Sv: diskutera! Barfota eller skor?
Hellu.... Hon vart tidigare verkad och skodd var 6:e vecka av mycket duktig hovslagare som jag inte på något sätt är ovän med idag heller. Skulle jag i framtiden behöva sko någon häst av någon anledning så skulle jag ringa honom i första hand direkt. Jag trodde inte att jag hade problem med detta, såg det inte ens förrän jag såg skillnaden.
Efter avskoningen reds hon mindre en period ja, nu rids hon faktiskt mer än hon gjorde med skorna.
Vi ska ju ut och rida distans, då kan man inte skritta lite i åkerkanten....
Lilla Skutt skrev:Man kan ju undra hur ofta du verkade din häst förut..om du hafts så stora problem man antar ju oxå att du red mindre ett tag efter skorna togs av oxå.
Och rider du lika mkt nu?
Så frågan är om inte kortare hovar och mindre ryttarpåverkan gjort sitt också..
Och andra ev ändringar i hästens liv.
Men jag är glad att din häst mår bättre:
Hellu.... Hon vart tidigare verkad och skodd var 6:e vecka av mycket duktig hovslagare som jag inte på något sätt är ovän med idag heller. Skulle jag i framtiden behöva sko någon häst av någon anledning så skulle jag ringa honom i första hand direkt. Jag trodde inte att jag hade problem med detta, såg det inte ens förrän jag såg skillnaden.
Efter avskoningen reds hon mindre en period ja, nu rids hon faktiskt mer än hon gjorde med skorna.
Vi ska ju ut och rida distans, då kan man inte skritta lite i åkerkanten....