt?
Allt fetstilt blir jag inte klok på.Rider vanlig 20meters volt i vänster varv (vårt svåra varv i avseende att få konstant kontakt med yttertygel). När jag känner att kontakten inte e bra rider jag förvänd bogen in några steg och ställer sen om till vanligt.
Vad jag menar e att det e ytterbak i den förvända som jobbar.
Det handlar inte alls om mycket böjning eller flera varv. Utan en lätt kontarställ med öppnatänk, tycker det placerar häst mer på ytter när vi sen ställer om till rättvänd.
Går oxå å variera med att rida helt RAK på volt.
Vad e det som e konstigt Rider oxå svagt bogen ut på rakt spår i samma syfte och ställer sen om. Rätt utförd böjing tar den oxå bort från innerfram.
Rider vanlig 20meters volt i vänster varv (vårt svåra varv i avseende att få konstant kontakt med yttertygel). När jag känner att kontakten inte e bra rider jag förvänd bogen in några steg och ställer sen om till vanligt.
Rider oxå svagt bogen ut på rakt spår i samma syfte och ställer sen om. Rätt utförd böjing tar den oxå bort från innerfram.
Men vad skriver du????
Är vi ense om att all Öppna rids med ställning ifrån rörelseriktningen?
Sen skriver du bogen in
Möjligen menar du förvänd sluta.
vilket ben syftar du på när du skriver ytter bak?
Det yttre är när man samtidigt har den på samma sidas yttertygel.
+axelJag försöker också förstå.
Om jag förstår dig rätt menar du att du tar in bogen innanför voltspåret med hästen fortfarande vänsterställd men ställer sedan om höger med bogen fortfarande kvar på samma ställe. Böjer du om? För mig är detta mer likt förvänd sluta än förvänd öppna men jag har aldrig riktigt förstått folks beskrivning av förvänd öppna och aldrig stött på termen i någon ridhandbok. Dock är jag tveksam till att ha förstått det rätt för jag får inte riktigt ihop det med att du sedan skulle ha ett bättre stöd på yttertygeln i volten.
Bogen ut förstår jag inte riktigt heller. Antar att du gör detta på raka spår innanför spåret eftersom framdelen annars inte ryms utanför spåret men är det skänkelvikning, öppna eller förvänd sluta, vad ställer du om från?
På vilket sätt skiljer sig det du gör från växlingar mellan öppna och förvänd sluta, på rakt spår och på volt? Får bara upp den känslan i kroppen...